عبدالمحمد نادری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: این مانور پس از دریافت گزارشی از تلفن اضطراری ۱۵۵۰ در ساعت ۹:۳۴ مبنی بر وقوع حریق در عرشه موتورلنج باری (انبار سینه فرضی) آغاز شد.
وی بیان کرد: پس از دریافت اطلاعات، برج کنترل بندر گناوه در ساعت ۹:۳۶ شناورهای مقابله با آتش "آزادی ۳" و "آزادی ۴" را برای مقابله با آتشسوزی فراخواند و دستور جدا شدن صادر شد. شناورها در ساعت ۹:۳۸ حرکت کردند و در ساعت ۹:۴۱ به موقعیت حادثه رسیدند.
رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه افزود: عملیات اطفای حریق طبق دستور فرمانده عملیات آغاز شد و در ساعت ۹:۴۶ انفجار مهیبی در انبار سینه شناور رخ داد که ملوان شناور به دریا پرتاب شد.
نادری ادامه داد: شناور "آزادی ۳" بلافاصله برای عملیات نجات نفر اقدام کرد و در ساعت ۹:۵۴ عملیات نجات با موفقیت به پایان رسید.
وی افزود: آتشسوزی به طور کامل در ساعت ۹:۵۹ مهار شد و عملیات خنککاری نیز به اتمام رسید، پایان عملیات در ساعت ۱۰:۰۳ اعلام شد.
نادری همچنین به نقاط قوت این مانور اشاره کرد و گفت: اعلام سریع حریق از سوی برج کنترل و شروع عملیات مقابله با آتش در مدت زمان کوتاه، قابلیت مانور شناورها در خور گناوه، آگاهی و آمادگی پرسنل برج کنترل و شناورها در مواجهه با شرایط اضطراری، هماهنگی بینظیر میان شناورها در اجرای عملیات اطفای حریق و لباسهای مخصوص آتشنشانی برای تمامی افراد عملیاتی از جمله نقاط قوت این مانور بودند.
رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه در پایان پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد در عملیاتهای مشابه مطرح کرد: استفاده از توپهای اطفای حریق در فضای بسته آتشسوزی، تقویت هماهنگی بین ارگانهای ذیربط تحت نظر رئیس بندر و آموزش پرسنل شناور "آزادی ۳" در عملیات جستجو و نجات از جمله پیشنهادات برای افزایش کارایی در اینگونه عملیاتها است.
انتهای پیام
نظرات