• چهارشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۸۵ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8505-06627
  • منبع : وزارت امور خارجه

*هاوانا قطعنامه‌ي 1696 را محكوم كرد* سرپرست وزارت امور خارجه‌ي كوبا: همبستگي با ايران از سياست‌هاي اصولي كوباست

*هاوانا قطعنامه‌ي 1696 را محكوم كرد*
سرپرست وزارت امور خارجه‌ي كوبا:
همبستگي با ايران از سياست‌هاي اصولي كوباست

سرپرست وزارت امور خارجه كوبا قطعنامه 1696 شوراي امنيت عليه ايران را محكوم كرد و اظهار داشت كه سياست همبستگي دولت كوبا با ايران، سياست اصولي اين كشور است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، برونو رودريگز در ديدار با منوچهر محمدي، معاون آموزشي و پژوهشي وزارت امور خارجه‌ي كشورمان همچنين همبستگي دولت و ملت كوبا با ملت ايران در برابر تهديدات و زورگويي‌هاي امپرياليسم جهاني را اعلام كرد.

وي همچنين تاكيد كرد كه حمايت از حق مسلم ايران در زمينه‌ي فن‌آوري هسته‌يي از سياست‌هاي قاطع دولت كوباست.

رودريگز در ادامه، تحولات جاري در آمريكاي لاتين را سبب ايجاد شرايطي جديد و مساعد به نفع ملت‌هاي ستمديده در اين منطقه توصيف كرد و با اشاره به برگزاري چهاردهمين اجلاس سران كشورهاي عدم تعهد در كوبا در ماه سپتامبر، آن را فرصت مناسبي براي احيا و تجديد حيات اين سازمان جهت ايفاي نقشي شايسته براي جنبش عدم تعهد در صحنه سياست بين‌المللي خواند.

وي همچنين با اشاره به آن كه حال كنوني فيدل كاسترو، رهبر كوبا خوب و رضايتبخش است،‌ گفت كه وي در شرايط عادي به سر مي‌برد و شرايط موجود در كشور روال كاملا عادي دارد و با وجود اين تحول، كليه سياست‌ها و برنامه‌هاي دولت طبق روال معمول ادامه خواهد يافت و در همين راستا برگزاري برنامه‌هاي مربوط به اجلاس عدم تعهد نيز همچنان به قوت خود باقي است.

منوچهر محمدي كه در كوبا به سر مي‌برد نيز در اين ديدار درباره‌ي توسعه روابط بين دو كشور و همچنين آخرين تحولات جهاني و منطقه‌يي با سرپرست وزارت امور خارجه‌ي كوبا گفت‌وگو و تبادل‌نظر كرد.

دكتر محمدي در اين ديدار با ستايش از مقاومت انقلابي مردم كوبا در برابر توطئه‌هاي امپرياليسم آمريكا و با تشكر از مواضع دولت كوبا در حمايت از ايران در سازمان‌ها و مجامع بين‌المللي بر همبستگي ميان دو كشور تاكيد كرد و با توجه به ظرفيت‌هاي موجود براي ارتقاي روابط، خواستار گسترش روابط ميان دو كشور در همه ابعاد شد.

دكتر محمدي همچنين با اظهار تاسف از دريافت خبر كسالت فيدل كاسترو، رهبر كوبا اظهار اميدواري كرد كه حال وي هر چه زودتر بهبود يابد.

وي با اشاره به حوادث بسيار دردناك در لبنان، تلاش‌هاي دولت آمريكا براي تسلط بر خاورميانه به عنوان قلب منابع انرژي دنيا را مقدمه‌اي براي تحكيم پايه‌هاي سلطه‌ي خود بر دنيا عنوان كرد كه با وجود آن كه اين تلاش بي فرجام تاكنون با شكست روبرو شده است، اما با اين حال، سرنوشت آمريكاي لاتين، آفريقا و خاورميانه را به يكديگر پيوند زده است و اين مساله لزوم تعميق شناخت و تعامل هر چه بيشتر آمريكاي لاتين با منطقه خاورميانه و جهان اسلام را در موقعيت كنوني دو چندان مي‌سازد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha