اگر مجلس همكاري كند، ميتوان پيشبيني کرد تا پايان سال 87 راهآهن به شيراز برسد.
به گزارش خبرنگار حمل و نقل ايسنا، مهندس محمد رحمتي ـ وزير راه و ترابري ـ در آيين ورود نخستين ريلهاي راهآهن کشور به استان فارس با اشاره به پتانسيلهاي اين استان گفت: فارس به گسترش راه، راهآهن و فرودگاه نياز دارد و نسبتهاي راههاي فارس بايد به تناسب کشور ارتقا يابد.
او در پاسخ به ابراز نگراني برخي از مسوولان نسبت به تامين منابع مالي پروژه راهآهن اصفهان ـ شيراز گفت: منابع متعددي براي اين پروژه تعريف شده که نياز به پيگيري دارد و اعتبارات فاينانس و ارزي پشتوانه کار خواهد بود.
وزير راه و ترابري ادامه داد: اگر مجلس با لايحه بودجه دولت و فروش اوراق مشارکت موافقت کند، ميتوان پيشبيني کرد تا پايان سال 87 اين راهآهن به شيراز برسد.
وي ادامه داد: اين پروژه قرار بود توسط خارجيها اجرا شود اما به توان پيمانکاران داخلي اعتماد کرديم و پيمانکاران بايد به اعتماد ما پاسخ دهند و اين کار را به پايان برسانند، حتي اگر پول نباشد.
رحمتي در جمع خبرنگاران نيز از نياز کشور به سه فرودگاه خبر داد و گفت: محل ساخت اين سه فرودگاه در سه نقطه کشور از جمله آباده در شمال فارس مشخص شده و زمين آن نيز تحويل مجريان شده است.
سيد محمدرضا رضازاده ـ استاندار فارس ـ نيز راهآهن را يکي از آرزوهاي ديرينه مردم اين استان برشمرد و گفت: امروز مردم فارس شاهد هستند که ريل راهآهن مرز استانشان را پشت سرگذاشت و وارد فارس شده است و اميدواريم سوت قطار نيز شنيده شود.
او توسعه زيرساختهاي حمل و نقل را از سياستهاي استراتژيک برشمرد و گفت: هرچه در توسعه ريلي تلاش کنيم ميتوانيم با هزينه و آلودگي کمتر و ايمني بيشتر، توسعه کشور را دنبال کنيم.
وي با اشاره به نبود راهآهن در مناطق جنوبي و جنوب غرب کشور گفت: توسعه قابل توجهي از حد فاصل بندر امام تا بندرعباس و شيراز با وجود راهآهن محقق ميشود.
رضازاده ادامه داد: با وجود راهآهن بسياري از زمينههاي توسعه از جمله در بخشهاي صنايع و گردشگري محقق خواهند شد و نياز به صرف انرژي براي فعالسازي آنها ندارد.
انتهاي پيام
نظرات