• چهارشنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8701-04517

دبير انجمن خودروسازان: گازوييل موجود به درد موتورهاي سواري ديزلي نمي‌خورد توليد انبوه موتورهاي ديزلي خودروسازان 7 ماه ديگر آغاز مي‌شود

دبير انجمن خودروسازان:
گازوييل موجود به درد موتورهاي سواري ديزلي نمي‌خورد
توليد انبوه موتورهاي ديزلي خودروسازان 7 ماه ديگر آغاز مي‌شود
تا وضعيت سوخت گازوييل فعلي كشور بهبود نبايد، سرمايه‌گذاري خودروسازان نيز براي توليد موتورهاي سواري ديزلي بي‌نتيجه است. احمد نعمت بخش - دبير انجمن خودروسازان- در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ضمن بيان اين مطلب افزود: منع شماره‌گذاري خودروهاي سواري ديزلي سياستي خوب و در راستاي تعيين استفاده از سبد سوخت‌هاي متنوع است و از اين جهت كار عاقلانه‌اي است، ولي در حال حاضر گازوييل توليد داخلي ما داراي 7 هزار PPM سولفور است، در صورتي كه استاندارد جهاني اين رقم 50 است. وي افزود: حتي وزارت نفت براي آلودگي نشدن هوا، به اتوبوس‌هاي شركت واحد گازوييل 500 PPMسولفور ارايه مي‌دهد كه اين گازوييل وارداتي است، اما بقيه گازوييلي كه در كاميون‌ها به مصرف مي‌رسد، داراي سولفور بالا هستند. او خاطرنشان كرد: در حال حاضر وجود سولفور بالاي گازوييل كمي نگران كننده است و بعيد است كه شركت نفت بتواند تا 6 يا 7 ماه آينده گازوييل استاندارد و با PPM پايين عرضه كند. در اين باره محمدرضا نعمت‌زاده - مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران- پيش‌تر به ايسنا اظهار كرده بود كه در مراحل ابتدايي با واردات بيشتر گازوييل مرغوب، نياز اين خودروها تامين خواهد شد، ولي در طولاني مدت براساس برنامه موجود، واحدهاي توليد گازوييل مرغوب در 9 پالايشگاه نفتي كشور توسعه داده خواهند شد كه در اين صورت توليد گازوييل مرغوب در داخل كشور افزايش پيدا خواهد كرد. نعمت‌بخش در ادامه با اشاره به اين‌كه خودروسازان نيز برنامه توليد موتورهاي سواري ديزلي را دارند، افزود: آنها مي توانند تا 6 يا 7 ماه آينده به توليد انبوه اين موتورها دست يابند، ولي مشكل اينجاست كه اگر سوخت گازوييل نامناسب باشد، موتور هم آسيب مي‌بيند و در واقع خروجي اگزوز را از يورو 4 به يورور 3 كاهش مي‌دهد. وي درباره اين‌كه آيا خودروسازان توانسته‌اند صادراتي در خصوص خودرو سواري با موتور ديزلي داشته باشند؟ گفت:‌ هنوز اين كار انجام نشده، ولي آنها اين آمادگي را دارند كه طي 6 تا 7 ماه به توليد انبوه اين خودروها دست يابند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha