• شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8702-10354.69572
  • خبرنگار : 71186

مديرعامل شركت تهيه و توليد موادمعدني ايران: * باطله‌برداري سنگ آهن چاه‌گز آغاز مي‌شود * امسال 100هزار تن خاك از مهدي‌آباد استخراج مي‌شود

مديرعامل شركت تهيه و توليد موادمعدني ايران:
* باطله‌برداري سنگ آهن چاه‌گز آغاز مي‌شود
* امسال 100هزار تن خاك از مهدي‌آباد استخراج مي‌شود

سال جاري حداقل 100 هزار تن ماده معدني از معدن سرب و روي مهدي‌آباد استخراج خواهد شد.

اردشير سعدمحمدي ـ مديرعامل شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت و معدن خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اضافه كرد: سال گذشته در معدن مهدي‌آباد با وجود شرايط سخت، صعب‌العبور و شيب زياد آن حدود دو ميليون تن باطله‌برداري انجام شد.

وي خاطرنشان كرد: در حال اقدام براي ارسال خاك مهدي‌آباد به كارخانه‌هاي سرب و روي بوده و به خصوص سرب و روي بافق در نزديكي آن منطقه با توجه به هزينه حمل بسيار پايين مي‌تواد از اين خاك استفاده كند.

سعدمحمدي گفت: مناقصه معدن سنگ‌آهن چاه‌گز در منطقه بافق يزد برگزار و پيمانكار آن مشخص شده است.

وي ادامه داد: اين معدن در مرحله تجهيز، آماده‌سازي و باطله‌برداري قرار داشته و سال جاري باطله‌برداري آن آغاز شده و تا دو سال باطله‌برداري خواهد داشت.

وي تصريح كرد: در سال جاري سعي مي‌كنيم دو معدن سنگ‌آهن جديد در منطقه يزد را براي بازگشايي آماده‌سازي كنيم.

مديرعامل شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران در پاسخ به اين‌كه برخي در توانايي كارخانه استحصال طلاي زرشوران براي استحصال سه تن طلا در سال‌هاي نخست بهره‌برداري تشكيك مي‌كنند، گفت: هر كارخانه‌اي در هر سيستمي چه صنعتي، معدني يا فرآوري براي رسيدن به ظرفيت اسمي به زمان نياز دارد.

سعدمحمدي تصريح كرد: كارخانه استحصال طلاي زرشوران نيز در مدت يك تا يك سال و نيم به توليد نهايي به ازاي هر ماه خواهد رسيد. اين كارخانه در سال دوم بهره‌برداري قطعا سه ميليون تن طلا توليد خواهد كرد.

وي درباره وضعيت باطله‌برداري معدن سرب و روي انگوران گفت: باطله‌برداري اين معدن در حال انجام بوده و سال گذشته 14 ميليون تن باطله‌برداري شد كه نسبت به سال 84 با باطله‌برداري شش ميليون و 200 هزار تن ركوردي بي‌نظير بوده و بيش از 2.5 برابر رشد داشته است.

سعدمحمدي خاطرنشان كرد: سعي مي‌شود كه در سال جاري ميزان باطله‌برداري اين معدن به 16 ميليون تن افزايش يابد؛ ضمن اين‌كه سعي مي‌شود تا پايان سال 89، با طله‌برداري آن به پايان برسد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha