• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8602-01051

مديرعامل اويك خبر داد: بهره‌برداري از فازهاي 9و10پارس جنوبي؛ اسفند86 و خرداد87

فاز 9 پارس جنوبي تا پايان امسال (1386) و فاز 10 در اوايل خرداد سال آينده (1387) به بهره‌برداري خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حميدي ـ مديرعامل شركت مهندسي و صنايع ايران (اويك) ـ با اعلام اين خبر اظهار كرد: در حال حاضر معادل 500 ميليارد تومان با پيمانكاران داخلي در فاز‌هاي 9 و 10 قرارداد امضا كرده‌ايم.

وي افزود: در سال گذشته بيشترين حمايت مالي از طريق وزير نفت براي پيشرفت پروژه انجام شد؛ به طوري كه در حال حاضر 35 ميليارد تومان از مجموع پيمانكاران طلبكاريم و هيچ كسي از ما طلبكار نيست. كل پروژه EPC؛ 75 درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه بخش مهندسي به طور كامل تمام شده، بخش تامين كالا 95 درصد و بخش ساختماني 65 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است و براساس قرارداد بايد پروژه تا پايان اسفند 86 به كارفرما تحويل داده شود.

به گفته او، شركت GS كره‌ شريك شركت اويك در فاز‌هاي 9 و 10 است كه كار‌هاي مهندسي و خريد به صورت مشترك انجام شده، ولي در بخش C (نصب) تمام كار‌ها بر عهده اويك است.

او در خصوص فاز‌هاي 17 و 18 نيز توضيح داد: شركت گسترش و نوسازي صنايع ايران (هيدرو) شريك ما در اين پروژه است. در 10 ماه گذشته قرارداد مهندسي FEED را امضا كرده‌ايم و اميدواريم با اطلاعاتي كه حاصل مي‌شود، بتوانيم كلنگ عمليات اجرايي را در تير امسال به زمين بزنيم.

حميدي، با بيان اين كه در خاورميانه و آسياي ميانه به دنبال گرفتن پروژه‌ها از طريق مناقصه هستيم، خاطرنشان كرد: رسالت شركت اويك پر كردن خلاء‌هاي فني در داخل كشور بوده است.

او با اشاره به اين كه تامين منابع مالي در همه پروژه‌ها بر عهده كارفرماست، افزود: بومي‌ كردن بسياري از تكنولوژي‌ها يكي از نتايج فعاليت‌هاي شركت اويك بوده است.

او با اشاره به حضور اين شركت در طرح NGL سيري يادآور شد: روزانه پنج ميليون مترمكعب گاز در NGL سيري جمع آوري و به كيش و قشم منتقل شود. در اين راستا 95 درصد اجناس موردنياز سفارش داده شده و عمليات ساختماني در دست انجام است و در مرحله انتخاب پيمانكار براي عمليات نفت هستيم كه در اين زمينه پيمانكار ساختماني انتخاب شده و از اوايل سال 86 عمليات نصب تجهيزات در سيري آغاز مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha