• پنجشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403111107730
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم:

«بازاریابی» در جذب دانشجویان خارجی یک اولویت مهم است

«بازاریابی» در جذب دانشجویان خارجی یک اولویت مهم است

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه «بازاریابی» در جذب دانشجویان خارجی به عنوان یک اولویت مهم است، تصریح کرد: دانشگاه ها و موسسات آمورش عالی باید به موضوع بازاریابی دانشجوی خارجی به معنای علمی و تخصصی آن توجه ویژه داشته باشند.

دکتر عباس قنبری امروز در هفتادوششمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور که به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان درحال برگزاری است گفت: سازمان امور دانشجویان در برنامه هفتم توسعه دو ماموریت کلان یک، جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی و دو، دست‌یابی به مرجعیت علمی تا پایان سال ۱۴۰۷ دارد.

معاون بورس و امور دانشجویان خارج با بیان اینکه ما برای تحقق ماموریت خود در برنامه هفتم توسعه نیازمند گذار پارادایمی در مفهوم بین المللی سازی و جذب دانشجوی خارجی هستیم ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌ها و موج های جدید بین المللی سازی در جذب دانشجوی خارجی رویکرد اصلی سازمان امور دانشجویان در دولت جدید است و این امر  با وفاق و هم افزایی و هم اندیشی تمامی نهادها و دستگاه های مسئول و به خصوص دانشگاه ها  اتفاق خواهد افتاد.

وی اظهار کرد: برای رسیدن به هدف و رسالت بزرگ مرجعیت علمی در آموزش عالی، دانشگاه های بزرگ و دانشگاه های اصلی و دولتی باید سکان جذب و میزبانی از دانشجویان خارجی را به عهده گیرند.

او با اشاره به اینکه «بازاریابی» در جذب دانشجویان خارجی به عنوان یک اولویت مهم است تصریح کرد: دانشگاه ها و موسسات آمورش عالی باید به موضوع بازاریابی دانشجوی خارجی به معنای علمی و تخصصی آن توجه ویژه داشته باشند و سازمان امور دانشجویان به عنوان متولی جذب دانشجویان بین‌المللی نیز هم در بحث حمایت مالی برای حضور در بازارهای جدید دانشجویی و هم و در بحث توسعه زیر ساخت ها با جدیت حامی آنها خواهد بود.

قنبری با تاکید بر ارائه آموزش به زبان های دوم و سوم در دانشگاه‌ها، اظهار کرد:دانشگاه‌ها باید بتوانند آموزش خود را با زبان‌های بین‌المللی از جمله زبان عربی، انگلیسی انجام دهند و از این طریق تنوع ملیت های دانشجویان خارجی خود را افزایش دهد.

وی با اشاره به چشم اندازه ۱۴۰ میلیارد دلاری صنعت آموزش آنلاین تا سال ۲۰۳۰ افزود: راه‌اندازی دوره‌های آموزشی آنلاین در مقاطع تحصیلی مختلف و رشته‌های گوناگون یکی دیگر از سیاست‌ها برای ورود به موج جدید بین‌المللی‌سازی است و دانشگاهای ما نیز با توجه به قدمت و سابقه ای که در این زمینه دارند، باید هر چه سریعتر به این زمینه نیز ورود پیدا کنند.

معاون بورس و امور دانشجویان در ادامه، تنوع بخشیدن به کشورهای هدف و حضور در بازارهای آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین، تحول در برنامه‌های درسی و ایجاد رشته‌های مدرن در دانشگاه‌ها، برگزاری دوره‌های آموزش مشترک با دانشگاه‌های متناظر و همسطح در مناطق مختلف جهان را از جمله استراتژی‌های اصلی در موج های جدید بین المللی‌سازی دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha