• یکشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8405-10618
  • خبرنگار : 71293

/كابينه از نگاه نمايندگان/ رييس0 كميسيون انرژي: مجلس علي رغم انتقادات به كل كابينه رأي مي‌دهد پنج وزير قبلي نفت هم سابقه‌ي نفتي نداشتند

/كابينه از نگاه نمايندگان/
رييس0 كميسيون انرژي:
مجلس علي رغم انتقادات به كل كابينه رأي مي‌دهد
پنج وزير قبلي نفت هم سابقه‌ي نفتي نداشتند

مجلس به خاطر اينكه نشان دهد مي‌خواهد از دولت حمايت كند عليرغم انتقاداتي كه دارد در مرحله‌ي اول به كل كابينه رأي مثبت مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) كمال دانشيار، رييس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران پارلماني گفت: مجلس به تمام كابينه معرفي شده رأي مثبت داده و حتي مجلس پنجم و سوم كه با رؤساي جمهور هيچ هماهنگ نبودند به كل كابينه رأي اعتماد دادند. لذا با توجه به تجارب گذشته مي‌توان پيش‌بيني كرد هفته آينده همه وزراء رأي اعتماد كسب كنند.

وي افزود: مجلس به خاطر اينكه نشان دهد، مي‌خواهد از دولت حمايت كند در مرحله‌ي اول عليرغم انتقاداتي كه به كابينه دارد به كل كابينه رأي مي‌دهد، ولي در نظارت، پيگيريها و بررسي‌ها، كنترل‌ها را انجام مي‌دهد، چون باب استيضاح و تحقيق و تفحص باز است و مي‌تواند از آنها استفاده كند، ولي در وهله‌ي اول براي اينكه به مردم پيام دهند سعي مي‌كند از دولت حمايت كند و تعامل با دولت را با رأي اعتماد به كابينه نشان مي‌دهد.

عضو فراكسيون اكثريت ادامه داد: مجلس بايد با وزراء فعال‌تر برخورد كند چه در انتخاب چه در مورد كار و برنامه‌هايشان و بايد از مردم كمك خواست و مردم در اين يك هفته مي‌توانند نظراتشان را به نمايندگان اعلام كنند و نمايندگان آن نظرات را لحاظ كنند.

وي خاطرنشان كرد: بعد از بستن ميثاق يك مسأله بين رييس جمهور و وزيرانش، سال به سال عملكرد اجرايي آنها مورد بررسي قرار مي‌گيرد تا در صورت موفقيت‌آميز بودن آنان، مديريت آنها ادامه يابد.

وي گفت: مديران نبايد وقت‌كشي كنند و با تمام قوا به مردم خدمت كنند.

دانشيار درباره عدم سابقه سعيدلو در وزارت نفت، متذكر شد: تا به حال پنج وزير نفت داشته‌ايم كه هيچ‌كدام سابقه نفتي نداشته‌اند، بنابراين بحث كارآمدي و توانايي افراد مطرح است و در بررسي كابينه در كميسيون به اين مسأله توجه خواهد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha