• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۳۸۵ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8510-05014

معاون وزير نيرو خبر داد: زمان آبگيري سد سيوند قطعي نشده است از اين پس بدون تاييد سازمان ميراث فرهنگي سد نمي‌سازيم

معاون وزير نيرو خبر داد:
زمان آبگيري سد سيوند قطعي نشده است
از اين پس بدون تاييد سازمان ميراث فرهنگي سد نمي‌سازيم

هنوز زمان قطعي براي آبگيري سد سيوند مشخص نشده است.

رسول زرگر ـ معاون وزير نيرو در امور آب ـ در گفت‌وگو با خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب افزود: در رابطه با آبگيري سد سيوند آخرين مذاكرات را با معاون سازمان ميراث فرهنگي انجام داده‌ايم و آن‌ها هم‌اكنون در حال جمع‌بندي اكتشافات هستند؛ لذا اميدواريم در آينده نزديك وضعيت آبگيري سد مشخص شود؛ اما در حال حاضر هيچ زمان قطعي براي آن تعيين نشده است.

وي با بيان اين كه نتايج اكتشافات سازمان ميراث فرهنگي در مراحل پاياني قرار دارد، ابراز كرد: اگر بخواهيم امسال عمليات آبگيري سد را انجام دهيم، زماني باقي نمانده و بنابراين از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تقاضا كرده‌ايم كه تا پيش از اتمام زمان، كار‌ها را خاتمه دهند و گزارشات نهايي را تهيه كنند.

او اذعان كرد: البته طبق برنامه، اعلام نتايج نهايي حاصل از گزارش‌ها مي‌بايست تا پايان آذر ماه از سوي سازمان ميراث فرهنگي به وزارت نيرو ارائه مي‌شد كه تاكنون انجام نشده است؛ ولي به هر حال ما براي آبگيري سد سيوند منتظر جمع‌بندي نهايي همكاران در سازمان ميراث فرهنگي هستيم.

معاون وزير نيرو با اشاره به اين كه اين گونه مشكلات در ساير كشور‌ها نيز وجود دارد، خاطرنشان كرد: از اين پس براي ساخت سد‌ها مطالعات تاريخي و فرهنگي پروژه را در فاز يك توسط متخصصان مورد تاييد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري انجام خواهيم داد و با توجه به نياز‌هاي مردم و مسائل تاريخي، طرح‌هاي عمراني را پيش مي‌بريم كه بر اين اساس اميدواريم ديگر با مشكلي مواجه نباشيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha