• دوشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۸۴ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8409-07250

سرود «يار دبستاني من» در برنامه‌ي بسيج دانشجويي عضو انجمن اسلامي دانشجويان: «يار دبستاني» سمبل دانشجويان اعتراض است، دوستان بسيج به چه اعتراض دارند؟

در پي خبر برگزاري مراسم شب شعر در دانشكده‌ي علوم اجتماعي كه قرار است «جمشيد جم» به دعوت بسيج دانشجويي به اجراي زنده‌ي «سرود يار دبستاني من» بپردازد، مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي گفت: سرود يار دبستاني در فضاي ضد استكباري و ضد استعماري سروده شده و قابل مصادره به مطلوب نيست. «مهدي واحدي» همچنين به خبرنگار سياسي ايسنا گفت: زماني اين سرود مطرح نبود اما اگر ما امروز از اين سرود استفاده مي‌كنيم و روي آن مانور مي‌دهيم به اين دليل است كه اين سرود منطبق با جنبش دانشجويي است و با روح آن سازگار است. وي افزود: عده‌اي اين سرود را مصادره به مطلوب و از آن سوء استفاده كردند و در جهت حركت‌هاي غوغا سالاري از آن استفاده كردند كه اين بي‌انصافي در حق خواننده و اين سرود است. اين فعال دانشجويي در پايان با بيان اينكه «نگاه سمبليكي به اين سرود داريم» گفت: مي‌خواهيم با اجراي اين سرود دانشجويان بدانند كه در ساليان اخير سرود يار دبستاني براي منظوري كه خوانده شده استفاده نشده است. «مرتضي اصلاح‌چي» دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي نيز در اين باره به خبرنگار ايسنا اظهار كرد: سرود يار دبستاني سمبل اعتراض دانشجويان به مشكلات جامعه و وضع موجود است، دوستان بسيجي به چه مساله‌اي اعتراض دارند كه مي‌خواهند اين سرود را از آن خود كنند؟ وي گفت: اگر هم مشكلي وجود داشته باشد كه اين سرود بيان اعتراض آميزي نسبت به آن باشد آن مشكل ناشي از سيستم فكري است كه دوستان بسيجي از آن حمايت و جانبداري مي‌كنند. اين فعال دانشجويي افزود: وقتي آقاي فلاني با اين ريتم براي خود سرود درست مي‌كند، دوستان بسيجي هم آن را مصادره مي‌كنند، اما اگر واقعا آنها به اين سرود احساس تعلق مي‌كنند اين سرود را بخوانند اما ممكن است ما از اين پس به دنبال سرود جديدي باشيم. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha