• دوشنبه / ۲۳ آبان ۱۳۸۴ / ۱۹:۲۵
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8408-12552
  • خبرنگار : 71132

/كامل/ * ميزگرد بررسي تعامل دولت و مجلس * كوچك‌زاده: كسي معتقد به گرفتن دزد نيست!‌ دانشيار: حد تغييرات دولت جديد ‌25 هزار تا است

ميزگرد بررسي تعامل دولت و مجلس با حضور دو نماينده‌ي مجلس شوراي اسلامي از سوي بسيج دانشجويي دانشگاه شريف در اين دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايسنا در اين ميزگرد « مهدي كوچك‌زاده » درباره‌ي عدم معرفي وزراي پيشنهادي احمدي‌نژاد تا آخرين لحظه، اظهار داشت: ريشه‌ي بخشي از اين عملكرد را مي‌شود در اين ديد كه برخي رسانه‌ها عملكرد ناقص و ناصوابي در اين‌باره داشته‌اند. ما چهره‌هاي صد در صد حقي را داشته‌ايم كه توسط برخي رسانه‌ها صد در صد باطل شدند. برخي رسانه‌ها در كشور ما دقيقا برخلاف رسالت و وظيفه‌اي كه بر عهده‌شان است كارشان تاباندن نور بر حقيقت نيست.

اين نماينده‌ي مجلس ادامه داد: انرژي هسته‌يي حق ايران است و بايد برنامه‌اي داشته باشيم كه مجلس، دولت و قوه‌ي قضاييه با كمك دانشگاه‌ها روي اين مشكل كار كنند.

كوچك‌زاده هم‌چنين گفت: يكي از حمله‌ها به دولت احمدي‌نژاد از سوي راديو و تلويزيون‌هاي خارجي صورت مي‌گيرد؛ چرا كه احمدي‌نژاد حرف امام(ره) و رهبر را مي‌زند.

وي در ادامه درباره‌ي شايعاتي كه پيش از ورود احمدي‌نژاد به دولت مطرح شده بود اظهار كرد: حتي در مذهبي‌ترين نقاط ايران نيز در دانشگاه‌ها ديواري بين دختر و پسر نكشيدند اما روزنامه‌ها اين مساله را نوشتند و اين جو را ايجاد كردند.

كوچك‌زاده هم‌چنين گفت: هفته‌ي گذشته يكي از نمايندگان به رييس‌جمهور فحاشي كرد كه من را به ياد حرف امام انداخت و گفتم گوارا باد بر تو اين فحش اي محمود! اما روزنامه‌ها دقيقا عكس اين مطلب را نوشتند.

در ادامه‌ي اين ميزگرد، « كمال دانشيار » اظهار داشت: دولت جديد با چالش‌هاي اقتصادي زيادي مواجه است. پيام سوم تير اين است كه مردم مي‌خواهند مشكلاتشان حل شود، بايد شاخصه‌هاي مشخصي داشته باشيم.

به گزارش ايسنا، رييس كميسيون انرژي مجلس هم‌چنين افزود: تحت تاثير اين جو قرار نگيريم كه ما طرفدار احمدي‌نژاد هستيم و نبايد عيب‌هايش را بگوييم. ما بايد عيب دولت‌هاي گذشته را نيز بگوييم كه مثلا براي مساله‌ي زهرا كاظمي 20 جلسه‌ي هيات دولت تشكيل شد اما براي 30 هزار كشته‌ي جاده‌ها در سال چه‌قدر جلسه داشتيم؟

اين نماينده‌ي مجلس هم‌چنين گفت: اگر اصلاح‌طلب‌ها در كشور شكست خوردند به اين دليل بود كه چنين مسايلي را رعايت نكردند، اگر اصولگراها هم اين مسايل را رعايت نكنند شكست مي‌خورند.

هم‌چنين كوچك‌زاده گفت: تا به حال سابقه نداشته كه به پنج وزير در كابينه راي اعتماد داده نشود. همين مساله باطل‌كننده‌ي اين فرضيه است كه همه چيز يكدست شده است.

اين عضو فراكسيون اكثريت درباره‌ي جلسه‌ي هفته‌ي پيش با رييس قوه‌ي قضاييه گفت: دستگاه‌هايي كه نقش نظارتي دارند مي‌خواهند ساختار را اصلاح كنند و همه معتقد هستند كه بايد درباره‌ي مفاسد اقتصادي پيشگيري كرد اما كسي معتقد به گرفتن دزد نيست.

كوچك‌زاده اضافه كرد: درست است كه حاكميت به نوعي يكدست شده و الحمدالله در بدنه‌ي حاكميت، كساني كه علنا از اجانب طرفداري كنند و بنايشان بر تضعيف و مقابله با نظام باشد وجود ندارد، اما روش‌ها در بسياري مسايل يكي نيست.

اين نماينده‌ي مجلس در ادامه درباره‌ي مشورت رييس‌جمهور با مجلس درباره‌ي وزراي پيشنهادي گفت: هر عاقلي مشورت مي‌كند اما اين‌كه ما كساني را به رييس‌جمهور معرفي كنيم مخدوش كردن استقلال قواست و مجلس هم چنين امكان هم‌انديشي را با دولت ندارد.

وي درباره‌ي مشكلات اخير بورس گفت: آيا احمدي‌نژاد و تيمش كه تا به حال در دانشگاه بوده‌اند و تا كنون مسووليت اجرايي نداشته‌اند مسوول اين ركود در اقتصاد هستند؟ و آيا مسوولان سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها مسوول نيستند؟ اينها همان كساني هستند كه به دنبال دستيابي به قدرت و ثروت هستند تا آن را در منافع سياسي به كار ببندند.

كوچك‌زاده با بيان اين‌كه «هركس شعار عدالت بدهد دشمن‌هاي زيادي پيدا مي‌كند»، گفت: اگر در وزارت نفت كه شاهرگ اصلي اقتصادي ماست دچار ركود شده‌ايم، مسوولان جديد پاسخگو هستند يا كساني كه منافعي در قراردادها دارند؟

اين نماينده‌ي مجلس در ادامه درباره‌ي معرفي «صادق محصولي» براي وزارت نفت اظهار داشت: رييس‌جمهور پيش از راي‌گيري نمايندگان در صحن علني مجلس، اين گزينه را پس گرفت اما ما هم معتقد بوديم كه اين اتفاق بايد مي‌افتاد؛ چرا كه با توجه به دروغ‌هايي كه در مورد محصولي مطرح شده بود، او فرصتي براي پاسخگويي به اين اتهامات نداشت.

كوچك‌زاده هم‌چنين گفت: هاشمي شاهرودي در مجلس گفته كه كساني كه بي‌حساب در رسانه‌ها سخن مي‌گويند و موجب مي‌شوند كه نخبه‌ها از كشور فرار كنند مفسدان اقتصادي‌اند. آن‌چه سوءاستفاده از قدرت و زر را تئوريزه مي‌كند و زرمندان را با زورمندان ازدواج مي‌دهد و از حاصل نامشروع آن حاكميت فاسد به بار مي‌آورد، رسانه‌هاي فاسد هستند، هيچ جنايتي بالاتر از جنايت در حق حقيقت نيست.

كوچك‌زاده در ادامه چند نمونه‌ي عملي از عملكرد مجلس در راستاي دستيابي به شعارهايش را اين‌طور بيان كرد: طرح تثبيت قيمت‌ها، معلمين حق‌التدريس و تسهيل ازدواج جوانان در راستاي دستيابي به شعارهاي مجلس صورت گرفته است.

كوچك‌زاده در ادامه‌ي ميزگرد بررسي تعامل دولت و مجلس در دانشگاه شريف در پاسخ به پرسشي درباره‌ي نحوه‌ي رد برخي وزرا در مجلس گفت: شكل برخي مخالفت‌ها كه با برخي وزارت‌ها شد مورد پسند هيچ اصولگرايي نبود، استغفار براي همين آمده است.

به گزارش خبرنگار ايسنا، در ادامه كمال دانشيار در پاسخ به پرسشي درباره‌ي گزينه‌ي بعدي وزارت نفت گفت: از اين گزينه اطلاعي ندارم و تا كنون مشورتي با كميسيون انرژي نشده است.

وي درباره‌ي صادرات گاز افزود: بايد گاز را در ميدان‌هاي نفتي تزريق كنيم و صادرات آن زماني صورت مي‌گيرد كه مازاد است.

وي دلايل رد «سعيدلو» را به عنوان اولين گزينه‌ي پيشنهادي وزارت نفت، اين‌طور عنوان كرد: سعيدلو به خاطر بي‌تجربگي، عدم اثبات مدرك و نحوه‌ي دفاعيات راي نياورد.

دانشيار هم‌چنين پيشنهاد كرد كه جلسه‌اي با حضور افراد راس اصولگرايان براي بررسي بهترين گزينه براي وزارت نفت تشكيل شود.

وي در ادامه درباره‌ي تغيير مديريت‌ها اظهار داشت: دولت قبل 25 هزار مدير را تغيير داد يا بركنار كرد. هرچند كه من شخصا با تعويض مديريت‌ها بدون توجه به شايسته‌سالاري مخالفم و معتقدم عزل و نصب‌ها بايد بر اين اساس صورت بگيرد. در كشورهاي پيشرفته نيز در سطوح كارشناسان تغييري رخ نمي‌دهد اما حد تغييرات دولت جديد همان 25 هزار تاست.

دانشيار در ادامه با بيان اين‌كه «سياست دولت حل مشكلات مردم است»، گفت: من مخالف با گفتگوي تمدن‌ها نيستم اما دولت جديد عزمش را جزم كرده است كه مشكلات اقتصادي مردم را حل كند. همچنين در كشور ما سو‌ء تدبير هزار برابر بيش از سوء استفاده خسارت وارد كرده است. بعد از انقلاب ششصد ميليارد دلار نفت فروختيم، اگر كارخانه‌اي تاسيس مي‌كرديم و يا اينكه طرح درستي ارائه مي‌كرديم مي‌توانست كشور را به جلو ببرد، پس مراقب سوء تدبير‌ها باشيم.

دانشيار افزود: دو امر دانايي و پول از كشور ما خارج مي‌شود و اين يك تهديد است، بايد جلوي سوء تدبير‌هايي كه باعث به وجود آمدن اين خطر‌ها مي‌شود را بگيريم. مي‌توانيم با نقد حكيمانه از دولت در دانشگاه‌ها اين سوءتدبيرهايي كه كشور را به بن‌بست رسانده است از بين ببريم.

در ادامه، كوچك زاده درباره‌ي دانشگاه‌ها گفت: فضاي اداره‌ي دانشگاه‌ها و علم و پژوهش غرب زده است و در اختيار منافع ملي نيست.

وي همچنين در پاسخ به پرسش يكي از دانشجويان درباره‌ي سخن رييس جمهور درباره‌ي محو اسرائيل اظهار داشت: بزرگ كردن اين قضيه خيانت است. ما مي‌بينيم كه با همين سخن و به دليل اينكه رييس جمهور توانست به صراحت حرفش را در سازمان ملل بزند بسياري عقب نشيني كردند و گفتند كه مي‌توانيد غني‌سازي كنيد، اما مرحله‌ي آخر آن را در روسيه انجام دهيد، هدف ما رسيدن به انرژي صلح آميز هسته‌يي است و از كسي ترسي نداريم، به همين دليل به آنها گفته‌ايم كه مي‌توانيد در تاسيسات ما شريك شويد.

در ادامه دانشيار اظهار داشت: تمام مردم فلسطين بايد با شركت در رفراندوم اين كشور حكومتي واقعي داشته باشند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha