• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۳۸۵ / ۲۱:۰۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8505-05807
  • خبرنگار : 71038

جلالي در واكنش به تصويب قطعنامه عليه ايران: بازنده كساني هستند كه مسير پرونده‌ي ايران را از گفت و گو و حركت مصالحه‌جويانه خارج كرده باشند

جلالي در واكنش به تصويب قطعنامه عليه ايران: بازنده كساني هستند كه مسير پرونده‌ي ايران را از گفت و گو و حركت مصالحه‌جويانه خارج كرده باشند

مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در واكنش به تصويب قطعنامه‌ي شوراي امنيت عليه فعاليت‌هاي هسته‌يي صلح‌آميز ايران اظهار داشت: به نظر مي‌رسد كه آمريكايي‌ها تمام توان خود را به كار برده‌اند كه مسير پرونده‌ي ايران را از مسير گفت و گو و تفاهم دور كنند و به سمت نوعي بحران‌سازي به پيش ببرند.

دكتر كاظم جلالي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين‌كه رفتن پرونده‌ي ايران به شوراي امنيت به هيچ وجه مبناي حقوقي نداشته و ندارد و از همان ابتدا يك خط انحرافي در اين پرونده با رفتن آن به شوراي امنيت در پيش گرفته شد، گفت: بررسي اين پرونده فقط در صلاحيت ذاتي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي است و ما در چارچوب قوانين آژانس مي‌توانستيم و هنوز مي‌توانيم به يك تفاهم دست پيدا كنيم.

وي با بيان اين‌كه شوراي امنيت وظايفش چيز ديگري كه منجر به ايجاد صلح و امنيت جهاني است، گفت: پرونده‌ي هسته‌يي جمهوري اسلامي ايران هيچ تهديدي براي صلح و امنيت جهاني نيست و اين اوج برخورد دوگانه با استانداردها است. در حالي كه رژيم صهيونيستي داراي كلاهك‌هاي هسته‌يي است و هيچ‌كدام از قوانين بين‌المللي را در اين ارتباط رعايت نمي‌كند و امضا نكرده است، مي خواهند كشوري مانند ايران را از اولين حقوق هسته‌يي خود محروم كنند؛ در حالي كه جمهوري اسلامي ايران عضو NPT است و قوانين آن را رعايت كرده و در چارچوب قوانين بين‌المللي حركت مي‌كند.

وي با بيان اين‌كه آمريكا با آبروي سازمان‌هاي بين‌المللي در جهت رسيدن به مقاصد خود بازي مي‌كند و نبايد كشورهاي بزرگ دنيا چنين اجازه‌اي را به آمريكا مي‌دادند يا بيش از اين اجازه دهند كه اين كشور با آبروي سازمان ملل متحد و شوراي امنيت بازي كند، گفت: قطعنامه‌ي شوراي امنيت مورد پذيرش ما نيست و اين قطعنامه فضا را به سمتي مي‌برد كه به نفع هيچ‌كس نخواهد بود. آمريكايي‌ها مطمئن باشند كه ايران بازي برد - باخت را نخواهد پذيرفت و اگر قرار باشد در اين بازي بازنده‌اي وجود داشته باشد، بازنده كساني هستند كه مسير پرونده‌ي ايران را از راه گفت و گو و حركت مصالحه‌جويانه خارج كرده باشند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha