• سه‌شنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8405-11595

رييس دانشگاه آزاد تهران مركزي: دانشكده‌هاي دانشگاه در سه مركز تجميع مي‌شود ظرفيت دوره كارشناسي دانشگاه ساليانه 10 درصد كاهش مي‌يابد

رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركزي از راه‌اندازي خانه به‌انديشان در اين واحد دانشگاهي خبر داد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران، دكتر احمد مرادي امروز در يك نشست خبري، افزود: خانه به‌انديشان متشكل از خلاقان، مكتشفان، مخترعان و متفكران واحد تهران مركز است كه در فواصل زماني مشخصي گردهم مي‌آيند و با تشكيل شورا در كميته تخصصي به ابراز ديدگاه‌ها، نظرات، طرح‌ها و برنامه‌هاي خود در راستاي كمك به مديريت دانشگاه مي‌پردازند.

وي همچنين اظهار كرد: هسته‌هاي مشاوره به نام گروه‌هاي معين براي كمك و گسترش به انديشان تشكيل شده كه سعي در كمك به امر مديريت مي‌كند.

رييس دانشگاه آزاد واحد تهران مركز شعار خود را مديريت مشاركتي با رويكرد اقتضايي و جامعه دانشگاهي چند صدايي و به انديشي براي بهسازي عنوان كرد و افزود: استراتژيهاي دانشگاه در طرحهاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت تعيين شود.

حمايت از طرح‌هاي پژوهشي داراي شرايط ويژه

دكتر مرادي در ادامه به بيان طرحهاي پژوهشي واحد تهران مركز دانشگاه آزاد اسلامي پرداخت و با بيان اينكه پژوهش بستر آموزش است، افزود: اگر به پژوهش توجه ويژه نشود آموزش دچار لغزش مي‌شود بنابراين در قالب يك فرايند فرهنگ سازي، ‌نهادينه سازي پژوهشي حركت خواهيم كرد.

وي از حمايت اين واحد آموزشي از طرح‌هاي پژوهشي كه داراي شرايط ويژه باشند خبر داد و گفت:‌ شرط حمايت از طرحهاي پژوهشي كاربردي بودن، داشتن خروجي اثربخش و كمك در حل معضلات جامعه است.

دكتر مرادي با بيان اينكه درصدد ارتباط مستقيم با سازمانها و نهادهايي كه نياز گسترده به پروسه تحقيق دارند هستيم ، افزود: بخش عمده نيازهاي مالي بخش پژوهش از قراردادهايي است كه با سازمان‌ها و نهادها منعقد مي‌شود.

وي از تشكيل هسته‌اي مركب از پژوهشهاي نمونه‌ دانشگاه خبر داد و گفت:‌ اين پژوهشگران طرحي را تدوين مي‌كنند كه براساس آن نظر اكثر سازمانها جلب شده و طرحهاي پژوهشي آنها در اختيار اين واحد آموزشي قرار مي‌گيرد كه اين امر در جهت حل مشكلات اين جامعه و هم تامين نيازهاي مالي بخش پژوهش موثر است.

كتابخانه‌هاي دانشگاه الكترونيكي مي‌شود

وي با اشاره به الكترونيكي شدن كتابخانه‌هاي دانشكده‌هاي واحد تهران مركز در آينده‌اي نزديك، گفت: هنوز در مراحل ابتدايي قرار داريم اما سعي در تقويت و حمايت از مكانيزه كردن سيستم كتابخانه‌هاست.

وي كوشش براي تجهيز لابراتوار و كارگاه‌هاي مختلف آموزشي و پژوهشي را از ديگر برنامه‌هاي اين واحد آموزشي عنوان كرد و افزود: درصدد هستيم كه حداكثر نيازهاي تجهيزاتي و امكانات كارگاهي را برآورده سازيم و از پيشرفته‌ترين دستگاه‌ها براي ارتقاي سطح آموزش عملي استفاده كنيم كه اكنون دستگاه‌هايي خريداري شده و در اختيار دانشكده‌ها قرار مي‌گيرد.

رييس دانشگاه آزاد واحد تهران مركز همچنين به تشكيل گروه نخبگان در اين واحد آموزشي اشاره كرد و افزود: اين گروه مركب از مبتكران و مخترعان دانشجو،‌ اعضاي هيات علمي و كاركنان دانشگاه است كه حمايت‌هاي مالي و آموزشي از اين گروه به عمل آورده است و طرح در مرحله اجراست.

دكتر مرادي اظهار داشت: براي گسترش كتابخانه‌ها از نظر عناوين كتابها به هر استاد اجازه داده شد تا ده عنوان كتاب براي خريداري معرفي كرد كه در اين راستا با انتشارات مختلف قراردادهايي منعقد شد تا كتابهاي معرفي شده در كوتاه ترين زمان خريداري شود.

وي فعال كردن انتشارات دانشگاهي را نيز از برنامه‌هاي اين دانشگاه برشمرد و افزود: اكنون در مرحله عقد قرارداد با ناشران هستيم تا با حداقل هزينه و حداكثر بهره وري انتشارات را پويا كنيم.

دكتر مرادي كيفي كردن آموزش را مقدم بر كميت دانست و گفت: در هر سال 10 درصد از ظرفيت دانشگاه در مقطع كارشناسي كاسته و به مقطع ارشد و دكترا افزوده مي‌شود.

وي افزايش و ارتقاي سطح كيفي آموزش را منوط به روند تكريم و احترام به عناصر دانشگاهي نظير هيات علمي، دانشجو و پرسنل عنوان كرد و گفت: هر چه ميزان تكريم افزايش يابد خروجي‌ها و دستاوردهاي آموزشي نيز افزايش پيدا مي‌كند، لذا سعي شده تا از آخرين دستاوردها و ضوابط و مقررات آموزشي داخلي و خارج از دانشگاه بهره‌مند شود.

دكتر مرادي افزايش فضاهاي تفريحي، رفاهي و ورزشي را از برنامه‌هاي معاونت اداري مالي دانشگاه برشمرد و افزود: تلاشهاي زيادي صورت گرفت تا وام مسكن، شهريه، وام ضروري، ازدواج و ... به دانشجويان پرداخت شود.

رييس دانشگاه آزاد تهران مركزي ايجاد حلقه در حوزه فرهنگي با نام فرهنگ سازان را از دستاوردهاي حوزه فرهنگي دانشگاه برشمرد و گفت:‌ هدف اين گروه تدوين و طراحي برنامه‌هاي اثربخش فرهنگي است تا برنامه‌هاي فرهنگي اصيل ايراني و ديني در جامعه دانشگاهي نهادينه شود.

وي همچنين از مذاكرات دانشگاه با سازمان حج و زيارت خبر داد و گفت: در صدد افزايش سهميه عمره براي اساتيد،‌ دانشجويان و پرسنل دانشگاه هستيم.

دكتر مرادي در عين حال از توجه مسئولان دانشگاه براي راه اندازي و تداوم كانونهاي دانشجويي خبر داد و گفت: هماهنگي و همكاري كامل با نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها برقرار كرده‌ايم.

وي در بخش ديگري از اظهارات خود نهادينه كردن فرهنگ ورزش را از برنامه‌هاي دانشگاه برشمرد و گفت: به اين منظور مكانهاي مختلفي تدارك ديده شده تا با تمام نيروهاي حاضر در دانشگاه از آن استفاده كنند.

به حداقل رساندن زمان تكميل پرونده فارغ‌التحصيلان

وي با اشاره به حداقل رساندن زمان تكميل پرونده فارغ‌التحصيلان، اظهار داشت: با ياري سازمان مركزي پروسه تكميل پرونده فارغ‌التحصيلان از 45 روز به 10 روز مي‌رسد و احتمالا تا يك ماه آينده اجرا مي‌شود.

دكتر مرادي به كاربردن كامپيوتر در حوزه‌هاي آموزشي پژوهشي، اداري، فرهنگي و عمراني را از برنامه‌هاي ديگر دانشگاه برشمرد و افزود: اين كار براي افزايش سرعت و نظارت بهتر صورت مي‌گيرد به طور مثال درصدد هستيم از ترم آينده ثبت نام به صورت paper less صورت گيرد و در آينده نيز اعلام نمرات، برقراري ارتباط دانشجو با استاد،‌ مشاوره براي پايان نامه‌ها نيز از طريق سيستم كامپيوتري صورت مي‌گيرد.

دانشكده‌هاي دانشگاه در سه مركز تجميع مي‌شود

وي با اشاره به راه اندازي مجتمع تفريحي و رفاهي سي‌سرا در هزار متر مربع و 18 هزار متر مربع ساختمان همچنين از تجميع دانشكده هاي دانشگاه واحد تهران مركزي خبر داد و گفت: اين دانشكده‌ها در سه مركز مجتمع آموزشي وليعصر (عج)، شهيد باكري و باغ زرينه تجميع مي‌شوند كه باغ زرينه تا بهمن ماه به بهره‌برداري مي‌رسد.

همچنين تعميرات براي آماده سازي 36 ساختمان دانشگاه در 25 نقطه شهر نيز در دست اجراست.

دكترمرادي در ادامه از راه‌اندازي بزرگترين آمفي تئاتر واحد دانشگاهي با نام شهيد باكري در مجتمع وليعصر خبر داد و گفت: در پروژه شهرك غرب سه دانشگاه ساخته شده كه در بهمن ماه به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي ايجاد و راه‌اندازي اداره كل روابط عمومي دانشگاه را از ديگر دستاوردهاي واحد تهران مركز دانشگاه آزاد اسلامي دانست و گفت: سايت اين واحد نيز در چند روز آينده به بهره‌برداري مي‌رسد و مركز صداي دانشجو نيز با شماره تلفن 66905050 آماده دريافت نظرات،‌ انتقادات و پيشنهادات است.

دكتر مرادي درباره نحوه برخورد با دانشجوياني كه دچار مشكل فرهنگي هستند، گفت: اين دانشجويان به صورت غير ملموس شناسايي شده و با آنها ارتباط برقرار مي‌شود و هسته مشاوره نيز آنها را راهنمايي مي‌كند.

رييس واحد تهران مركز دانشگاه آزاد اسلامي در خاتمه از تلاش براي خريد 10 الي 15 هزار متر مربع از بيمارستان بوعلي خبر داد .

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha