• چهارشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۸۵ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8505-06552

معاون صادرات ايران‌خودرو: كارخانه توليد سمند در بلاروس 19مرداد امسال افتتاح مي‌شود

معاون صادرات ايران‌خودرو:
كارخانه توليد سمند در بلاروس 19مرداد امسال افتتاح مي‌شود

كارخانه توليد سمند در بلاروس به عنوان يكي از پايگاهاي منطقه C.I.S ايران خودرو 19 مرداد 85 افتتاح مي‌شود.

عليرضا ميرزايي ـ معاون صادرات ايران خودرو ـ در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت خودرو ايسنا با بيان اين مطلب افزود: براي صادرات خودرو به كشورهاي منطقه C.I.S بازار‌هاي ازبكستان، تاجيكستان، قرقيزستان، قزاقستان و تركمنستان به همراه گرجستان و اوكراين از طريق خط آذربايجان و كشورهاي روسيه، ليتواني، لتوني، آستوني و شرق اروپا نيز از طريق خط بلاروس تامين مي‌شود. از طرفي با توجه به اين كه تعرفه بين كشور‌هاي اين منطقه صفر است، لذا توليد سمند در اين منطقه اقتصادي خواهد بود.

گفتني است، شركت يونيسون مسئول توليد سمند در بلاروس و همكار ايران خودرو است كه توليد سمند با تيراژ اوليه هزار دستگاه در سال نخست آغاز و طي سه سال به 6 هزار دستگاه خواهد رسيد. در فاز دوم نيز توليد سمند و مدل‌هاي ديگر آن به 60 هزار دستگاه خواهد رسيد.

منطقي - مدير عامل ايران خودرو - پيش‌تر در اين باره گفته بود: فاز يك توليد سمند در بلاروس با ظرفيت توليد 6 هزار دستگاه آغاز مي‌شود كه با سرمايه‌گذاري چند ميليون دلاري از سوي شركت يونيسون روسيه سفيد همراه است. در گام دوم نيز در صورت صرفه‌ي اقتصادي، توليد 60 هزار سمند در سال مد نظر است كه با هزينه 40 ميليون دلار و احتمالا به صورت مشترك دنبال مي‌شود.

وي با بيان اين كه سعي داريم از بلاروس به عنوان پايگاه توليد منطقه‌اي استفاده كنيم، افزوده بود: هم اكنون صادرات سمند به روسيه را به طور مستقيم آغاز كرده‌ايم كه در صورت صرفه اقتصادي ممكن است در آينده توليدات سمند در بلاروس به روسيه صادر شود.

لازم به ذكر است كه صادرات سمند در ابتدا به صورت SKD و پس از آن با راه‌اندازي سالن بدنه‌ و رنگ در بلاروس، به صورت CKD انجام مي‌شود.

همچنين طي دو تفاهم نامه بين شركت‌هاي ايران خودرو (ايران)، گاز (روسيه) و يونيسون (روسيه سفيد) قرار شده است اين سه شركت به توليد مشترك خودرو‌هاي تجاري و دو ديفرانسيل بپردازند .

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha