• شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8702-15960

*در پي اعلام اسامي 11خودرويي كه بايد از چرخه توليد خارج شوند* يك كارشناس: اقدام اخير شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت غيرمنطقي بود

*در پي اعلام اسامي 11خودرويي كه بايد از چرخه توليد خارج شوند*
يك كارشناس:
اقدام اخير شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت غيرمنطقي بود
اقدام شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت در خصوص اعلام 11 خودرويي كه بايد از چرخه توليد خارج شوند، در حالي كه هنوز كميته معيار سوخت درباره تعيين شاخص معيار مصرف سوخت خودروها تصميمي نگرفته، غير منطقي بود. يك كارشناس خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين مطلب افزود : 11 خودروي اعلامي بر اساس استاندارد مصوب سال 1385 و بر اساس شاخص G طبقه‌بندي شده‌اند. اين در حالي است كه خودروسازان براي نصب برچسب سوخت بر اساس معيار D اقدام كرده‌اند. وي تاكيد كرد : پس از اعلام معيار G به عنوان شاخصي كه بايد مصرف خودروهاي سواري بر اساس آن طبقه‌بندي شود، اين كار با اعتراض خودروسازان مواجه و بنا شد كه كميته معيار دوباره در خصوص تعيين معيار جديد جلسه تشكيل دهد و اين طور كه گفته مي‌شد، قرار بود شاخص D معيار مصرف قرار گيرد، اما اين‌كه در اين ميان ليست 11 خودروي اعلامي از سوي شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت معيار طبقه‌بندي بر اساس شاخص G تعيين شده، جز تشويش اذهان عمومي و ضرر ملي چيزي عايد كشور نخواهد كرد. اين فعال صنعتي در پاسخ به اين سوال كه چرا اول خودروسازان مجبور به نصب برچسب سوخت بر اساس معيار D مي‌شوند و سپس كميته معيار براي تعيينه معيار مصرف تشكيل مي‌شود؟ گفت: اين طور مسايل فقط در كشور ما وجود دارد، ولي بايد گفت كه به عنوان مثال اگر خودروسازان توانستند اصلاحي روي خودروهاي خود انجام دهند،‌ رتبه خودروهايشان در برچسب سوخت ارتقا مي‌يابد. بنابراين ممكن است يك خودرو در ابتداي سال در رتبه G باشد و همان خودرو پس از چند ماه كه بهبودي روي آن صورت گرفت، در رتبه D قرار گيرد و حتي عكس اين موضوع نيز امكان‌پذير است. وي تاكيد كرد: بهتر است هر گونه اظهار نظري در مورد مصرف خودروها پس از اعلام راي قطعي كميته معيار عنوان شود. به گزارش ايسنا، چندي پيش شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت اعلام كرده بود كه بايد بر اساس معيارهاي مندرج در استاندارد مصوب بازنگري شده در اسفند سال 1385 كميته تدوين معيار و بر اساس اعداد اعلام شده از سوي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، امسال 11خودرو پژو 405 با موتور 1600 ، پژو 405 ،‌پژو آردي ، وانت پيكان OHV ، وانت پيكان ، مزدا آمبولانس ،‌ مزدا دو كابين ، مزدا تك كابين ، پروتون سدان اتوماتيك ،‌ وانت نيسان Z24 انژكتوري ، وانت نيسان Z24F انژكتوري از رده توليد خارج شوند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha