• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۳۸۴ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8412-02193

/تسليت و محكوميت فاجعه سامرا/‌ دبيركل مجمع تقريب مذاهب اسلامي: بهترين پاسخ به اهانت‌ها وحدت امت اسلام است

دبير كل مجمع تقريب مذاهب اسلامي گفت: هوشياري، اتحاد و همبستگي مسلمانان و اراده‌ي استوار آنان براي دفاع از حكومت ديني، ارزش‌هاي اسلامي و هويت يكپارچه‌ي امت اسلامي، چاره‌ساز بحران ايجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله تسخيري دبيركل مجمع تقريب مذاهب اسلامي، در گفت‌وگو با شبكه خبر ضمن محكوم‌كردن حمله به حرم مقدس امام هادي (ع)، اظهار داشت: نيروهاي اشغالگر با هتك حريم مقدس بارگاه ملكوتي امام هادي (ع) از چهره از كريه و ننگين خود پرده برداشتند.

وي افزود: امروز نيروهاي اشغالگر و مزدوران آنان در ادامه‌ي تلاش‌هاي استكباري‌شان در اهانت به ساحت مقدس پيامبر اكرم (ص) با اهانت به ذريه‌ي گرانقدر آن حضرت در سامرا، امت اسلامي را به مبارزه مي‌طلبند و تنها هوشياري، اتحاد و همبستگي مسلمانان و اراده‌ي استوار آنان براي دفاع از حكومت ديني، ارزش‌هاي اسلامي و هويت يكپارچه‌ي امت اسلامي چاره‌ساز بحران ايجاد شده است.

آيت‌الله تسخيري، در عين محكوم‌كردن اين جريان و تاكيد بر نقش نيروهاي اشغالگر، تاكيد كرد: نيروهاي اشغالگر بايد هر چه زودتر از سرزمين عراق خارج شوند و اجازه دهند ملت عراق خود سرنوشت خود را تعيين كنند.

دبير كل مجمع تقريب مذاهب اسلامي، گفت: اين جنايت براي ايجاد تفرقه و شكستن وحدتي است كه در برابر اهانت به مقدسات اسلامي و ساحت مقدس رسول اكرم متجلي شد. بهترين پاسخ به اين اهانت‌ها وحدت امت و استراتژي واحد افراد امت اسلامي در برابر پروژه‌هاي استكبار جهاني خواهد بود.

آيت‌الله تسخيري، اظهار اميدواري كرد كه امت اسلامي با هوشياري و آگاهي بتواند در مقابل اين توطئه‌ي جهاني ايستادگي كند.

وي با اشاره به توطئه‌هاي آمريكا و انگليس و دخالت در امور عراق در قبال تشكيل حكومت منتخب ملت عراق، هشدار داد: استكبار جهاني نمي‌خواهد ملت عراق نتايج خوب انتخابات را ببيند و اين حركت نيز در راستاي همين دخالت‌هاست و اميدواريم ملت عراق با هوشياري و دقت و حركت مرجعيت آگاه اين توطئه را خنثي و به سوي اتحاد حركت كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha