• چهارشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-08488
  • خبرنگار : 71132

/تريبون آزاد دانشجويي/ مسوول بسيج دانشجويي علوم پزشكي همدان: ـ رييس جمهور مراقب دور و بري‌هايش باشد ـ استراتژي اروپا در قبال ايران شكست خـورد

مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي همدان با مهم خواندن دو موضوع انرژي هسته‌يي در سطح بين‌الملل و معرفي كابينه در سطح داخلي، اظهار داشت: مواضع و پيش‌بيني‌ها در مورد انرژي هسته‌يي الان شفاف‌تر شده و استراتژي اعمال شده از سوي اروپا كه مي‌خواهند ايران از انرژي هسته‌يي محروم شود با آغاز به كار كارخانه‌ي UCF اصفهان شكست خورد.

« هادي نيكنامي » به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: مواضع دكتر احمدي‌نژاد شفاف است و همان‌طور كه خودشان قبلا گفتند به هيچ وجه از حق ايران در انرژي هسته‌يي كوتاه نمي‌آيند و وظيفه‌ي دولت و ايشان هم چيزي غير از اين نيست؛ چرا كه انرژي هسته‌يي حق ملت است و چيزي نيست كه كسي يا گروهي در آن تصميم‌گيري كند.

وي اضافه كرد: به نظر من بردن پرونده‌ي ايران به شوراي امنيت ممكن و علمي نيست؛ چرا اكه اين وظيفه‌ي آژانس است و نه سه كشور اروپايي و حتي اگر اين اتفاق بيفتد، اروپا خود را با چالش ديگري مواجه كرده است، اگر در سازمان ملل و شوراي امنيت باز با بن‌بست مواجه شود و ايران اين مساله را با تعاملاتش با ساير كشورها حل كند ديگر اروپا حرفي براي گفتن نخواهد داشت.

نيكنامي تصميم حمله‌ي نظامي را منتفي خواند و افزود: اگر قدرتمندان اروپايي و آمريكايي مي‌خواستند و مي‌توانستند با روش نظامي و انقلاب، ملت ايران را سركوب كنند تا به حال اين كار را مي‌كردند. هم‌چنين ممكن است بحث تحريم‌هاي سياسي و اقتصادي مطرح شود كه چيز جديدي نيست و ايران به مشكل جدي برنمي‌خورد. پس عملا غرب شكست خورده و كشورهاي اروپايي بايد بدانند مادامي كه بر توقف كامل فعاليت‌ها تاكيد داشته باشند جاي هيچ‌گونه توافقي باقي نخواهند گذاشت و روابط دو سويه‌ي اروپا و ايران قطع خواهد شد.

اين فعال دانشجويي همچنين با تاكيد بر اين‌كه «كابينه بايد به معناي واقعي 70 ميليوني باشد»، گفت: با توجه به اين‌كه اين كابينه خواست تمام اقشار و ملت ايران را برآورده مي‌كند نبايد مخصوص قشر خاصي از جامعه باشد. هم‌چنين ديدگاه عدالت‌محور احمدي‌نژاد كه بر آن تاكيد مي‌كنند نيز بايد به طور واضح در كابينه ديده شود و كساني انتخاب شوند كه اين ديدگاه را در اولويت قرار دهند و مهم‌ترين دغدغه‌شان حل مسايل معيشتي مردم باشد.

وي در ادامه توصيه‌ي خود به احمدي‌نژاد را اين‌طور عنوان كرد: از هرگونه ملاحظه‌ي حزبي و گروهي در انتخاب افراد پرهيز كنند و شناخت كاملي از مديران داشته باشند؛ چون ايشان تازه وارد گود شده‌اند و در بخش كلان با مديران آشنايي ندارند، مراقب باشند تا عوامل دور و بر ايشان باعث شناخت غير واقعي‌شان نشود.

نيكنامي هم‌چنين تعهد و تخصص را در كابينه چاره‌ي بسياري مشكلات دانست و افزود: در مورد اصلاح فساد در نظام اداري، مديران منتخب بايد از هرگونه سوء سابقه بري باشند. هم‌چنين فساد را از بالا به پايين اصلاح كنند. در اين راستا اولين فردي كه بايد اصلاح شود خود مسوول است.

وي درباره‌ي تعامل كابينه و مجلس گفت: چون هر دوي آنها جزو اصولگراها هستند، اختلاف بين كابينه و مجلس دلسردي‌هايي را در جامعه در پي خواهد داشت كه دولت را با مشكل جدي مواجه مي‌كند.

نيكنامي افزود: دولت جديد بايد به تمام جوانب توسعه توجه كند و از تجربه‌ي دولت‌هاي پيشين نيز استفاده كند.

وي در پايان درباره‌ي جوان بودن كابينه اظهارنظر كرد: بايد اين شعارها را در كابينه‌ي خود عملي كنند و نبايد مديراني كه سابقا در پست‌هاي زيادي بودند دوباره وارد كابينه شوند؛ چرا كه ما به دولت جديد و تازه‌نفس نياز داريم كه ايشان بايد اين را عملي كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha