• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۸۵ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8509-15823
  • خبرنگار : 71295

فرماندار اسلام‌شهر: *خسارت وارده به شهر از كانديداهاي متخلف دريافت مي‌شود *آراي نهايي شوراها در اسلامشهر تا بعدازظهر اعلام مي‌شود

فرماندار اسلام‌شهر، اين انتخابات را آزموني بزرگ دانست و گفت: آراي نهايي شوراهاي شهر اسلامشهر و چهاردانگه تا بعدازظهر (يكشنبه) اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محسن وزيري‌نيا در نشستي خبري درباره آخرين وضعيت شمارش آراي انتخابات شوراي اسلامي شهر اسلام‌شهر اظهار داشت: تاكنون در شمارش آراي 62 صندوق، تعدادي از ائتلاف رايحه خودش خدمت و دو يا سه نفر از منفرد‌ها و مستقل‌ها بيشترين آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

وي، با بيان اينكه در انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي در بخش چهاردانگه 23 هزار و 984 تعرفه مصرف شده است، گفت: از مجموعه آراي استخراج شده در اين بخش سهيلا جلودار زاده 3870 راي و حسن غفوري فرد 2177 و اسدالله بادامچيان 1565 راي را كسب كردند.

وزيري نيا، با بيان اينكه در انتخابات مجلس شوراي اسلامي در بخش مركزي شهرستان اسلام‌شهر 72051 تعرفه مصرف شده است، افزود: از اين مجموعه 8 هزار و 965 راي به سهيلا جلودار زاده و 5 هزار و 654 راي به اسدالله بادامچيان و 4 هزار 193 راي به حسن غفوري فرد اختصاص يافته است.

فرماندار شهرستان اسلام‌شهر، افزود: از مجموعه 28 صندوق شمارش شده در انتخابات شوراي شهر چهاردانكه 15 هزار و 571 نفر و از مجموعه 62 صندوق شمارش شده در انتخابات شوراي اسلامي شهر اسلام شهر 49 هزار و 444 نفر شركت كردند.

وي، با بيان اينكه در انتخابات خبرگان رهبري در بخش‌چهاردانگه 24 هزار و 752 برگ مصرف شده است و گفت: طبق آراي استخراجي به ترتيب هاشمي رفسنجاني، يزدي، مشكيني، امامي كاشاني، جنتي، مصباح يزدي، حسن روحاني، محسن قمي، دري نجف‌آبادي، خرازي، كازروني، استادي، نمازي، باقري كني، رضواني و محمد گيلاني، شانزده نفر اول را تشكيل مي‌دهند.

وزيري‌نيا، با اشاره به اينكه 103 هزار و 602 برگ در مجلس خبرگان رهبري استفاده شده است، افزود: از مجموعه 131 صندوق شمارش سند، به ترتيب هاشمي رفسنجاني، يزدي، مشكيني، مصباح يزدي، امامي كاشاني، جنتي، روحاني، دري نجف‌آبادي، خرازي، استادي، موسوي تبريزي، نمازي، گيلاني، مرعشي، قمي و كازروني بيشترين آراء را كسب كردند.

وي، آراي باطله در مجلس خبرگان رهبري را در بخش مركزي اسلامشهر 35 هزار و 114 رأي اعلام كرد و گفت:‌ آراي باطله خبرگان رهبري در بخش چهاردانگه 5 هزار و 179 بوده و 9 هزار و 498 رأي صحيح بوده است.

فرماندار اسلامشهر، با بيان اينكه از مجموع 72 هزار و 51 تعرفه مصرف شده در انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي در بخش چهاردانگه 8 هزار و 758 تعرفه باطله و 14 هزار و 885 تعرفه صحيح بوده است.

وي گفت: آراي نهايي شوراهاي شهر اسلامشهر و چهاردانگه تا بعدازظهر (يكشنبه) اعلام خواهد شد.

وزيري‌نيا، با تاكيد بر اينكه خسارت وارده به شهر از كانديداهاي متخلف دريافت خواهد شد، افزود: طبق ادعاي آموزش و پرورش 200 ميليون تومان خسارت به مدارس و بيش از يكصد ميليون تومان خسارت به ساختمان‌هاي اداري و مساجد وارد شده است.

وي گفت: تمام تابلوهاي راهنمايي و رانندگي، ‌جداول، پست‌هاي برق و تلفن بايد تعويض يا مجددا رنگ‌آميزي شوند.

وزيري‌نيا، با اشاره به اينكه 250 جلد شناسنامه و چندين اتوبوس و ميني‌بوس كه افراد را از تهران براي رأي دادن به اسلامشهر منتقل مي‌كردند، توقيف شده است، افزود: تمام تخلفات شامل، خريد فروش آراء، اخلال و بي‌نظمي در شعبه‌ها و تخلفات تبليغات، ضيافت‌ها و مهماني‌هاي جمع‌كننده آراء، ترغيب كنندگان مردم به رأي دادن به افراد خاص در زمان برگزاري انتخابات و... به هيأت تخلفات ارسال و در صورت ورود به شوراها صلاحيتشان رد خواهد شد.

وي، با تاكيد بر اينكه اگر صدبار صندوق‌ها بازشماري شود با كمتر از 5 درصد مشكل آن‌هم ناشي از تشابه اسمي مواجه خواهيم شد، گفت:ردصلاحيت‌هاي صورت گرفت دركانديدهاي عضويت در شوراها جناحي يا گروهي نبود و درصورت اجبار، پرونده‌هاي افراد ردصلاحيت شده را بازگو خواهيم كرد، ولي در رد صلاحيت‌ها ممكن است حق كسي ضايع شده باشد كه من عذرخواهي مي‌كنم.

وي، گفت: قول‌ها و وعده‌هاي عنوان شده از سوي كانديداهاي منتخب در شوراهاي شهر و روستا را بازخواست خواهيم كرد و بايد جوابگو باشد و در غير اينصورت به هيأت تخلفات معرفي خواهند شد.

وزيري‌نيا، با بيان اينكه كل حقوق چهارساله در شوراي شهر 150 ميليون ريال است، افزود: زماني كه يكي از كانديداها فقط در روز اول 40 ميليون تومان براي نصب پلاكارد و تبليغات به كارگرها مي‌دهد و بيش از يكصد ميليون تومان براي رأي آوردن خرج مي‌كند، تشنه خدمت‌گذاري به مردم است؟ اين موضوع جاي سوال دارد.

وي، با اشاره به وجود دو هيأت نظارت از طيف‌هاي متفاوت كه برشمارش آراء توسط هيأت اجراي نظارت داشتند، گفت: احتمال اينكه در محل شعبه رأي افراد تغيير كند، در حد صفر است. تركيب هيأت اجرايي از يك گروه يا تيپ خاص نبوده است و در چينش اين هيأت در شعبه‌ها دقت زيادي شده است و دو گروه نظارت، نماينده‌هاي كانديداها و خبرگان حضور داشتند.

فرماندار اسلام‌شهر، اين انتخابات را آزموني بزرگ دانست و گفت: اگر تمام ثروت ايران را به من بدهند يك رأي را زياد يا كم نخواهم كرد و براي ما فرقي ندارد كه چه كسي انتخاب شود.

وزيري‌نيا، با اشاره به حضور نمايندگان كانديداها در هنگام شمارش آراء، افزود: هر كس نسبت به آراي استخراجي از صندوق‌ها شاكي است، با حضور خبرنگاران مجددا باز شماري خواهد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha