• شنبه / ۱۲ آبان ۱۳۸۶ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8608-06367

نماينده وزارت نفت در خط لوله صلح درگفت‌وگوباايسنا: متن كامل همسان‌سازي شده قرارداد را به پاكستان داده‌ايم منتظر حضور طرف پاكستاني براي تشكيل نشست هستيم

نماينده وزارت نفت در خط لوله صلح درگفت‌وگوباايسنا:
متن كامل همسان‌سازي شده قرارداد را به پاكستان داده‌ايم
منتظر حضور طرف پاكستاني براي تشكيل نشست هستيم

متن كامل همسان سازي شده قرارداد فروش گاز ايران به پاكستان در اختيار طرف پاكستاني قرار گرفت.

حجت‌اله غنيمي‌فرد - نماينده وزارت نفت در خط لوله صلح - در گفت‌وگو با خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب و با تاكيد بر اين‌كه پيش از ظهر پنج‌شنبه (10 آبان) متن كامل همسان‌سازي شده قرارداد در اختيار مشاوران حقوقي و وكيلان طرف پاكستاني قرار گرفته است، افزود: 25 درصد باقي‌مانده متن قرارداد كه در نشست اسلام آباد همسان‌سازي نشده بود، هفته گذشته اصلاح و به طرف پاكستاني ارائه شد.

وي توضيح داد: قرار است آنها نظر خود را درباره اين متن به ما اطلاع دهند و زمان خاصي را براي حضور در ايران و تشكيل نشست دوجانبه در هفته جاري اعلام كنند.

به گفته او قرار بوده پس از ارائه متن اصلاح شده در صورت وجود مشكل در متن، پاكستاني‌ها به ايران اعلام‌نظر كنند كه با توجه به اين‌كه تاكنون اين كار انجام نشده، تصور مي‌شود مشكلي در متن نبوده است. در اين زمينه ايران براي تشكيل نشست با طرف پاكستاني در هر روزي از هفته آمادگي دارد.

گفتني است، در اين زمينه در نشست هفت‌روزه (24 مهر تا يك آبان) ايران و پاكستان در سطح كارشناسان (سه روز) و نمايندگان وزيران دو كشور (چهار روز) حدود 75 درصد از مجموع متن كامل قرارداد توسط وكلاي دو كشور براي همسان‌سازي آماده شد كه بخشي عمده‌اي از آن توسط كارشناسان و با حضور نمايندگان دو وزارتخانه بازخواني و در نهايت بخشي از متن بازخواني شده مورد تاييد و تفاهم قرار گرفته است.

پيش‌از اين غنيمي‌فرد در اين|‌باره با اشاره به ادامه همسان‌سازي 25 درصد باقيمانده متن توسط وكلاي ايران و پاكستان از روز پنج‌شنبه (3 آبان) اظهار كرده بود كه همسان‌سازي متن نياز به ملاقات حضوري ندارد، ولي توافق شده چنانچه اين ضرورت ايجاد شود، به صورت ويديويي، كنفرانس دو جانبه‌اي بين وكلا صورت گيرد و مشكلات رفع شود تا پس از آن متن‌هايي كه مورد تاييد همسان‌سازي است براي بازخواني مشترك توسط كارشناسان دو طرف به آن‌ها ارسال شود.

نماينده ويژه وزارت نفت در پروژه خط لوله صلح با بيان اين كه براي بازخواني متون همسان‌سازي شده از طرف پاكستاني دعوت كرده‌ايم به ايران بيايند، افزوده بود: پيشنهاد ايران اين است كه بازخواني باقيمانده متن همسان‌سازي شده در اسلام‌آباد و 25 درصد ديگر در همين روزها انجام شود كه به هماهنگي‌هاي روز‌هاي آينده بستگي دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha