به گزارش ایسنا، اواسط پاییز سال جاری بود که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گزارشی اعلام کرد عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده، عدم آنتن دهی شبکه موبایل و جمعآوری نکردن سرویس پرتکرارترین شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ است؛ بنابراین عدم آنتن دهی تلفن همراه را می توان یکی از موارد رضایت کاربران دانست.
خوب است بدانید گاهی موبایلها هم در اثر حرکت و جابهجایی زیاد گیج میشوند و با مشکلاتی مثل آنتندهی ضعیف یا عدم وجود سیگنال مواجه میشوند. برای حل مشکل آنتن نداشتن گوشی همراهتان میتوانید راههایی که گفته می شود را امتحان کنید.
در جاهایی که آنتندهی موبایلتان ضعیف است، بهتر است هر نوع پوشش و قاب را از تلفن هوشمندتان برداریدچرا که نسل قبل از تلفنهای هوشمند، اکثر موبایلها دارای آنتن خارجی بودند، اما این روزها آنتن موبایلها همگی داخلی هستند و استفاده از قابهای ضخیم ممکن است روی قدرت دریافت سیگنال گوشی همراه شما تاثیر بگذارند.
در مرحله بعدی میتوانید تلفن خود را خاموش و بعد از ۱۰ ثانیه روشن کنید، یا آن را، ریاستارت(Restart) کنید؛ این کار به خصوص در زمان عبور از مرزهای بینالمللی یا ورود و خروج از مناطق رومینگ مورد نیاز است.
لازم است چک کنید که گوشی شما در حالت پرواز یا Flight mode قرار نداشته باشد، چون در این حالت شما قادر به برقراری هیچ تماسی با سیمکارت خود نیستید، اما اگر گوشیتان در حالت پرواز قرار نداشت، حالت هواپیما یا flight mode را ۱۰ ثانیه فعال کنید و سپس آن را غیرفعال کنید. این کار باعث میشود تلفن شما دوباره شبکههای در دسترس را بهروزرسانی و پیدا کند.
علاوه بر موارد گفته شده کارشناسان رجیستری را از دیگر دلایل آنتن دهی ضعیف معرفی میکنند و توصیه میشود کاربران در زمان خرید گوشی خود را در سامانه همتا رجیستر کنند. گوشیهایی که به شکل قاچاق و نامناسب وارد کشور میشوند رجیستر نمیشوند و قابلیت آنتندهی برای سیمکارتهای ایرانی را ندارند در نتیجه برای برقراری تماس و ارسال پیامک غیر قابل استفاده هستند. خریداری موبایل از سایتها و فروشگاههای معتبر را هم نباید نادیده گرفت. خرید از مراکز غیرمعتبر و قاچاق بهخاطر قیمت پایینتر وسوسه کننده هستند، اما شک نکنید که این کار شما را با مشکلات زیادی روبرو میکند.
همچنین اگر احساس میکنید قدرت سیگنال تلفن همراهتان به طور ناگهانی کم شده، سیم کارت خود را بیرون بیاورید سپس با یک دستمال نرم، بسیار آرام آن را پاک کنید و دوباره در گوشی بگذارید. بعضی اوقات گرد و غبار و آلودگی روی سطوح فلزی جمع می شوند و اجازه نمیدهند که ارتباط باکیفیتی را تجربه کنید.
تنظیمات گوشی خودتان را چک کنید و همیشه سیستم عامل گوشی خود را بهروز نگه دارید تا بتوانید از جدیدترین نسخه iOS یا اندروید برای گوشیتان استفاده کنید. اگر نسخه بهروزی برای سیستم عامل گوشیتان وجود دارد در اولین فرصت آن به روزرسانی کنید.
لازم است باتری تلفن همراه خود را همیشه شارژ نگه دارید. تلفنهای هوشمند در زمان جستجو برای سیگنال، باتری زیادی مصرف میکنند. در نتیجه، وقتی باتری تلفن شما کم است، احتمال مشکل برای جستجوی سیگنال وجود دارد.
در مناطقی که آنتندهی ضعیف است به شکل دستی شبکه ۲G یا۳G را انتخاب کنید، تلفنهای هوشمند حتی در مناطقی که ۴G ضعیف است، همچنان همان حالت اولویت شبکه را انتخاب میکنند و این تحت فشار قرار گرفتن ممکن است باعث افت کیفیت تماس ها و خدمات ارتباطی شما شود.
در نهایت اگر در فضاهای پرجمعیتی مثل کنسرتهای موسیقی یا استادیومهای فوتبال آنتن موبایل شما پرید، در صورت تماس اضطراری سعی کنید از مناطق پرجمعیت دور شوید. چون جایی که هزاران نفر از تلفن همراه و یا تبلتهای خود به طور همزمان استفاده میکنند، احتمالا سیمکارت شما هم با کاهش کیفیت تماس، سرعت کم بارگذاری و بارگیری، کیفیت پایین در ارسال پیام مواجه میشود.
انتهای پیام
نظرات