• جمعه / ۱۶ آذر ۱۳۸۶ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8609-06902

/ ايسنا، 8 سال حضور/ فرشاد مومني: اراده سالم، آرمانخواه و غيروابسته به مطامع دنيايي براي پيشبرد امر توسعه كشور از مولفه‌هاي ايسنا است

/ ايسنا، 8 سال حضور/
فرشاد مومني:
اراده سالم، آرمانخواه و غيروابسته به مطامع دنيايي براي پيشبرد امر توسعه كشور از مولفه‌هاي ايسنا است

موضوع فعاليت ايسنا آگاهي‌بخشي و افشاندن نور اطلاعات و آگاهي‌ها در فضايي است كه يك اقتصاد سياسي و رانتي مي‌تواند به‌وجود بياورد.

فرشاد مومني - عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي - در آستانه 16 آذر و پايان هشتمين سال تاسيس ايسنا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان مطلب بالا و اينكه تاثير ايسنا اگر از منظر ملاحظات توسعه ملي مورد توجه قرار گيرد، حكايت از مولودي مي‌كند، تصريح كرد: ايسنا در هنگام تولدش نقطه عطفي را در پيدايش و شكل‌گيري خبرگزاري‌هاي ديگر به‌وجود آورد كه اين مساله از چند منظر قابل توجه است.

وي به دو مولفه مهم در اين زمينه اشاره كرد و گفت: اولين مولفه، وجود يك اراده سالم، آرمانخواه و غيروابسته به مطامع دنيايي براي پيشبرد امر توسعه است و مولفه دوم اين كه به اقتضاي ساختار اقتصاد نفتي و مولفه‌هاي كليدي آن كه بازار توليد توسعه نيافتگي است، به حداقل برسد.

به گفته او، يكي از راهكار اساسي و نجات كشورمان، به حداقل رساندن عدم شفافيت‌ها است و هر نوع تلاشي در زمينه ارتقاي آگاهي و افزايش اطلاعات شهروندان و آشكار كردن نقاط قوت و ضعف نظام تصميم‌گيري، مثل يك مجاهدت بزرگ در راه توسعه ملي است؛ به شرطي كه اين تلاش، صادقانه و با پرهيز از ملاحظات رانت جويي باشد.

مومني تصريح كرد: آنچه كه من در طول اين مدت درباره ايسنا مي‌توانم شهادت بدهم، اين است كه اين خبرگزاري در زمينه سرمايه‌هاي انساني بسيار درست عمل كرده و سرمايه‌هاي انساني به دليل اينكه به نيروي جوان دانشگاهي متكي است، آميزه‌اي از صداقت، آرمانخواهي همراه با تلاشگري بي‌وقفه و خستگي‌ناپذيري است و شرط موفقيت اين خبرگزاري در همين سرمايه‌هاي انساني جوان و فعال است.

عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي تاكيد كرد: وقتي يك خبرگزاري متولد شده و مي‌تواند دوران شكوفايي را طي كند، نشان مي‌دهد كه بنيان‌گذاران و دست‌اندركاران آن از نظر حرفه‌يي زحمت زيادي را متحمل شده‌اند؛ تا اين خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) تازه متولد شده به يك خبرگزاري موفق و جاندار تبديل شود.

اين مدرس دانشگاه درباره تاثير ايسنا بر ساير رسانه‌ها با اشاره به اينكه ايسنا در تمام طول دوران خدمتش و هم‌اكنون سعي داشته كه صادقانه عمل كند، افزود: ايسنا جزو خبرگزاري‌هاي معتبر و مورد اعتماد است.

فرشاد مومني گفت: تلاشهاي ايسنا گرچه از نظر حد و نصاب‌هاي تجربي با خبرگزاري‌هاي حرفه‌يي دنيا قابل مقايسه نيست، اما به اعتبار دو ويژگي مهم عنوان شده و تلاش‌هاي صادقانه، يكي از بزرگترين خدمتها را در سالهاي بعد از انقلاب براي پيشبرد امر توسعه كشور انجام داده است.

وي خاطرنشان كرد: من از بانيان و كساني كه در اين راه مجاهدت كرده‌اند سپاسگزاري مي‌كنم و آينده‌اي بسيار روشن و پرفروغ را براي ايسنا مي‌بينم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha