• دوشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۸۶ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8609-13684

حيات دوباره اسباب‌بازي‌هاي چيني

حيات دوباره اسباب‌بازي‌هاي چيني
مقامات مسوول استان گوانگ‌دونگ چين اعلام كردند كه تقاضا براي صادرات اسباب‌بازي‌هاي اين كشور بعد از يك دوره ركود هجمه عليه توليدات چيني و تراژدي جمع‌آوري كالاهاي چيني از سطح بازار، دوباره در سال جاري افزايش يافته است. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين استان بزرگترين توليدكننده اسباب‌بازي در چين محسوب مي‌شود. بر اساس آمار رسمي، ميزان صادرات اسباب‌بازي‌هاي چيني از استان گوانگ‌دونگ در ماه سپتامبر سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 5.4 درصد كاهش داشته است، اما مجددا در ماه اكتبر روند صعودي به خود گرفته و در مقايسه با اكتبر سال گذشته 27.6 درصد افزايش را تجربه كرده است. تحليل‌گران معتقدند فرارسيدن كريسمس و خريد مردم باعث افزايش تقاضا براي خريد اسباب‌بازي‌هاي چيني شده است و اين نشان مي‌دهد، هياهويي كه شركت Mattel در آمريكا بر سر آلوده بودن توليدات چيني به راه انداخته بود، تاثير چنداني بر صادرات استان گوانگ‌دونگ چين نداشته است. اين شركت آمريكايي ماه سپتامبر از چين عذرخواهي كرده و اعلام كرد كه 83 درصد از اسباب‌بازي‌هايي كه از سطح بازار جمع‌آوري شدند، نقص طراحي از جانب اين شركت آمريكايي بوده و تنها 13 درصد از موارد جمع‌آوري شده آلودگي سربي داشتند. چين بزرگترين صادركننده اسباب‌بازي در جهان محسوب مي‌شود. در سال 2006 اين كشور در مجموع حدود 26 ميليارد دستگاه اسباب‌بازي به خارج از اين كشور صادر كرد كه حدود 60 درصد از كل ميزان جهان را شامل مي‌شود. استان گوانگ‌دونگ حدود 70 درصد از توليد اسباب‌بازي‌هاي صادراتي را در چين و نيمي از اسباب‌بازي‌هاي صادراتي جهان را در اختيار دارد. تاكنون اداره ايمني و كيفيت چين از دادن مجوز به 423 توليدكننده خودداري كرده است و مجوز كار 341 واحد توليدي اسباب‌بازي را نيز توقيف كرده است و به 690 واحد ديگر نيز توصيه كرده است كه روش‌هاي توليد خود را ارتقا دهند. در 10 ماهه سال جاري ميلادي استان گوانگ‌دونگ در مجموع حدود 4.94 ميليارد دلار اسباب‌بازي صادر كرد كه 22.9 درصد از مدت مشابه سال گذشته بيشتر بود. از اين ميزان صادرات حدود 3.92 ميليارد دلار يا 79 درصد از مجموع اسباب‌بازي‌هاي صادراتي به آمريكا و اتحاديه اروپا صادر شده بودند. صادرات به آمريكا به تنهايي به 2.31 ميليارد دلار رسيد، يعني 15.4 درصد از مدت مشابه سال گذشته بيشتر؛ در حالي كه صادرات به اتحاديه اروپا 39.5 درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشت. همچنين شركت Guangdong Huawei Toys Crafts حدود 60 ميليون دستگاه اسباب‌بازي در سال براي بازارهاي داخلي و خارجي در اروپا، آمريكا و خاورميانه توليد مي‌كند. به گزارش شين‌هوا، مسوولان چيني اميدوارند كه به مرور زمان توليدكنندگاني كه نمي‌توانند خود را با استانداردها و نظارت‌هاي جديد سازگار كنند، از چرخه توليد اسباب‌بازي حذف شده و مجددا اعتبار محصولات توليدي چين به جايگاه اصلي خود بازگردد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha