مهدی حیدری سهشنبه ۳۰ بهمن در کمیسیون فنی عمرانی شورا با موضوع بررسی عملکرد شهرداری در خصوص احداث و نگهداری پلهای عابر پیاده و بررسی عملکرد شهرداری در خصوص هوشمندسازی تقاطعها و تامین برق در مواقع اضطراری، اظهار کرد: ١٦ پل مکانیزه در سطح مناطق چهارگانه ایجاد شده است که از این تعداد هفت پل فعال است.
وی به پلهای مکانیزه فعال در سطح شهر اشاره کرد و گفت: ٦ پل مکانیزه در منطقه یک فعال هستند و یک پل در منطقه دو آماده سرویسدهی شده و در منطقه چهار نیز دو پل در دست تجهیز است؛ متأسفانه در منطقه سه پل مکانیزه و تجهیز شده نداریم.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بحث تخریب آسانسورهای پلهای عابر پیاده را از جمله معضلات در نگهداری برشمرد و بیان کرد: متاسفانه تخریب در ارائه خدمت در این حوزه بسیار تأثیرگذار است.
حیدری با بیان اینکه اقدامات منطقه یک در ایجاد پلهای عابر پیاده مکانیزه قابل تقدیر است، افزود: در صورت جابجایی تاسیسات در سایر مناطق سرمایهگذار در مدت حداکثر یک هفته پل را به طور کامل نصب و راهاندازی خواهد کرد.
وی با اشاره به فعال بودن تمام پلهای مکانیزه منطقه یک، تصریح کرد: عملکرد منطقه دو در ایجاد و نگهداری پلهای مکانیزه از سایر مناطق جلوتر بوده و منطقه ٤ نیز اقدام قابل تقدیر داشته و دو پل در شرف اخذ استاندارد مکانیزه سازی است.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: در منطقه سه نیازمند تلاش بیشتری به منظور مکانیزه کردن پلهای عابر پیاده هستیم و وضعیت کنونی برای ما به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری و شهروندان قابل پذیرش نیست.
حیدری با تأکید بر اینکه امید است روند مکانیزه کردن پلهای عابر پیاده با سرعت بیشتری انجام شود، خاطرنشان کرد: حدود ۶ پل در سطح مناطق با هدف مکانیزه شدن هنوز بلاتکلیف هستند که این رقم قابل توجهی بوده و باید هر چه سریعتر در این خصوص اقدام شود.
وی در ادامه به هوشمندسازی تقاطعهای سطح شهر اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به ناترازی موجود و قطعی برق، زمانبندی چراغها نیز قطع میشود که در تقاطع حساسی همچون پیشاهنگی گرههای ترافیکی بسیاری ایجاد میشود.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: قرار بر حضور پلیس به هنگام قطع برق و مدیریت تردد خودروها در تقاطعها بود که متاسفانه این مهم انجام نشد و مستأصل شدن شهروندان و ایجاد مشکل ترافیکی را در این زمانها شاهد هستیم.
حیدری گفت: شهرداری، سازمان ترافیک و معاونت عمرانی زحمات قابل توجهی در خصوص هوشمندسازی تقاطعها و کنترل ترافیک داشتهاند اما این یک ضعف، همه تلاشها را بر باد میدهد
وی با اشاره به توفیقات خوب سازمان ترافیک در این حوزه با نصب دوربینهای ثبت تخلف، بیان کرد: یکی از نتایج حاصل شده کاهش آمار فوتیهای تصادفات در شهر بود که با توجه به کاهش سرعت در معابر محقق شد.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان افزود: هوشمندسازی ۱۱ تقاطع ترافیک را کنترل میکند اما زمانبندی چراغها با تقاطع های دیگر و سیستم مرکز متصل نیست که این موضوع موجب بروز مشکل میشود و باید تدبیری شود.
حیدری خواستار اطلاعرسانی هوشمندسازی تقاطعها و کاهش آمار تلفات رانندگی با توجه به کاهش سرعت معابر با استفاده از ظرفیت بیلبوردها و بنرهای پلهای عابر پیاده شد و تصریح کرد: این ظرفیت در اطلاعرسانی مغفول مانده است و محتوای تهیه شده در این خصوص باید در مکانهای فیزیکی پر مخاطب نصب شود.
انتهای پیام
نظرات