به گزارش ایسنا، جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه که خشم گسترده جهانی را به دنبال داشت، صادرات محصولات این رژیم را نیز در نتیجه تحریمهای فعلی محصولات آن از سوی کشورهای دیگر با خطر بزرگی روبهرو کرده است.
روزنامه عبری «گلوبس» در گزارشی نوشت: اسراییل آخرین رتبه را در شاخص برندهای ملی دارد که وضعیت نادری است و نسبت به محصولاتی که برچسب "ساخت اسرائیل" دارند، نفرت و بیزاری زیادی وجود دارد.
نتایج رده بندی شاخص برندهای ملی در ژوئیه و اوت ۲۰۲۴ از طریق نظرسنجی از میان ۴۰ هزار فرد در ۲۰ کشور انجام شد.
این شاخص ۵۰ کشور را رتبهبندی میکند و به ۶ جنبه برای قدرت برند آنها اشاره دارد که شامل سیاست و حکومتداری، فرهنگ، مردم و جامعه، صادرات، مهاجرت و سرمایه گذاری، و گردشگری میشود.
مطالعهای که در این زمینه انجام شد، نشان میدهد که «نسل زد» به طور قاطع اسرائیل را رد میکند و به آن کمترین امتیاز ممکن را در همه معیارها میدهد.
گزارش روزنامه عبری نشان میدهد که «اسرائیل با بیثباتی جهانی مرتبط است» و به عنوان «بخشی از نیروهای هرج و مرج و نه نیروهایی که به ثبات جهانی کمک میکنند» تلقی میشود.
در همین زمینه، «موتی شیرف» موسس شرکت «Brands Israel» که هدف آن تبلیغ برند اسرائیلی در سراسر جهان است، گفت: «برند اسرائیلی از زمان شروع جنگ در وضعیت خطرناکی قرار داشته است».
وی با بیان اینکه «اسرائیل مشروعیت خود را در جامعه بینالمللی از دست داده و در پس زمینه امور جهانی قرار گرفته است»، خاطرنشان کرد: «زمان آن فرا رسیده است که شکست دیپلماسی عمومی سنتی را بپذیریم و مدلهای نوآورانهای را برای برند اسرائیلی ارائه کنیم».
انتهای پیام
نظرات