• شنبه / ۳ آذر ۱۳۸۶ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8609-01009
  • خبرنگار : 71291

/ايسنا، 8 سال حضور/ سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس: ايسنا نقش موثر و تعيين‌كننده‌اي در انتقال اطلاعات در كشور داشته است

/ايسنا، 8 سال حضور/
سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس:
ايسنا نقش موثر و تعيين‌كننده‌اي در انتقال اطلاعات در كشور داشته است

سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس گفت: ايسنا نقش موثر و تعيين‌كننده‌اي در انتقال اطلاعات در كشور داشته و در گردش اطلاعات و اخبار و رساندن اخبار به‌روز و به لحظه، موفق بوده است.

دكتر نورالدين پيرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به نقش ايسنا در توسعه‌ي فضاي رسانه‌اي كشور در آستانه سالروز تاسيس اين خبرگزاري گفت: انصافا در همان روزهايي كه در مجلس ششم و دولت اصلاحات، آزادي فضاي سياسي و مطبوعاتي وجود داشت، تولد ايسنا، تولد مباركي بود كه گروهي دانشجو با انگيزه و نشاط و پويايي وارد جرگه اطلاع‌رساني و ارتقاي دانش و نگاه واقع‌بينانه به تمام مسايل سياسي، اقتصادي و اجتماعي و بين‌المللي شدند.

نماينده‌ي اردبيل افزود: هرچند اراده‌هاي آشكار و پنهان براي مخفي كردن و پوشاندن اطلاعات و اخبار در كشور وجود داشت و هم‌چنان هم وجود دارد ولي ايسنا توانست در مقابل اين توفان‌هاي محدودكننده بايستد.

وي ادامه داد: هرچند كه نگاه انقباضي به اطلاع‌رساني آسيبي هم به ايسنا زد، اما پيكره خبرنگاران، مديران و زحمت‌كشان خبرگزاري ايسنا هم‌چنان نقش اطلاع‌رساني خود را به خوبي انجام مي‌دهند و بار ديگر اين اصل پذيرفته شده را ثابت مي‌كنند كه در هزاره‌ي سوم نقش خبر و خبررساني، اطلاعات و اطلاع‌رساني به‌موقع، دقيق، درست و صحيح و رساندن نارسايي‌ها و علائم و نشاني‌هاي بيماري‌هاي جامعه به گوش تصميم‌سازان و تصميم‌گيرندگان سياسي، يك اصل غيرقابل انكار است.

پيرموذن يادآور شد: قبلا هم درباره چند موضوعي كه درباره چند خبرنگار در مجلس پيش آمد، در اعتراض و اخطار آيين‌نامه‌اي خود ذكر كردم كه خبرنگاران دماسنج جامعه و ميزان‌الحراره مشكلات و چالش‌هاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي هستند. جامعه‌اي زنده است كه تصميم‌گيرندگان و تصميم‌سازان سياسي آن كشور بتوانند از اخبار و اطلاعات منطقه‌اي و جهاني به‌روز اطلاع داشته و تصميم‌گيري‌هاي آنها مبتني بر دانش و اطلاعات كافي باشد.

مخبر كميسيون بهداشت و درمان مجلس افزود: در يك چنين فضايي است كه نقش ايسنا و هر خبرگزاري سالم، شجاع و به‌موقع مشخص مي‌شود. تعريفي كه در هزاره‌ي سوم از كشورهاي توسعه‌يافته و توسعه‌نيافته گفته مي‌شود، در بود و نبود علم و اطلاعات است. يعني كشورهايي كه علم و اطلاعات در آن محدود و با نگاه انقباضي باشد، كشوري عقب‌افتاده و عقب‌مانده و به عبارتي عقب نگه داشته شده است و هر كشور و مملكتي كه علم و اطلاعات، آزادانه در آن كشور مي‌چرخد و قلم و رسانه و خبر در آن‌جا آزاد در اختيار مردم و مسوولان سياسي قرار مي‌گيرد كشورهاي توسعه‌يافته بوده و زيربناي توسعه‌ي همه‌جانبه در آن كشور فراهم شده است.

نماينده‌ي اردبيل تصريح كرد: بنابراين ايسنا در 8 سال توانست نقش تعيين‌كننده خود را در اطلاع‌رساني و گردش آزاد اطلاعات و اخبار ايفا كند و اميدواريم علي‌رغم توفان‌هاي سهمگين و برخي نگاه‌هاي انقباضي، بتواند هم‌چنان نقش حياتي خود را در ارتقاي دانش و آگاهي ملت ايران و تصميم‌گيرندگان سياسي كشور ايفا كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha