• یکشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۸۷ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8704-12860
  • خبرنگار : 71188

نماينده توتال درگفت‌وگوباايسنا: خبر خروج توتال از ايران شيطنت رسانه‌اي آمريكايي‌ها بود همچنان اجراي پروژه پارس ال.ان.جي را پيگيري مي‌كنيم

نماينده توتال درگفت‌وگوباايسنا:
خبر خروج توتال از ايران شيطنت رسانه‌اي آمريكايي‌ها بود
همچنان اجراي پروژه پارس ال.ان.جي را پيگيري مي‌كنيم

شركت توتال معتقد است كه انتشار خبر خروج اين شركت از سرمايه‌گذاري در ايران نتيجه شيطنت‌هاي رسانه‌اي روزنامه‌نگاران آمريكايي بوده است.

رويا فرهنگ ـ مدير روابط عمومي نمايندگي توتال در ايران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) تصريح كرد: اين شركت به‌هيچ وجه قصدي براي خروج از ايران ندارد و مديرعامل اين شركت نيز حرفي از اين موضوع به ميان نياورده است!

اين مقام شركت توتال همچنين تاكيد كرد: ما همچنان اجراي پروژه پارس ال.ان.جي را مد نظر داريم و به همين دليل در حاشيه نشست انرژي مادريد گفت‌وگوهاي خوبي ميان مديرعامل توتال و وزير نفت ايران انجام شد.

به گفته فرهنگ، كريستف دومارژري ـ مديرعامل توتال ـ در حاشيه نشست مادريد در گفت‌وگويي به‌صورت كلي در مورد مشكلات سرمايه‌گذاري به‌صورت جهاني صحبت كرده ‌بود، اما متاسفانه برخي از روزنامه‌نگاران آمريکايي اظهارات وي را به گونه‌اي ديگر استفاده کردند.

وي افزود: مديرعامل اين شركت در گفت و گو با روزنامه فايننشيال تايمز با اشاره به محدوديت عرضه به بازارهاي نفت، تاكيد کرده بود كه "کشورهاي مهم مانند ايران به دلايل سياسي نمي‌توانند به طور واقعي نقش خود را ايفا کنند و در شرايط کنوني سرمايه‌گذاري در ايران با مخاطرات سياسي روبه‌روست"، اما اظهارات دومارژري به هيچ وجه اشاره به حوادث سياسي هفته گذشته نبود.

به گزارش ايسنا، نوذري- وزير نفت- نيز در اين باره اظهار كرده بود كه "البته آقاي دوماژري (مديرعامل توتال) هم در سخنراني مادريد و هم در صحبت با من تاكيد داشت كه براي امنيت توليد در آينده بايد در ايران و برخي كشورهاي ديگر حتما سرمايه‌گذاري شود."

اين مقام توتال با بيان اين‌كه صحبت از توقف طرح پارس ال.ان.جي و ترک يا صرف‌نظر از آن بي مورد است، ادامه داد: با اين‌حال ضروري است قبل از سرمايه‌گذاري تغييراتي در جهت بهبود شرايط کنوني طرح ايجاد شود كه اقدامات مثبتي در اين زمينه انجام شده است.

وي افزود: درحال حاضر مذاکرات سازنده با شرکت ملي نفت ايران در خصوص برنامه بازبيني شده طرح پارس.ال.ن.جي و توسعه فاز 11 پارس جنوبي ادامه دارد که در اسرع وقت که شرايط اجازه دهد به مرحله اجرايي مي‌رسد.

گفتني است، پيش از اين اظهارات مطرح شده از سوي مقامات فرانسوي درخصوص وضعيت توتال در پارس جنوبي، سرنوشت فاز 11 پارس جنوبي را در هاله‌اي از ابهام قرار داده بود. در اين رابطه وزير نفت ايران نيز اعلام كرده بود كه اگر توتال براي حضور در پروژه پارس ال.ان.جي و سرمايه‌گذاري در ايران علاقه‌مند نيست، هيچ اصراري به ماندن آنها نداريم و خودمان پروژه را اجرا خواهيم كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha