• یکشنبه / ۲۰ دی ۱۳۸۳ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8310-07951
  • منبع : نمایندگی فارس

مديركل راه و ترابري فارس اعلام كرد: * عبور كاميون‌ها و تريلي‌ها از محور تاريخي بيشابور ممنوع شد * احداث كمربندي بيشابور 5 ميليارد تومان اعتبار مورد نياز است

مديركل راه و ترابري استان فارس اعلام كرد:« عبور تريلي‌ها و كاميون‌ها از محور تاريخي شهر بيشابور ممنوع است و از اين به بعد هر گونه عمليات راه و ترابري در محور بيشابور با هماهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري انجام مي‌شود.»

به گزارش خبرنگار حمل و نقل خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس جليل حجازي در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب كه هيچ عمليات راه‌سازي در محور بيشابور انجام نشده، گفت:« بر خلاف اخبار منتشر شده، هيچ آثار تاريخي در منطقه بيشابور به واسطه عمليات راه‌داري تخريب نشده است.»

وي افزود:« هر عملياتي كه انجام شده در جهت حفظ و حراست منطقه بوده و معتقديم حتي روكش آسفالت صورت گرفته در اين مسير باعث جلوگيري از وارد شدن ضربه كاميون‌ها و تريلي‌ها به خاك اين منطقه و آثار تاريخي خواهد شد.»

حجازي ضمن انتقاد از بحث‌هاي غير كارشناسي در مورد تخريب شهر بيشابور تصريح كرد:« متاسفانه در اين زمينه برخورد شعاري جاي برخورد كارشناسي را گرفته است، اما اگر كارشناسان ميراث فرهنگي نظر بدهند كه حتي روكش آسفالت اين مسير به ضرر ميراث فرهنگي خواهد بود، آسفالت را جمع خواهيم كرد.»

وي گفت:« روكش آسفالت مسير جزء مصوبات و وظايف ما بوده است اما اين عمليات تنها در حاشيه 200 متري پل بيشابور انجام شده و هيچ اقوام ديگري در اين مسير صورت نگرفته است.»

مديركل راه و ترابري استان فارس اضافه كرد:« تصميم‌گيري در اين مورد اين مسير با شوراي برنامه‌ريزي توسعه استان است كه اگر استاندار فارس به عنوان رييس شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان تصميم بگيرند كه اين جاده به عنوان يك دسترسي محلي در نظر گرفته شود و يا اگر قرار باشد اين مسير را تحويل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مي‌دهيم و عمليات راهداري خود را در اين مسير انجام نمي‌دهيم.»

وي با بيان اين نكته كه اگر اعتبارات مورد نياز تامين شود، ظرف مدت يك سال كمربندي بيشابور احداث مي‌شود، گفت:« احداث اين مسير مستلزم خريد يك سري از باغات مسير است كه براي خريد اين باغات و احداث اين مسير پنج ميليارد تومان اعتبار مورد نياز است كه بايد اين اعتبار از منابع ملي تامين شود.»

حجازي خاطرنشان كرد:« از كارشناسان ميراث خواسته‌ايم طرح خود را براي سنگفرش كردن پل بيشابور ارايه كنند تا بر اساس آن عمل شود.»

وي در پايان گفت:« بر اساس توافق انجام شده از اين به بعد كليه عمليات راه و ترابري در اين مسير با هماهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري انجام مي‌شود.»

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha