• شنبه / ۳ آذر ۱۳۸۶ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8609-01221
  • خبرنگار : 71293

/ايسنا، ‌8 سال حضور/ محبي‌نيا درگفت‌وگوباايسنا: *ايسنا نقش سلسله اعصاب را در جامعه ايفا مي‌كند *روند تكامل ايسنا عاقلانه و عالمانه است

/ايسنا، ‌8 سال حضور/
محبي‌نيا درگفت‌وگوباايسنا:
*ايسنا نقش سلسله اعصاب را در جامعه ايفا مي‌كند
*روند تكامل ايسنا عاقلانه و عالمانه است

جهانبخش محبي‌نيا گفت: ايسنا يادآور حضور قشر تحصيل‌كرده و دانش پژوه است كه نقش سلسله اعصاب را در جامعه ايفا مي‌كند و انصاف، تعادل و توجه به واقعيات در فعاليت‌هاي كلان ايسنا كاملا به چشم مي‌خورد.

عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به پايان هشتمين سال فعاليت ايسنا با بيان مطلب فوق تصريح كرد: هر چند ايسنا نيم نگاهي به جريانات سياسي داشته است، اما اين موضوع كه بسيار جزيي است نمي‌تواند كارآمدي، منصف و دلسوز بودن اين خبرگزاري را تحت تاثير قرار دهد.

وي با بيان اين‌كه اطلاع‌رساني، تجزيه و تحليل مسايل كلان و خرد مي‌تواند بيانگر هويت و شاكله سيستم خبري هر جامعه باشد، عنوان كرد: در حال حاضر مردم دورترين روستاها نيز مسايل منطقه‌اي، قاره‌اي و بين‌المللي را تجزيه و تحليل مي‌كنند كه پشت سر اين دستگاه‌هاي خبر پراكن و اطلاع رسان در دنيا، دست‌هاي پنهان و پيداي زيادي است كه جوامعي كه براي خود تعهداتي تعريف كرده‌اند، اگر نتوانند شهروند هوشمند تربيت كنند، قافيه را باخته‌اند.

به گفته اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي جامعه ايران كه خودش را زير سايه انقلاب مي‌بيند تعهداتي شفاف‌تر، رساتر و سنگين‌تر برعهده دارد كه برخي تشكيلات خبررساني ما به آن دين و مسووليت خود واقف هستند و يكي از اين مراكز ايسنا است.

نماينده مردم مياندوآب تاكيد كرد: انعكاس خبر و ديدگاه آنهايي كه نظام سياسي را قبول دارند و حتي آنهايي كه منتقد هستند و به عنوان اپوزيسيون مطرح مي‌باشند، به مفهوم تاييد آنها نيست؛ اما به مفهوم سعه صدر، تحمل و مداراي مجموعه‌ها و دستگاه‌هايي است كه مي‌خواهند ايده بزرگ به نام تعهدات انقلاب را مديريت كنند.

محبي‌نيا اظهار كرد: درجامعه بخشي از جريانات و ساختارها، حتي برخي افراد نسبت به ايجاد، خلق و فربه شدن بعضي مراكز خبري كه امتحان خود را پس داده‌اند، نگراني‌هايي دارند كه اگر فكري براي اين‌ها نشود، مشكلات بيشتر خواهد شد.

وي ادامه داد: در سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي مسوولين بخش فرهنگي – هنري كم‌توجهي كرده‌اند و تصور من اين است كه براي اتحاد ملي و انسجام اسلامي مبنايي بيشتر از كتاب خدمات متقابل ايران و اسلام شهيد مطهري وجود ندارد، كه بايد محل تجزيه و تحليل و گفت‌وگوهاي جديدي براي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش و آموزش عالي قرار گيرد، تا آسيب‌هايي كه يك عده دور از واقعيات به نام مليت و بعضي‌ها به نام دين مطرح مي‌كنند و با واقعيت دين و تفكر ملي سازگاري ندارد را مديريت كند كه اين كم‌توجهي‌ها در جامعه وجود دارد.

عضو هيات رييسه مجلس گفت: ايسنا شروع خوبي داشته و روز به روز بر كار و نگاه‌هايش و تحليل‌هايش تسلط بيشتري پيدا مي‌كند، و من روند تكامل و استخبار و تحليل اين خبرگزاري را عاقلانه و به قول مقام معظم رهبري عالمانه مي‌دانم.

محبي‌نيا در پايان عنوان كرد: اگر ايسنا بخواهد كسي را نقد كند، حتي خود من را، نگران نيستم، چون نقد ايسنا، منصفانه است و حتي اگر بخواهد رقيب من را تعريف كند، تعريف بي‌حد و بي‌جا نخواهد كرد كه همه بدانند اين آش خيلي شور است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha