• یکشنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8705-10212

با وجود اعلام كاهش مبلغ وديعه‌ي تلفن ثابت، نام‌نويسي‌ هم‌چنان با قيمت100 هزار تومان انجام مي‌شود

با وجود اعلام كاهش مبلغ وديعه‌ي تلفن ثابت،
نام‌نويسي‌ هم‌چنان با قيمت100 هزار تومان انجام مي‌شود

طبق اعلام مدير عامل شركت مخابرات ايران بر اساس پيشنهاد اين شركت و تصويب سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و همزمان با ابلاغ رسمي پروانه‌ي فعاليت شركت مخابرات ايران، وديعه‌ي تلفن ثابت كه تا پيش از اين در تهران و شهر‌هاي بزرگ يك ميليون ريال و در ساير شهرها800 هزار ريال بود، از تاريخ 29 تيرماه 87 حذف شد اما اين مصوبه هنوز اجرايي نشده و مراكز مخابراتي هم‌چنان با همان مبلغ 100 هزار تومان نسبت به ثبت‌نام اقدام مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با توجه به مفاد پروانه‌ي فعاليت شركت مخابرات ايران و بند ( 1 ، 2 ، 9 ) پروانه‌ي مذكور، وديعه‌ي تلفن ثابت حذف مي‌شود و فقط مبلغ 500 هزار ريال هزينه‌ي اتصال مشترك آبونماني ( پس پرداخت) به ازاي هر خط تلفن قابل دريافت است.

همچنين هزينه‌ي اتصال مشترك تلفن ثابت اعتباري ( پيش پرداخت) به ازاي هر خط ، مبلغ يكصد هزار ريال است و عوارض و ماليات متعلقه طبق قانون قابل وصول است.

در حالي كه دكتر داوود زارعيان - مدير روابط عمومي شركت مخابرات ايران‌ - در اين باره به خبرنگار ايسنا گفته است كه اين بخشنامه رسما ابلاغ شده و متقاضيان از اين پس مي‌توانند با پرداخت 50 هزار تومان به علاوه‌ي پرداخت 6 درصد ماليات كار ثبت‌نام‌شان را انجام دهند اما ظاهرا اين كاهش قيمت در گرو تصويب ابلاغيه از سوي مجمع مخابرات ايران است.

به گفته‌ي محمد خجسته‌نيا - مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات استان تهران - در شرايطي كنوني به دليل تصويب نشدن ابلاغيه مبني بر كاهش هزينه‌ي نصب تلفن ثابت، هنوز مصوبه‌اي با اين مضمون به شركت مخابرات استان تهران ابلاغ نشده است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اظهار كرده است كه ثبت‌نام تلفن ثابت هم‌چنان با اخذ 100 هزار تومان صورت مي‌گيرد و كاهش مبلغ ثبت‌نام تلفن ثابت به 50 هزار تومان در گرو تصويب ابلاغيه از سوي مجمع مخابرات ايران است.

اين اظهارات در حالي است كه به گفته‌ي داوود زارعيان اين ابلاغيه اعلام شده و مبالغي كه از مشتركان ثبت‌نام كننده براي تلفن ثابت از تاريخ 29 تيرماه جاري با همان مبلغ پيش از اعلام كاهش تعرفه‌ها دريافت شده است، در حال بررسي است و به آن‌ها عودت داده مي‌شود.

يكي ديگر از مسايلي كه در حوزه‌ي تلفن ثابت مطرح شده اين است كه با وجود اعلام مسوولان مبني بر به روز واگذار شدن تلفن ثابت اين امر هنوز در برخي مناطق مخابراتي محقق نشده و براي دريافت تلفن بايد در انتظار ماند اما مدير روابط عمومي شركت مخابرات ايران معتقد است كه معني واگذاري به روز اين است كه با توجه به مناطق مختلف ديگر فرد در نوبت نمي‌ماند و ممكن است واگذاري به دليل هماهنگي و يا آماده‌سازي شبكه 2 روز و يا در برخي مناطق اين كار حداكثر تا يك هفته نيز طول بكشد.

اين در حالي است كه محمد روح‌اللهي - مدير عامل شركت مخابرات استان تهران - پيش از اين در گفت‌وگو با ايسنا گفته بود: به طور متوسط در روز بين 800 تا يك هزار وديعه تلفن ثابت به فروش مي‌رسد كه مي‌توان نتيجه گرفت، 3580 وديعه مانده مربوط به دو يا سه روز است. بنابراين با اطمينان مي‌توان گفت كه ارائه‌ي تلفن ثابت در استان تهران به روز شده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha