• یکشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۸۴ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8408-14683.35236

عضوكميسيون امنيت ملي: سفارتخانه‌ها براي رفع دغدغه‌هاي ترويست‌ها تلاش كنند بايد با تعريف جاذبه‌هاي توريستي خود را براي جهانيان به گونه‌اي واقعي تعريف كنيم

عضوكميسيون امنيت ملي:
سفارتخانه‌ها براي رفع دغدغه‌هاي ترويست‌ها تلاش كنند
بايد با تعريف جاذبه‌هاي توريستي خود را براي جهانيان به گونه‌اي واقعي تعريف كنيم

نگرش ما به توريست بايد به نگرش دنيا به آن نزديك شود؛ زيرا اين نگرش متفاوت موجب غفلت توريست‌ها از جاذبه‌هاي كشور ما شده است.

حشمت‌الله فلاحت‌پيشه، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان مطلب بالا افزود: به دليل محدوديت‌هاي پذيرش توريست ما بايد بتوانيم طرح‌هاي ابتكاري خاصي را ارايه دهيم و آن نيازهايي كه توريست‌ها براي حضور خود اعلام مي‌كنند را برطرف كنيم.

وي با بيان اين‌كه اين مشكل فقط به سفارتخانه‌ها برنمي‌گردد، افزود: هنوز در كشور ما اهميت توريست و گردشگري و تاثير آن بر توسعه‌ي كلي كشور و هم‌چنين لزوم هماهنگي با نيازها و تقاضاهاي توريستي در دنيا به آن حد جا نيفتاده است تا برنامه‌ريزي مشخص و قابل پيش‌بيني را به دنبال داشته باشد.

فلاحت‌پيشه گفت: به دليل همين ضعف مي‌توان گفت كه كم‌كاري صورت مي‌گيرد كه يكي از آنها سفارتخانه‌هاست. به همين منظور بايد اول چنين احساسي درك شود و هم آن‌كه توريست به عنوان يك واقعيت در كشور ما به اثبات برسد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ابراز داشت: ما بايد توريست را از سياست جدا كنيم؛ زيرا دشمنان ما فرهنگ ما را با سياست مرتبط كرده‌اند. هم‌چنين ما بايد ضمن دخيل كردن بخش خصوصي، از ظرفيت‌هاي مقيم خارج از كشور استفاده كنيم.

وي با اشاره به كشور لبنان گفت: در اين كشور انواع مشكلات سياسي‌، اقتصادي و امنيتي وجود دارد، اما مي‌بينيم كه صنعت توريست در اين كشور به صورت پويا ادامه دارد و رشد پيدا كرده است كه علت اين مساله آن است كه توريست در لبنان از سياست جدا شده است.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: مجلس بايد در زمينه‌ي تسهيل شرايط قانوني لازم براي تردد توريست وارد عمل شود و هم‌چنين بايد نظارت دقيق‌تري بر عملكردها داشته باشد.

وي با بيان اين‌كه سفارتخانه‌ها وظايف مختلف از جمله ديپلماتيك، اقتصادي، فرهنگي، تجاري و جذب توريست دارند، افزود: توريست در دنياي امروز به عنوان يكي از سودآورترين صنعت‌ها مطرح است و كشورهايي كه بيشترين بها را براي دفاع از اين صنعت مي‌دهند از جذب توريست، بيشترين درآمد را كسب مي‌كنند.

فلاحت‌پيشه عنوان كرد: كشور ما نيز از سال‌هاي پس از جنگ،‌ توجهي به اين زمينه معطوف داشته، افزود: سفارتخانه‌هاي ما بايد ضمن هماهنگ شدن با دستگاه‌هاي داخل كشور، براي رفع دغدغه‌هاي ترويست‌ها تلاش كنند؛ زيرا به دليل مسايل سياست خارجي نقش سفارتخانه‌هاي ايران نسبت به سفارتخانه‌هاي ديگر كشورها خطيرتر و جدي‌تر است.

وي ادامه داد: تلاش كنيم فضاي منفي كه عليه كشورمان در خارج ايجاد شده را كمرنگ كنيم و با تعريف جاذبه‌هاي توريستي، خود را براي جهانيان به گونه‌اي واقعي تعريف كنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha