• دوشنبه / ۳۰ آبان ۱۳۸۴ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8408-14547

عضو كميسيون فرهنگي مجلس: سفارت‌خانه‌هاي ما براي جذب گردشگر خارجي به ايران برنامه‌ مشخصي ندارند

عضو كميسيون فرهنگي مجلس:
سفارت‌خانه‌هاي ما براي جذب گردشگر خارجي به ايران برنامه‌ مشخصي ندارند

سفارت‌خانه‌هاي ما در زمينه‌ي جذب و اعزام گردشگر به ايران تاكنون برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري مشخصي نداشته‌اند.

جواد آرين‌منش، عضو كميسيون فرهنگي مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ضمن بيان مطلب بالا، افزود: از وظايف سفارت‌خانه‌ها و رايزن‌هاي فرهنگي، معرفي جاذبه‌هاي سياحتي، زيارتي و تاريخي و طبيعي كشورمان است.

وي با بيان اين‌كه توريست‌ها بايد براي انتخاب كشور مورد نظر خود، اطلاعات لازم را داشته باشند، افزود: سفارت‌خانه‌ها مي‌توانند با معرفي دقيق جاذبه‌ها، فضاي سياسي منفي كه بر عليه ايران در خارج از كشور ايجاد شده را روشن كنند. زيرا استكبار جهاني با رسانه‌هاي گروهي كه در اختيار دارد، فضاسازي منفي عليه ما انجام داده كه باعث شده گردشگران اروپايي و آمريكايي كمتر ايران را انتخاب كنند.

وي با بيان اين مطلب كه عمده‌ي گردشگران كشور ما به منظور زيارت حرم امام رضا(ع) به ايران سفر مي‌كنند، افزود: اگر سفارت‌خانه‌هاي ما فعال عمل كنند ما مي‌توانيم سهم بزرگي از گردشگري دنيا را به خود اختصاص دهيم.

آرين‌منش ابراز داشت: با توجه به اين‌كه مديريت گردشگري ما در حد معاونت رييس جمهور ارتقاء پيدا كرده است، دولت مي‌تواند با يك عزم جدي براي سفرا و رايزن‌هاي فرهنگي ماموريت‌هاي معرفي جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي بگذارد تا زمينه‌هاي اعزام گردشگران به ايران فراهم شود.

نماينده‌ي مردم مشهد و كلات در خانه‌ي ملت، با بيان اين‌كه مجلس وظيفه‌ي قانونگذاري و نظارت دارد، افزود: بعيد مي‌دانم كه براي جذب توريست ما خلاء قانوني داشته باشيم، اما در صورتي كه در اين زمينه دولت لايحه‌اي به مجلس ارايه دهد، از سوي مجلس و كميسيون فرهنگي بررسي و تصويب مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha