• چهارشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۸۶ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8609-07873
  • خبرنگار : 71282

*ايسنا ـ 8 سال حضور* مديركل تعاون استان تهران: ـ ايسنا دچار آفت خودسانسوري نشده است ـ مردم از ايسنا به عنوان يك منبع مطمئن و قابل اعتماد ياد مي‌كنند

*ايسنا ـ 8 سال حضور*
مديركل تعاون استان تهران:
ـ ايسنا دچار آفت خودسانسوري نشده است
ـ مردم از ايسنا به عنوان يك منبع مطمئن و قابل اعتماد ياد مي‌كنند

مديركل تعاون استان تهران با اعتقاد به اينكه "خودسانسوري" يكي از آفت‌هاي مهم و تهديدكننده رسانه‌ها در عرصه خبررساني شفاف است، ابراز اميدواري كرد: اين آفت شامل حال خبرگزاري ايسنا كه توانسته اين ويژگي خود را به خوبي حفظ كند، نشود.

محمود حيدري در آستانه‌ي 16 آذر و پايان هشتمين سال فعاليت خبرگزاري دانشجويان ايسنا، درباره عملكرد اين رسانه اظهار كرد: بي‌ترديد فضاي حاكم بر رسانه‌ها خيلي مهم است و اگر به آن زماني برگرديم كه ايسنا تاسيس شد، تعداد خبرگزاري‌ها زياد نبود و نشريات و مطبوعات مثل حال حاضر فعال نبودند، همين مساله باعث شد كه ايسنا يك برجستگي خاصي را براي خود كسب كند و منشا تحول فكري و تغيير در نگاه سياست‌گذاران باشد.

وي اطلاع‌رساني به مردم را از رويكردهاي مهم ايسنا برشمرد و گفت: مردم و رسانه‌ها همواره از ايسنا به عنوان يك منبع مطمئن و قابل اطمينان، تغذيه كرده و ياد مي‌كنند و وجود اين خدمت ارزشمند در حوزه اطلاع‌رساني، بسترساز اجراي بسياري از سياست‌گذاري‌هاي كشور و ايجادكننده هماهنگي ميان مطالبات و خواسته‌هاي مردم و مسوولان بوده است.

حيدري ايسنا را رسانه‌اي دانشجويي توصيف كرد و ادامه داد: ايسنا نبايد اين ويژگي و برجستگي را از دست بدهد. پويايي و شادابي، نشاط ، شجاعت و جسارت و فعال بودن از ويژگي‌هاي بارز قشر دانشجويي است و ايسنا به لحاظ جوان بودن و نداشتن وابستگي و تعلق به مسايل مادي و جريان‌هاي سياسي همواره در مسير حركت‌هاي دانشجويي تعيين‌كننده بوده است.

وي افزود: خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) موجب تحول در حركت‌هاي دانشجويي شده و مطالبات در حوزه‌هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي را نيز متحول كرده است. دسترسي ايسنا به جريان‌هاي دانشجويي سبب شده تا نيروي جواني كه عموما در دانشگاه‌ها با گرايش‌ها و رشته‌هاي مختلف تخصصي و كارشناسي مشغول تحصيل هستند به حوزه‌هاي فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و سياسي ورود كنند.

مديركل تعاون استان تهران ‌نگاه تخصصي به مسايل و موضوعات و شجاعت و جسارت در نشر اخبار را از مهمترين مصاديق خدمات ايسنا برشمرد.

حيدري خودسانسوري را از آفت‌هاي مهم در عرصه رسانه‌اي ذكر كرد و گفت: يكي از آفت‌هايي كه رسانه‌ها را تهديد و مي‌تواند از خاصيت و كاركرد ذاتي ساقط كند بحث «‌خود سانسوري و اعمال سانسور» در اطلاع‌رساني شفاف است. مجموعه ايسنا به دليل نداشتن وابستگي‌هاي مادي و اداري و سياسي توانسته اين بخش از وجهه خود را به خوبي حفظ كند و خوشبختانه اين آفت شامل حال ايسنا نشده است.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد: ايسنا دچار آفت خودسانسوري نشود و با همان قدرت و قوت و جايگاه تاثيرگذاري كه همواره داشته و دارد به عنوان مرجع اطلاع‌رساني شفاف و مورد توجه در حوزه اطلاع رساني قرار بگيرد و به فعاليت خود ادامه دهد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha