• سه‌شنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403122114700
  • خبرنگار : 50649

باشگاه ادبی «سیمرغ» دانش‌آموزان فارس افتتاح شد

باشگاه ادبی «سیمرغ» دانش‌آموزان فارس افتتاح شد

ایسنا/فارس مراسم افتتاحیه باشگاه ادبی «سیمرغ» با حضور جمعی از مسئولان و شخصیت‌های فرهنگی و معلمان ادبیات مدارس و بیش از ۲۵۰ دانش‌آموز مستعد در حوزه‌های شعر و داستان از چهار ناحیه مختلف شیراز امروز، ۲۱ اسفند در این کلان‌شهر برگزار شد.

این رویداد با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای ادبی دانش‌آموزان استان، در محل اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس آغاز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در این مراسم اهداف باشگاه ادبی سیمرغ را معرفی کرد و گفت: باشگاه ادبی سیمرغ به‌عنوان یک پلتفرم نوین برای کشف و رشد استعدادهای ادبی در حوزه‌های شعر و داستان، فضای مناسبی را برای تربیت نخبگان ادبی کشور فراهم می‌آورد.

علی خواجه‌نژادیان افزود: هدف ما از این اقدام، ایجاد فضایی مناسب برای شکوفایی استعدادهای ادبی دانش‌آموزان است تا در آینده به‌عنوان سرمایه‌های ادبی کشور در سطح ملی بدرخشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در ادامه به باشگاه ادبی «قاف» اشاره کرد و گفت: اعضای باشگاه قاف پس از شناسایی در مدارس، به انجمن‌های کانون معرفی شده و پس از گذراندن دوره‌های مختلف ادبی، به باشگاه‌های تخصصی قاف پیوسته و در اردوهای آموزشی با حضور نویسندگان مطرح کشور آموزش‌های لازم را خواهند دید.

وی همچنین به مراحل بعدی این رویداد اشاره کرد و گفت: در مراحل بعدی، کارگاه‌های تخصصی شعر و داستان برای این دانش‌آموزان برگزار خواهد شد و آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای در سطح استان آغاز خواهد شد.

معاون متوسطه اول آموزش و پرورش استان فارس، نیز در این مراسم تصریح کرد: دانش‌آموزان باید با مشاهیر بزرگ ادبیات ایران و استان فارس آشنا شوند. ما باید شعرها و آثار سعدی، حافظ و دیگر بزرگان ادب فارسی را بشناسیم.

یزدان دشتیان در ادامه به فواید آشنایی با ادبیات اشاره کرد و گفت: ادبیات گاهی بهانه‌ای برای بیان احساسات و افکار است. این حوزه به فرهنگ پیوند می‌خورد و باعث تحریک تفکر و انتقاد می‌شود. همچنین، ادبیات توسعه‌دهنده زبان و تفکر است و حس زیبایی و لذت را در فرد ایجاد می‌کند. علاوه بر این، ادبیات نوع نگاه و مهارت‌های زیبایی‌شناسی را تقویت می‌کند.

وی افزود: شعر و داستان موجب افزایش اعتماد به نفس و بهبود بیان می‌شود. همچنین با پرورش مهارت‌های چهارگانه گوش دادن، خواندن، نوشتن و تحلیل، دانش‌آموزان می‌توانند مسائل را بهتر درک و تحلیل کنند.

دشتیان در پایان با اشاره به همکاری میان حوزه متوسطه آموزش و پرورش، بخش ادبیات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این رویداد را نقطه‌ای مثبت برای شناسایی استعدادهای ادبی در استان دانست و ابراز امیدواری کرد که این همکاری به کارهای ارزشمندی منجر شود.

به گزارش ایسنا، این رویداد که با همکاری حوزه متوسطه آموزش و پرورش، بخش آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد، نقطه آغازین برای شناسایی و پرورش استعدادهای بیشتر در حوزه ادبیات در استان فارس به شمار می‌آید. امید است با حمایت‌های مستمر از این طرح، ظرفیت‌های بالقوه دانش‌آموزان در این زمینه شکوفا شده و به موفقیت‌های بزرگ‌تری دست یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha