• یکشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۸۷ / ۱۸:۵۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8704-13336
  • منبع : ریاست جمهوری

رييس‌جمهور در ديدار با رييس هيات مديره گازپروم: علاقمنديم در زمينه نفت و گاز روابط‌مان را با روسيه تا حد ممكن افزايش دهيم

رييس‌جمهور در ديدار با رييس هيات مديره گازپروم:
علاقمنديم در زمينه نفت و گاز روابط‌مان را با روسيه تا حد ممكن افزايش دهيم

رييس‌جمهور همكاري ايران و روسيه را در حوزه انرژي موجب اعمال مديريت بيش‌تر بر بازار و به نفع دو كشور و مصرف‌كنندگان ضعيف دانست.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايران)، دكتر محمود احمدي‌نژاد عصر روز يك‌شنبه‌ در ديدار ميلر، رييس هيأت مديره شركت روسي «گازپروم» با تأكيد بر اين كه اراده دو كشور بر توسعه روابط به خصوص در زمينه انرژي قرار دارد، گفت: علاقمند هستيم در زمينه نفت و گاز روابط خود را با روسيه تا حد ممكن افزايش دهيم و از همكاري در بخش‌هاي گوناگون استقبال مي‌كنيم.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه از حضور گازپروم در صنعت نفت و گاز ايران استقبال مي‌كنيم، تصريح كرد: مشاركت جدي «گازپروم» در يكي دو پروژه مي‌تواند زمينه را براي فعاليت‌هاي گسترده بعدي فراهم كند.

رييس‌جمهور با بيان اين كه ايران و روسيه مي‌توانند با كمك هم سازمان كشورهاي صادركننده گاز را فعال كنند، خاطرنشان كرد: فرصت‌هاي فراواني در برابر دو كشور وجود دارد و تهران و مسكو مي‌توانند در تأمين گاز اروپا، هند و چين با هم مشاركت دو جانبه و چند جانبه داشته باشند.

وي افزود: همكاري همه‌جانبه ايران و روسيه در زمينه‌هاي نفت و گاز در تمام نقاط دنيا به نفع دو كشور و حتي مصرف‌كنندگان و كشورهاي ضعيف است.

رييس هيأت مديره شركت روسي «گازپروم» نيز در اين ديدار با تأكيد بر اين كه «گازپروم» شريك مطمئني براي جمهوري اسلامي ايران خواهد بود، گفت: در چارچوب همكاري با ايران حاضريم تمام امكانات و دانش فني خود را در اختيار طرف ايراني قرار دهيم.

ميلر هم‌چنين براي مشاركت در پروژه‌هاي بزرگ نفت و گاز در حوزه‌هاي انرژي پارس‌ جنوبي و شمالي و آزادگان و درياي خزر اعلام آمادگي كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha