• چهارشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403112418125
  • منبع : نمایندگی قزوین

انتشار کتابی برای تقویت کسب‌وکارهای کوچک در جهاد دانشگاهی قزوین

انتشار کتابی برای تقویت کسب‌وکارهای کوچک در جهاد دانشگاهی قزوین

ایسنا/قزوین کتاب «فناوری اطلاعات برای کسب‌وکارهای کوچک» در ۲۳۶ صفحه و قطع وزیری به بهای ۳۰۰ هزار تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شده است.

کتاب «فناوری اطلاعات برای کسب‌وکارهای کوچک»، یک نمای کلی از نحوه استفاده شرکت‌های کوچک و متوسط از انعطاف‌پذیری، پیش‌بینی، چابکی، سازگاری و استراتژی‌ها برای اجرای بهتر نوآوری‌های فناوری اطلاعات و پهنای باند را ارائه می‌دهد.

کسب‌وکارهای کوچک و متوسط معمولاً رشد قابل‌توجهی در  فناوری ندارند و این موضوع  اغلب نیروی انسانی، فرصت‌ها و مزیت‌های مهارتی کسب‌وکارها را تضعیف می‌کند. این کتاب راهنمای بسیار خوبی برای شرکت‌های کوچک و متوسط است و آن‌ها را قادر به دستیابی به کارایی و اثربخشی بیشتر در نحوه استفاده از فناوری می‌کند.

کتاب «فناوری اطلاعات برای کسب‌وکارهای کوچک»، به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در مورد روندهای فناوری (مانند خدمات ارتباطات سیار، ابزارهای مدیریت مشتری و فروشنده، داده‌های مقیاس‌پذیر و برنامه‌های استخراج دانش) که ممکن است پتانسیل تغییر ماهیت عملیات شرکت‌های کوچک و متوسط را داشته باشند، هشدار می‌دهد.

مباحث این کتاب از ۸ فصل تشکیل‌شده است، در فصل اول شرکت‌های کوچک و متوسط را تعریف می‌کند و اهمیت فناوری اطلاعات باند وسیع برای رشد و موفقیت شرکت‌های کوچک و متوسط را توضیح می‌دهد، در فصل دوم در مورد اینکه چگونه فناوری‌های تلفن همراه مبتنی بر پهنای باند، نیازهای کسب‌وکار شرکت‌های کوچک و متوسط را پشتیبانی می‌کنند، بحث می‌شود.

درحالی‌که فصل ۱ و ۲ فرصت‌ها و مزایایی را که فناوری اطلاعات باند پهن، می‌تواند برای شرکت‌های کوچک و متوسط ارائه دهد را ترسیم می‌کند؛ موضوعاتی که از تغییرات در محل کار و فضای کاری ناشی از برنامه‌های کاربردی فناوری اطلاعات باند پهن ناشی می‌شوند، تمرکز فصل سوم هستند و در فصل چهارم در مورد فن‌آوری‌های اطلاعاتی موجود و نوظهور که شرکت‌ها می‌توانند آن‌ها را کشف و اتخاذ کنند و همچنین چگونگی بررسی موضوع «تناسب» در شرکت بحث می‌شود.

فصل پنجم به این موضوع می‌پردازد که چگونه شرکت‌های کوچک و متوسط تصمیم می‌گیرند به چه برنامه‌های کاربردی فناوری اطلاعات نیاز دارند و تعیین می‌کنند که چگونه بهترین آن‌ها را به‌کارگیرند؛ در ادامه یک مدل جامع از سازمان فناوری اطلاعات در فصل ۶ ارائه‌شده و بر آن دسته از حوزه‌های فرآیندی که برای ارتقای موقعیت رقابتی شرکت‌های کوچک و متوسط از طریق فناوری اطلاعات ضروری است، تأکید می‌شود.

هدف از فصل هفتم توضیح بیشتر برخی از مفاهیم ارائه‌شده در فصل‌های قبل با نمونه‌هایی از اقدامات موفق است و در فصل پایانی هشتم ماهیت «کارآفرین فناوری اطلاعات» و ویژگی‌های حیاتی کارآفرینان موفق فناوری اطلاعات را بررسی می‌کنیم. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه نسخه فیزیکی این کتاب به لینک https://B۲n.ir/q۸۶۴۸۱ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha