• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۸۵ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8504-15685
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

آصفي:/كامل/ بحث استعفا مطرح نيست گستاخي رژيم صهيونيستي به دليل حمايت آمريكاست حمايت ايران از لبنان و سوريه يك حمايت معنوي است

آصفي:/كامل/
بحث استعفا مطرح نيست
گستاخي رژيم صهيونيستي به دليل حمايت آمريكاست
حمايت ايران از لبنان و سوريه يك حمايت معنوي است

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان با اشاره به اقدامات اخير رژيم صهيونيستي در خاورميانه در جمع خبرنگاران گفت: ريشه بحرانهاي متعدد خاورميانه به پيوند عميق رژيم صهيونيستي با آمريكا برمي‌گردد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حميدرضا آصفي با تأكيد بر اينكه آمريكا و انگليس به جاي متهم و محكوم كردن ديگران بايد چشم خود را در مقابل جنايتهاي صورت گرفته در فلسطين و لبنان باز كنند، گفت: اين كشورها بايد پاسخ دهند كه چرا چشم بسته از اسرائيل حمايت مي‌كنند.

وي كشتار مردم بي‌دفاع لبنان را نقض آشكار حقوق بشر دانست و تصريح كرد: آنها كه براي نقض حقوق بشر در دورافتاده‌ترين نقاط جهان تصميم مي‌گيرند، چرا در لبنان اينگونه برخورد كرده و قطعنامه‌هاي سازمان ملل را در محكوميت جنايت اسرائيل وتو مي‌كند.

آصفي با تأكيد بر اينكه گستاخي رژيم صهيونيستي به دليل حمايت آمريكا از جنايات رژيم صهيونيستي است، خاطرنشان كرد: آمريكا و انگليس بايد چشم‌هاي خود را در برابر جنايات رژيم صهيونيستي باز كنند.

سخنگوي وزارت خارجه تعرض به يك كشور اسلامي را تعرض به تمامي كشورهاي جهان اسلام عنوان كرد و افزود: در صورت حمله به سوريه، اسرائيل بيش از همه زيان خواهد ديد چراكه جهان اسلام اين مسأله را تحمل نمي‌كند.

وي با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران به هيچ‌وجه در امور داخلي لبنان و سوريه دخالت نمي‌كند، تصريح كرد: حمايت ايران در لبنان و سوريه يك حمايت معنوي است.

سخنگوي وزارت امور خارجه در خصوص خبري مبني بر سفر محسن امين‌زاده، معاون سابق وزارت امور خارجه و تعدادي از اعضاي جبهه مشاركت به افغانستان با پروازي اختصاصي براي ديدار با حامد كرزاي، رييس جمهور افغانستان گفت: هنوز به طور رسمي خبري دريافت نكرده‌ام.

وي همچنين در خصوص خبرهايي مبني بر تجاوز هواپيماهاي آمريكايي به آسمان ايران گفت كه خبر موثقي تاكنون دريافت نكرده است.

وي در ادامه در خصوص رأي قاضي آمريكايي در توقيف لوح‌هاي باستاني ايران، اظهار داشت: طبق كنوانسيون 1970 يونسكو در خصوص اشياء فرهنگي، نمي‌توان اقدام تنبيهي در اين باره انجام داد.

وي افزود: قاضي آمريكايي به ناحق به اين موضوع اشاره كرد و هيچ ارتباط عقلي و منطقي در اين باره وجود ندارد؛ چراكه اشياء فرهنگي شامل اقدامات تنبيهي نمي‌شوند.

آصفي با بيان اينكه اقدام قاضي آمريكايي به مراكز علمي و همكاريهاي فرهنگي بين كشورها لطمه وارد مي‌كند، خاطرنشان كرد: دانشگاه شيكاگو نيز با اين امر مخالف است و وكيلي براي پيگيري اختيار كرده است.

به گفته‌ي سخنگوي وزارت خارجه، ايران هم اقداماتي صورت داده است و با گرفتن وكيل به اين نتيجه رسيده است كه اين اقدام پايه و اساس ندارد.

وي با تأكيد بر اينكه آمريكا مسوول اصلي قضيه است، افزود: موضوع از كانال وزارت خارجه و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در حال پيگيري است.

 

حميدرضا آصفي، سخنگوي وزارت خارجه همچنين در خصوص خبرهايي مبني بر كناره‌گيري خود از سمت سخنگويي گفت: سخنگويي وزارت امور خارجه مانند كار روي مين است.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايسنا، وي گفت: اگر قرار باشد تغييراتي صورت گيرد و فرد ديگري به جاي بنده بيايد سرزده نخواهم رفت و حتما با خبرنگاران خداحافظ مي‌كنم.

آصفي با بيان اينكه بحث استعفاء مطرح نيست، افزود: 8 سال سخنگوي وزارت امور خارجه بودم كه زماني طولاني است و در هيچ‌جاي دنيا نبوده است.

وي همچنين بدون سخنگو بودن وزارتخانه را بعيد دانست و گفت: اين روند خوبي است كه بايد ادامه پيدا كند.

سخنگوي وزارت خارجه افزود: سخنگوها معمولا اين حسن را دارند كه همه حرفها را مطرح مي‌كنند به جز مواردي كه معني در كار باشد و موارد طبقه‌بندي شده باشند.

آصفي با تأكيد بر اينكه هرجا باشم براي كشور و نظام خدمت خواهم كرد، در خصوص احتمال بازنشستگي خود، گفت: قرار نيست بازنشسته شوم هنوز جوان هستم و خود را از نظام و انقلاب بازنشسته نمي‌كنم.

وي با اشاره به اينكه رفتن به سفارتخانه، پيشنهادي از جانب وزارت امور خارجه بوده است، افزود: فعلا قرار نيست، جايي بروم، اما اگر ضرورتي ايجاد شود به كشورهاي اروپايي نخواهم رفت.

آصفي در ادامه‌ي گفت‌وگو با خبرنگاران كه به انتخاب سرمربي تيم ملي فوتبال اشاره كرد، گفت: شايستگي‌هاي قلعه‌نوعي باعث سرمربي شدن وي شد، چراكه وي جوان خوبي است و داراي ويژگي جسارت و اعتماد به نفس مي‌باشد.

آصفي موفقيت تيم ملي فوتبال را تنها به وجود و قابليتهاي سرمربي معطوف ندانست و اظهار داشت: عوامل مختلفي در اين مسأله دخيل است كه اميدوارم اين عوامل محقق شود تا سرمربي هم بتواند خوب عمل كند.

وي در خصوص تغييرات در فدراسيون اظهار داشت: تغييرات در فدراسيون آغاز شده و اميدواريم مشكلات با تدبير حل شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha