• یکشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۷:۳۱
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-10728

عضو انجمن اسلامي دانشجويان: بازتاب مطالبات حاميان احمدي‌نژاد بايد در كابينه باشد يك مسوول بسيج دانشجويي: به انتخاب احمدي‌نژاد اعتماد داريم

عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران، گفت: در كابينه‌ي دولت جديد، جوان‌گرايي پوششي است براي بخش‌هايي كه در آن‌ها از نيروهاي راديكال استفاده شده است.

« محسن نقاشي » در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: به غير از دو، سه مورد كه نقاط حساسي هم براي فعالان سياسي و هم براي فعالان فرهنگي است، اكثريت كابينه‌ي احمدي‌نژاد كابينه‌ي جوان و ناشناخته‌اي هستند. وزارتخانه‌هاي اطلاعات، كشور و ارشاد، مهم هستند، اما وزراي اين وزارتخانه‌ها به ويژه وزارت كشور و اطلاعات جزء دانش آموختگان مدرسه‌ي حقاني هستند. بقيه‌ي وزارتخانه‌ها را كه حساسيت كمتري در آن بوده را سعي شده شد، كه افراد كمتر شناخته شده يا ناشناخته انتخاب شود.

وي افزود: وزارت‌خانه‌هايي مثل تعاون و رفاه ممكن است چندان مساله‌ساز نباشند. وزارت‌خانه‌هايي چون ارشاد، اطلاعات، كشور و آموزش عالي براي دانشجويان مهم است. احمدي‌نژاد با معرفي اين كابينه، وجهه‌ي راديكال خود را نشان داده است.

نقاشي گفت: احمدي‌نژاد راهي غير از اين نداشت، بالاخره او مطالبات بدنه‌اي را نمايندگي مي‌كند كه بازتابش بايد در كابينه‌اش باشد. وقتي كه مدرسه‌ي حقاني و مدرسه‌ي معصوميه‌ي قم از ايشان حمايت مي‌كنند و يكي از نيروهاي اجتماعي حامي او هستند او موظف و مكلف است از اين نيروها استفاده كند.

مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي همدان نيز اظهار داشت: احمدي‌نژاد به مديريت قبلي اعضاي كابينه نظارت داشته است و ما به انتخاب احمدي‌نژاد از لحاظ شايسته‌سالاري اطمينان داريم.

« هادي نيكنامي » در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با ناشناخته خواندن اعضاي كابينه، آن را قابل پيش‌بيني خواند و افزود: نگرش احمدي‌نژاد به گونه‌اي است كه زياد به تجربه‌ي قبلي مديران تكيه ندارند و بيشتر به شايسته‌سالاري اهميت مي‌دهند.

وي گفت: يكي از حسن‌هاي كابينه‌ي پيشنهادي، وزارت اقتصاد و انتخاب دانش‌جعفري است كه جاي اميد دارد تا مبارزه با فقر و رسيدگي به معيشت و اقتصاد كه در اولويت برنامه‌هاي احمدي‌نژاد بود محقق شود. هرچند شايد گزينه‌هاي بهتري هم بودند ولي دانش‌جعفري نيز در مديريت‌هاي قبلي كارآمد و توانا بود.

اين عضو بسيج دانشجويي، با انتقاد به ميانگين سني اعضاي كابينه‌ي پيشنهادي كه به گفته‌ي وي 48 سال است، اظهار داشت: تركيب سني جوان، آن‌طور كه بايد و شايد رعايت نشده است و بالاتر از چيزي است كه احمدي‌نژاد قول داده بود.

نيكنامي در پايان گفت: كساني مثل محسني اژه‌اي و حتي سعيدي‌كيا زمان زيادي است كه به طور جدي در صحنه‌ي سياست حضور ندارند و بايد ديد آيا مواضعشان تغييري كرده است يا خير.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha