• دوشنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۸۷ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8701-03629

/رفع ممنوعيت شماره‌گذاري خودروهاي سواري ديزلي/ نايب رييس انجمن قطعه‌سازان: خودروسازان و قطعه‌سازان آمادگي توليد و عرضه موتورهاي ديزلي را دارند

/رفع ممنوعيت شماره‌گذاري خودروهاي سواري ديزلي/
نايب رييس انجمن قطعه‌سازان:
خودروسازان و قطعه‌سازان آمادگي توليد و عرضه موتورهاي ديزلي را دارند
نايب رييس هيات‌ مديره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌هاي خودرو آزاد شدن شماره‌گذاري خودروهاي ديزلي براي خودروهاي سواري را براي صنعت خودرو مثبت ارزيابي كرد. محمدرضا نجفي منش با بيان اين مطلب به خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: پيش از انقلاب به دليل وجود گازوئيل غير مرغوب از شماره‌گذاري و ورود خودرو با موتور ديزلي سواري جلوگيري مي‌شد و در واقع به جاي حل مساله صورت مساله را پاك كرده بوديم. اين در حالي است كه در اروپا تقريبا نيمي از خودروها ديزلي و نيمي بنزين سوز هستند. وي در خصوص ميزان آلايندگي موتور ديزل در مقايسه با نوع بنزين سوز آن گفت: آلاينده‌هاي موتورهاي ديزلي با آلاينده‌هاي موتورهاي بنزيني متفاوت است، بنابراين به طور كلي مي‌توان گفت، ميزان آلاينده‌هاي NO (منوكسيد نيتروژن) و CO (منوكسيد كربن) با استفاده از موتورهاي ديزلي كاهش مي‌يابد كه براي محيط زيست نيز سودمند است. نجفي‌منش تاكيد كرد: در حال حاضر نيز بايد وضعيت گازوئيل موجود در كشور بهبود يابد و بايد در نظر داشت كه بخش زيادي از گازوئيل مصرفي در كشور وارداتي است، بنابراين استفاده از ديزل به نفع ماست. وي در مورد اين‌كه آيا خودروسازان آمادگي توليد خودرو سواري با اين موتور را دارند؟ گفت: در خصوص موتورهاي ديزل كارهاي بسيار خوبي در ايران خودرو و سايپا انجام شده است. ايران خودرو اين كار را در برنامه امسال خود دارد و مگاموتور نيز موتور ديزلي نيسان وانت را نمونه سازي كرده و تست‌هاي لازم را اين موتور گذرانده است؛ البته 8 ماه طول مي كشد تا تست‌هاي لازم ارزيابي موتور براي استفاده روي خودرو انجام شود كه در صورت انجام اين كار اين موتور مي‌تواند به توليد انبوده برسد. همچنين مگاموتور برنامه توليد موتورهاي ديزلي براي خودروهاي سواري را دارد. به گفته او مصرف سوخت موتورهاي ديزلي نسبت به موتورهاي بنزيني 20 تا 30 درصد كمتر است. همچنين كاهش استهلاك موتور از ديگر مزيت اين موتورهاست. نجفي‌منش افزود: قيمت تمام شده موتور ياد شده 10 تا 15 درصد از موتور بنزيني بالاتر است كه در مجموع مي توان گفت كاهش مصرف سوخت و استهلاك خودرو اين افزايش قيمت را جبران مي كند. همچنين در زمينه موتورهاي ديزلي براي خودروهاي سنگين كارهاي خوبي در كشور انجام شده است. وي همچنين درباره آمادگي قطعه‌سازان براي توليد انبوه قطعات موتورهاي ديزلي براي خودروهاي سواري گفت: اين موتورها با نوع بنزيني خود تفاوت خيلي زيادي ندارند و قطعه‌سازان مي‌توانند سالانه قطعات تا يك ميليون موتور ديزلي را توليد كنند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha