• دوشنبه / ۳۰ آبان ۱۳۸۴ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8408-16002
  • خبرنگار : 71132

* به دنبال حفظ وضع موجود نيستيم * ميزگرد اعضاي بسيج دانشجويي استان تهران در ايسنا

* به دنبال حفظ وضع موجود نيستيم *
ميزگرد اعضاي بسيج دانشجويي استان تهران در ايسنا

اولين ميزگرد اعضاي جديد شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي استان تهران در سالگرد تشكيل بسيج دانشجويي در خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) برگزار شد.

- دغدغه‌ي انقلاب را داريم

به گزارش ايسنا، «عليرضا نادعلي» دبيراين شورا در اين نشست اظهار داشت: در طول چند سال گذشته تنها جايي كه فكر انقلابي از آن بيرون مي‌آيد بسيج دانشجويي دانشگاه است. ما دغدغه‌ي انقلاب را داريم، پس بايد پاسخگو باشيم و هزينه بپردازيم.

وي افزود: در گذشته با وجود تمام مشكلات و سختي‌هايي كه در مسير فعاليت ما وجود داشت، متاسفانه نوع برخورد رسانه‌ها و دولت خصمانه بود، اما تنها چيزي كه ما را دلگرم مي‌كند، ياد امام خميني (ره) و وجود ولايت فقيه است. نه احمدي‌نژاد و نه خاتمي هيچ‌كدام دلگرمي براي ما ندارند، حرف راست مورد حمايت ما و حرف نامربوط مورد انتقاد ماست.

اين عضو شوراي تبيين بسيج دانشجويي استان تهران ادامه داد: ما فقط به دنبال پياده كردن و تبيين فرمايشات مقام معظم رهبري هستيم، هرچند بارها و بارها در طول هشت سال گذشته فعاليت‌هاي دانشجويي و جنبش دانشجويي را در يك طيف و يك شكل از يك جريان برجسته كردند، وظيفه‌ي ما تسري دادن فكر دانشجو به تمام جامعه است.

- نه چپيم نه راست

نادعلي گفت: همان‌طور كه مقام معظم رهبري بارها و بارها موضع خود را نسبت به چپ و راست نشان داده‌اند، ما هم همين‌طور؛ نه چپ هستيم و نه راست. تنها مي‌خواهيم بچه‌هاي انقلابي در دانشگاه باشيم و نقد حمايتي نسبت به دولت داشته باشيم و الگويي براي نقد منصفانه در دانشگاه شويم.

وي افزود: ما توانستيم كاري كنيم كه عدالت‌طلبي حداقل از زبان پنج نفر از كانديداهاي انتخابات شنيده شود.

نادعلي هم‌چنين گفت: ما اول بسيجي هستيم و بعد دانشجو، اما چون محل فعاليت ما دانشگاه است اگر ديدگاه و محل طرح علمي نداشته باشيم حياتمان رو به ممات خواهد بود.

- دفتر تحكيم وحدت

وي درباره‌ي شركت در ميزگردها و گفت‌وگو با ساير تشكل‌هاي دانشجويي اظهار داشت: ما مجموعه‌اي را در دفتر تحكيم وحدت به رسميت مي‌شناسيم و آن را نماينده‌ي اين تشكل مي‌دانيم كه به مرامنامه و اساسنامه‌ي خود پايبند باشد و به همين دليل طيف علامه را به رسميت نمي‌شناسم.

- بسيجي بودن فرهنگ است

«محمد راسخ» مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه اميركبيرنيز گفت: بسيجي بودن يك فرهنگ است، ما براي اعتقاداتمان كار مي‌كنيم و در راستاي آن به وظايف خود عمل مي‌كنيم.

وي اضافه كرد: اكنون هيچ‌كس در دانشگاه‌ها دغدغه‌ي كارآمدي نظام و درست عمل كردن آن را ندارد. دغدغه ي ما نيز فقط دغدغه‌ي كشوري به نام ايران نيست بلكه دغدغه‌ي اسلام و نظام است.

- حاضريم گفت‌وگو كنيم

راسخ همچنين گفت: دانشگاه اميركبير هميشه كانون نيمي از اتفاقات دانشجويي در كشور بوده است و گروه‌هاي مختلفي در آن اعم از معاند يا مذهبي انگيزه‌ي بيشتري براي فعاليت دارند، لذا فضاي متفاوتي در آن حاكم است. ما حاضريم با دانشجويان با هر تفكري در باره‌ي هر مساله‌اي به بحث و گفت‌وگو بنشينيم.

- صدور انقلاب

سپس «رستمي‌فرد» مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه خواجه‌نصيراظهار داشت: تمدن غرب بالاخره سقوط مي‌كند و ما منتظر چنين روزي هستيم، صدور انقلاب زمينه‌ي جديدي براي فعاليت است، بايد راهي باز شود تا ضمن ارتباط رسانه‌اي با دانشجويان خارج از كشور، هجوم فكرمان را شروع كنيم.

- حكومت جهاني اسلام

همچنين رستمي‌فرد در ادامه گفت: ما خود را براي حكومت جهاني اسلام آماده مي‌كنيم و در دانشگاه‌ها به اجراي سخنان مقام معظم رهبري مي‌پردازيم.

- عدالت در جنبش دانشجويي

«مهدي اقراريان» مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد تهران مركز گفت: بسيج دانشجويي به عنوان مجموعه‌اي كه به دنبال عدالت است، به عنوان يكي از مصاديق آن به بررسي مشكلات در حوزه‌ي دانشجويي مي‌پردازد. وظيفه‌ي دانشگاه و دانشجو ورود به عرصه‌ي سياسي نيست بلكه وظيفه‌ي عمده‌ي دانشجو بيان مطالبات مردم و بلندگوي خواسته‌هاي آنهاست.

وي هم‌چنين گفت كه دانشگاه بايد وارد فاز صدور انقلاب شود.

- انرژي هسته‌يي

در ادامه «محمد صداقت» مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه شاهد گفت: ملاك و معيار فعاليت ما امام(ره)، اسلام ناب و مقام معظم رهبري است.

وي درباره‌ي مساله‌ي انرژي هسته‌يي اظهار داشت: ايران، دولت و ملت آن در معرض امتحان بزرگي هستند كه مقابله با استكبار است. استكبار پروژه‌ي براندازي نظام را از طريق پرونده‌ي هسته‌يي ايران پي‌گيري مي‌كند و اين وظيفه‌ي ماست كه از اين قضيه به شدت دفاع كنيم.

صداقت اضافه كرد: بايد ابعاد مختلف پرونده‌ي هسته‌يي روشن شود؛ چرا كه اكنون كساني ايران را متهم به داشتن انرژي غير صلح‌آميز مي‌كنند كه خود نه تنها عضو NPT نيستند بلكه بمب اتمي را به سر مردم دنيا ريخته‌اند.

صداقت نيز در پايان گفت: ما هركسي را كه دغدغه‌هاي ما را داشته باشد بسيجي مي‌دانيم.

- وامدار دولت نشويم

«علي رمضاني» مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه تهران نيز با بيان اين‌كه «نمود حيات مجموعه‌هاي دانشجويي به دانشجويي ماندن آنهاست»، اظهار داشت: يكي از ويژگي‌هاي مجموعه‌هاي دانشجويي وامدار نبودن آنهاست و اين تعبير غلطي است كه مجموعه‌هاي همدل‌تر با نظام را به دولت وصل كنند. مجموعه‌هاي دانشجويي نبايد وامدار دولت و حتي همين دولت شوند.

- انرژي هسته‌يي

همچنين «محمدمهدي همتي» از بسيج دانشجويي دانشگاه علم‌وصنعت در ادامه گفت: انرژي هسته‌يي بحث بسيار مهمي است كه اكنون به دغدغه‌ي ملي تبديل شده است و قطعا بايد پي‌گيري شود. جنبش دانشجويي نيز به عنوان پيشاني حركت مردم و جنبش اجتماعي معتقد است بر سر آن نبايد با كسي معامله و مصالحه كرد.

وي افزود: يكي از اهداف استكبار از مساله‌ي انرژي هسته‌يي اين است كه ما از موضوعات مهم در دنيا و جامعه غافل شويم.

- به دنبال حفظ وضع موجود نيستيم

همتي گفت: براي ماندگاري تشكل دانشجويي بايد اصالت آن را حفظ كنيم. هرجا به اين اصالت خدشه وارد شود ضربه مي‌خوريم، همان‌طور كه طيف علامه‌ي دفتر تحكيم از اين ضربه خورده و از بعد دانشجويي فاصله گرفت.

وي افزود: بسيار خوشحاليم كه شعاري كه ما داده‌ايم نهادينه شده و اكنون رييس‌جمهور آن را مي‌گويد اما به دنبال حفظ وضع موجود نيستيم و شعارها را مطالبه مي‌كنيم و قدم‌هاي بعدي را برمي‌داريم.

- انجمن‌هاي اسلامي

همتي گفت: ما خود را از دانشجويان ديگر جدا نمي‌كنيم اما بسيج عقبه‌اي دارد كه مديون آن هستيم و بايد نسبت به عملكرد خود پاسخگو باشيم. ما وظيفه‌اي را براي خود تعريف كرده‌ايم كه بايد انرژي و امكاناتمان را در راستاي آن به كار ببنديم.

وي اضافه كرد: انجمن‌هاي اسلامي تنها تشكل دانشجويي بودند كه قبل از انقلاب وجود داشتند و در جريان انقلاب نيز نقش داشتند، آنها جايگاه خود را دارند اما از آن عدول كرده‌اند و دغدغه‌شان را با اولويت‌هاي نظام هماهنگ نكردند.

- سالگرد بسيج دانشجويي

«مهدي احمدي» از دانشگاه امام صادق(ع) نيز در ادامه گفت: امام(ره) در دوم آذرماه فرمان تشكيل بسيج دانشجو و طلبه را دادند كه تبيين خط اسلام ناب محمدي، دفاع از اصل تغيير ناپذير نه شرقي و نه غربي، تشكيل هسته‌هاي مقاومت در جهان اسلام و كمك به استقلال نظام از وظايف آن است.

- رويكرد نقادانه را حفظ مي‌كنيم

وي هم‌چنين تاكيد كرد: ما نسبت به دولت و شعارها و عملكردهاي آن، رويكرد نقادانه و منصفانه‌اي را كه در دول قبل داشتيم ادامه مي‌دهيم.

احمدي همچنين گفت: انرژي هسته‌يي خواست ملي ماست و كسي حق ندارد از آن كوتاه بيايد.

- بسيج دانشجويي

احمدي سپس اظهار داشت: بسيج دانشجويي يك تشكل دانشجويي است اما نبايد خود را رقيب تشكل‌هاي ديگر دانشجويي بداند. بسيج دانشجويي تنها مسير خود را مي‌رود و به سمت اصل خويش حركت مي كند نه به سمت غالب جامعه.

- فضاي سياسي در دانشگاه آزاد

در ادامه «ندا مظلوم» از بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد تهران شمال نيز با انتقاد شديد نسبت به وضعيت فعاليت سياسي در دانشگاه آزاد، گفت: دانشگاه‌هاي آزاد به ويژه به لحاظ روسا غالبا جو منحصري از نظر سياسي دارند و انگار عمل سياسي در آن مطلقا ممنوع است!

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha