علی لقمانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در استان گیلان همزمان با کشور، اظهار کرد: به منظور حمایت از سبد غذایی و تأمین سلامت مردم، امکان خرید اعتباری ۱۱ قلم کالای اساسی تا سقف اعتبار ۵۰۰ هزار تومان برای هر نفر از یارانه بگیران دهکهای درآمدی یک تا سه و ۳۵۰ هزار تومان برای هر نفر از یارانه بگیران دهک های درآمدی چهار تا هفت در هر دوره فراهم شده است.
وی افزود: براساس سبد کالاهای اساسی مصوب و سرانه مصرف هر یک از آنها، سهم پرداختی خانوار برای تامین این سبد، صفر در نظر گرفته شده و هزینه سبد مورد نظر از اعتبار تخصیصی به خانوار و تا سقف اعتبار تأمین می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه یارانه بگیران دهکهای درآمدی اول تا هفتم میتوانند بصورت کاملاً رایگان تا سقف اعتبار خانوار خود نسبت به خرید هر یک از اقلام مشول طرح (۱۱ گروه کالایی) اقدام کنند، گفت: اعتبار مذکور به کد ملی سرپرست خانوار در سه مرحله تخصیص میگیرد.
لقمانی از تخصیص اعتبار برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در گام نخست خبر داد و تصریح کرد: اعتبار طرح کالابرگ در گام دوم و به فاصله حداکثر یک هفته به خانوارهای دهک های یک تا سه و در گام سوم و به فاصله حداکثر یک هفته به خانوارهای دهک های چهار تا هفت تخصیص می یابد.
وی تفاوت اجرای این دوره از کالابرگ با طرح فجرانه سال قبل را در رایگان بودن این اعتبار و برداشتن محدودیت خرید دانست و متذکر شد: شرکت در این طرح و استفاده از این اعتبار کاملا اختیاری است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه استفاده از اعتبار از طریق تمامی کارت های بانکی سرپرست خانوار امکان پذیر خواهد بود، گفت: شیر کم چرب، ماست کم چرب، پنیر سفید، تخم مرغ، مرغ، گوشت منجمد گوساله، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و روغن مایع، ۱۱ قلم کالای اساسی مشمول خرید اعتباری است.
وی ۷۶۵ هزار و ۴۵۹ خانوار استان گیلان را مشمول طرح کالابرگ دانست که معادل یک میلیون و ۹۰۸ هزار و ۲۷۱ نفر هستند و گفت: خانوارهای مشمول طرح کالابرگ می توانند نرم افزار کاربری «شما» را نصب و نسبت به مشاهده موجودی اعتبار خود اقدام کنند؛ شماره گیری کد دستوری # ۱۴۶۳ *۵۰۰ * در تلفن همراه نیز امکان پذیر است.
لقمانی فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، جانبو، هفت، دیلیمارکت، هایپر فامیلی، والمارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه های اینترنتی اسنپ و دیجی الا را طرف قرارداد طرح کالابرگ دانست و یادآور شد: ۹۴۶۲ دستگاه پوز در فروشگاه های بزرگ و خرد استان آماده ارائه خدمت به مردم هستند. در این راستا، کلیه اعتراض های مربوط به تخلفات فروشگاه ها نظیر کم فروشی، گران فروشی، خرید اجباری کالا و... از طریق تماس تلفنی با سامانه ۱۲۴ پیگیری می شود.
انتهای پیام
نظرات