• شنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-12969
  • خبرنگار : 71132

مسوول دانشجويي حزب موتلفه: ـ احزاب مي‌توانند در دانشگاه پايگاه داشته باشند ـ فضا براي فعاليت منسجم در دانشگاه‌ها نامساعد است

مسوول بخش دانشجويي حزب موتلفه‌ي اسلامي با بيان اين‌كه «در چارچوب قوانين كل دنيا احزاب حق فعاليت در دانشگاه را دارند»، گفت: احزاب در كشور ما دوران جنيني را پشت سر مي‌گذارند و اين موضوع فضا را براي اين‌كه بتوانيم در دانشگاه‌ها فعاليت منسجمي داشته باشيم نامساعد كرده است.

« سيدمهدي جولايي » در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار داشت: اصولا وقتي حزبي از نهادهاي رسمي كشور، مجوز رسمي فعاليت مي‌گيرد مي‌تواند در تمام حوزه‌ها و عرصه‌هاي كشور فعاليت داشته باشد. در كشور ما هم طبيعتا احزاب مي‌توانند در شاخه‌هاي مختلفي فعاليت كنند، دانشگاه هم طبيعتا عرصه و جايگاهي براي حضور و فعاليت احزاب است تا بتوانند از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي موجود در آن استفاده كنند.

وي ادامه داد: اين يك فرض مسلم، طبيعي و حقيقي است كه احزاب مي‌توانند در دانشگاه پايگاه داشته باشند. نكته‌ي مهم اين است كه سياست‌زدگي دانشگاه‌ها مربوط به فرآيند عملكرد ناصحيح و بي‌تدبير احزاب كوچكي است كه با بي‌خردي و بي‌تدبيري براي رسيدن به منافع خود از طريق دانشگاه‌ها وارد عمل شدند و به جاي اين‌كه با سياست عجين شوند، آن را به سياسي‌كاري و سياست‌بازي كشاندند و فضا را از جوي كه مي‌شد با سياست در دانشگاه عجين شد تهي كردند.

وي افزود: احزاب در كشور ما دوران جنيني را پشت سر مي‌گذارند و اين موضوع فضا را براي اين‌كه بتوانيم در دانشگاه‌ها فعاليت منسجمي داشته باشيم نامساعد كرده است. با اين شرط و فرض اوليه‌اي كه احزاب رسمي مي‌توانند در دانشگاه‌ها فعاليت كنند، اين حركت‌ها و بي‌تدبيري‌هايي كه انجام شده فضا را براي اين‌كه بتوان فعاليت احزاب را به صورت مستقيم و پايگاهي درون دانشگاه‌ها پي‌گيري كرد مهيا نمي‌كند.

جولايي ادامه داد: احزاب ريشه‌دار و احزابي كه تدبير دارند نمي‌توانند پتانسيل دانشگاه‌ها را ناديده بگيرند. الان با توجه به اين‌كه در دانشگاه‌ها ظرفيت داشتن پايگاه نداريم طبيعتا احزاب ريشه‌دار و فعال، درون دانشگاه با روش‌هاي خود فعاليت مي‌كنند. البته هيچ نهاد رسمي و دانشگاهي جهت تاسيس پايگاه درون دانشگاه به احزاب مجوز نمي‌دهد.

مسوول بخش دانشجويي حزب موتلفه اظهار داشت: امروز شرايط احزاب ما هنوز به جايگاهي نرسيده كه روش سالم و منش صحيحي را در دانشگاه پي بگيرند. طبيعتا نتيجه‌ي آن ابزاري شدن دانشجو و دانشگاه براي رسيدن به مطامع برخي افرادي است كه فقط دو روز دنيا را نگاه مي‌كنند و مي‌خواهند بر اساس آن حركت كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha