• جمعه / ۲۸ مهر ۱۳۸۵ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8507-15503

معاون وزير صنايع: رييس جمهور خواستار بررسي واگذاري انگوران به توسعه معادن روي شد طراحي نادرست عامل ريزش ديواره معدن بود

معاون وزير صنايع: 
رييس جمهور خواستار بررسي واگذاري انگوران به توسعه معادن روي شد
طراحي نادرست عامل ريزش ديواره معدن بود

رييس جمهور در سفر به زنجان، قول بررسي موضوع واگذاري دوباره معدن روي انگوران به شركت توسعه معادن روي را داده است.

احمدعلي هراتي نيك ـ معاون وزير صنايع ـ در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت ايسنا، در خصوص بحث‌هاي مطرح شده مبني بر وجود مصوبه هيات دولت در خصوص واگذاري دوباره معدن روي انگوران به شركت توسعه معادن روي اظهار كرد: اين شركت در گذشته بهره‌بردار معدن انگوران بود و حدود 75 درصد سرمايه‌گذاري انجام شده در بخش سرب و روي توسط اين شركت انجام شده است.

وي ادامه داد: در سفر رييس جمهور به زنجان، شركت توسعه معادن روي خواستار حضور دوباره در معدن انگوران شد و با توجه به اين كه رييس جمهور معمولا در سفر‌هاي استاني با توجه به نياز و شرايط مردم منطقه ممكن است قول‌هايي را بدهد، در خصوص بررسي بحث واگذاري دوباره معدن به شركت توسعه معادن روي نيز قول‌هايي داد.

به گفته وي، رييس جمهور در آن سفر به صورت تلويحي بحث امكان واگذاري دوباره معدن انگوران به شركت توسعه معادن روي را مطرح كرده است.

هراتي نيك ادامه داد: اين موضوع در هيات دولت مورد بررسي قرار گرفته؛ ولي هنوز مصوبه‌اي براي واگذاري معدن به شركت توسعه معادن روي يا بخش خصوصي به ما ابلاغ نشده است.

وي در ادامه در خصوص ريزش ديواره شمالي معدن روي انگوران گفت: شكاف اصلي در قسمت پشت معدن در شهريور سال گذشته ايجاد شده بود و از آن زمان نيز معدن تحت كنترل بوده است.

او، طراحي نادرست براي بهره‌برداري از معدن انگوران را عامل اصلي ريزش ديواره آن دانست و گفت: در صورتي كه طراحي اوليه معدن طوري انجام مي‌شد كه معدن داراي شيب تندي نباشد، اين مشكل ايجاد نمي‌شد.

معاون وزير صنايع در پاسخ به اين سوال كه چرا در سال‌هاي گذشته تلاش براي رفع مشكل طراحي و اصلاح روش‌هاي استخراج معدن انجام نشده است؟ گفت: در آن زمان اگر طراحان معدن به اطلاعات دقيقي دسترسي داشتند، طراحي معدن با روش بهتري انجام مي‌شد.

طبق گفته وي، قرار است از كارشناسان جديدي براي تغيير طراحي معدن استفاده شود.

به گزارش ايسنا، اين در حالي است كه از مدت‌ها قبل، كارشناسان بخش معدن، هشدار‌هاي لازم را درخصوص احتمال ريزش ديواره معدن انگوران داده بودند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha