• شنبه / ۱۷ آذر ۱۳۸۶ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8609-09199

/ايسنا هشت سال حضور/ رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران: اهتمام به اصلي‌ترين مسائل اقتصادي كار بزرگي است كه در ايسنا انجام مي‌شود

/ايسنا هشت سال حضور/
رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران:
اهتمام به اصلي‌ترين مسائل اقتصادي كار بزرگي است كه در ايسنا انجام مي‌شود

ايسنا در يك جمله تلاش صميمانه و كنجكاوانه‌اي براي اطلاع رساني گسترده است.

محمد نهاونديان ـ رييس اتاق بازرگاني ايران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در ارزيابي عملكرد هشت سال حضور ايسنا در عرصه رسانه‌اي كشور عنوان كرد: با در كنار هم گذاشتن دستاوردها و منابع و سرمايه‌اي كه در ايسنا به كار گرفته شده بيان مي‌كند كه اگر عملكرد اين خبرگزاري پوشش گسترده اخبار و اطلاعات در نظر بگيريم به بزرگي كار انجام شده در مقابل امكانات و سرمايه‌گذاري بسيار كم ايسنا پي مي‌بريم.

وي افزود: در بحث منابع و سرمايه مقصودم امكانات مالي، بودجه اندك ايسنا و ساختمان متواضعانه آن است اما توجه به اصلي ترين سرمايه ايسنا كه جمع صميمي، پرشور و با احساس و با مسووليت بيان مي‌كند كه در طول اين چند سال افرادي در ايسنا تلاش كرده‌اند كه اين سرمايه عظيم بايد همچنين دستاورد گسترده‌اي را در پي داشته باشد.

نهاونديان خاطرنشان كرد: در ارزيابي عملكرد ايسنا همانند هر كار شجاعانه ديگر بايد قبول كنيم كه در ابتكار و نوآفريني سبك تجربه‌هاي جديد با افت و خيزها و سعي و خطاها همراه است بنابراين معتقدم براي نگاه كردن به روند توفيق بايد از نوسان‌هاي بالا و پايين حول اين روند صرف‌نظر كنيم و اين خطاهاي مصداقي بايد صورت گيرد تا از آنها براي اصلاح و تكامل بيشتر استفاده شود.

وي تصريح كرد: پوشش رسانه‌اي ايسنا هم در ميزان استفاده رسانه‌هاي مختلف از توليدات آن متجلي است و هم گسترده موضوعاتي كه زير اين پوشش رسانه‌اي قرار مي‌گيرند بويژه در حوزه اقتصادي بسيار قابل توجه است.

نهاونديان گفت: فعاليت ايسنا در حوزه اقتصادي اهتمام به اصلي ترين مسائل اقتصادي و آوردن آنها به جلوي چشمان مخاطبان، كار بزرگي است كه در ايسنا انجام مي‌شود البته بايد گفت كه در حوزه اقتصاد آنقدر متن داريم كه نيازي به حاشيه نداشته باشيم از اين رو هرچه ميزان اهتمام بر اصلي ترين موضوعات مبرم اقتصادي كشور بالا بوده و تحليل و منطق اقتصادي در زمينه توجه به موضوعات اقتصادي مدنظر قرار گيرد مطلوبتر خواهد بود چرا كه ممكن است به دليل تحريك احساسات از دقت منطقي و تحليل عقلاني چنداني آسيب‌پذير باشد.

نهاونديان با اشاره به ويژگي شرايط موجود اقتصادي نقش ايسنا را در بسيج بخش خصوصي كشور براي تقبل رسالت تاريخي افزايش بهره‌وري در اقتصاد با اهميت خواند و گفت: هرچه خبرگزاري ايسنا بتواند در تجهيز منابع، اطلاع رساني به موقع و پافشاري بر اجراي واقعي سياست‌هاي اقتصادي عمل كرده و بر سرعت و همه جانبه بودن اين نهضت بيفزايد قطعا شايسته تقدير خواهد بود.

وي همچنين بر نقش رسانه‌ها در اطلاع رساني و تحليل درست از مسائل تلاشگران اقتصادي براي حضور در فضاي اقتصاد جهاني در شرايط فعلي تاكيد كرد و افزود: در اين فضا تاكيد بر مسائلي از قبيل حضور ايران در سازمان‌هاي بين‌المللي، توقيت تعاملات ايران با اقتصادهاي ديگر از مهمترين اقداماتي است كه مي‌تواند از سوي رسانه‌ها انجام گيرد.

رييس اتاق ايران با بيان اينكه ايسنا تلاش صميمانه و كنجكاوانه براي اطلاع رساني گسترده است پيشنهاد كرد: ايسنا در جهت برقراري پيوند اطلاعاتي بنگاه‌هاي اقتصادي و دانشگاه‌ها، مراكز تحقيقي و مراجع سياستگزاري تلاش كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha