• جمعه / ۵ بهمن ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403110503575
  • منبع : نمایندگی فارس

رئیس شورای شهر:

یک ششم برنامه آینده مدیریت شهری شیراز در حوزه سرمایه‌گذاری است

یک ششم برنامه آینده مدیریت شهری شیراز در حوزه سرمایه‌گذاری است

ایسنا/فارس رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به نقش سرمایه‌گذاری در توسعه شهری گفت: یک ششم برنامه آینده شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در حوزه سرمایه‌گذاری است.

سیدابراهیم حسینی امروز، ۵ بهمن در هفتمین نشست تخصصی توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز اظهار کرد: طی دوره سه سال گذشته شاهد زمینه‌سازی و عهد مسئولانی همچون شهردار شیراز و معاون امور گردشگری و زائران استانداری فارس در حوزه رشد و توسعه سرمایه‌گذاری و آوازه‌سازی در شهر شیراز با محوریت مدیریت شهری بوده‌ایم.

وی افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری بسترهایی آماده است که از جمله آن می‌توان به ظرفیت مطلوب کلان‌شهر شیراز در این حوزه و رقابت‌پذیری هم اشاره کرد و مدیران شهری ما هم اراده خوبی در این زمینه دارند و یک‌ششم برنامه آینده شورا و شهرداری شیراز در حوزه سرمایه‌گذاری است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: عزم مدیریت شهری شیراز در حوزه سرمایه‌گذاری جزم است و در یک دوره دوساله، ۳۵ هزار میلیارد تومان در شهر شیراز سرمایه‌گذاری شده و در سال ۱۴۰۳ هم شهرداری شیراز ۲۴ هزار میلیارد تومان تکلیف سرمایه‌گذاری دارد.

حسینی، تکلیف شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۲ در حوزه سرمایه‌گذاری را ۸۰۰ میلیارد تومان تنها برای خرید زمین در خصوص سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: ۱۱ درصد بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال ۱۴۰۴ هم درآمدهای پیشنهادی برای برنامه‌های حوزه سرمایه‌گذاری است که نشان از اراده شورای اسلامی و شهرداری شیراز در این مسیر دارد.

وی همچنین با اشاره به فرهنگ‌سازی اظهار کرد: فرهنگ‌سازی مناسب سبب شده است تا مردم هم با موضوعات سرمایه‌گذاری همراه شوند و گفتمان سرمایه‌گذاری در شهر شکل گرفته است و شهر مقدس شیراز در سرمایه‌گذاری می‌تواند به یک نماد تبدیل شود و از نظر صاحب‌نظران استقبال می‌کنیم تا شیراز در سرمایه‌گذاری آوازه ملی پیدا کند.

 امروز شیراز در طلایی‌ترین دوران خودش به سر می‌برد

شهردار شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه تقریبا به یک مدل سرمایه‌گذاری رسیده‌ایم، اظهار کرد: تلاش در حوزه سرمایه‌گذاری دشواری‌های خود را دارد و امروز این نوید را می دهم که این کلان‌شهر در طلایی ترین دوران خود به‌سر می‌برد.

محمدحسن اسدی با تصریح اینکه مدیریت شهری همواره به کار و تلاش ادامه داده است، در آستانه سال جدید نوید داد: یکی از ردیف‌های بودجه شهرداری شیراز در متمم حدود ۴ هزار میلیارد تومان از بودجه ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی حاصل از درآمد سرمایه‌گذاری بوده است و در بودجه پیشنهادی سال آتی بیش از ۵ هزار میلیارد تومان ردیف پیشنهادی حاصل از سرمایه‌گذاری است که نشان از اهتمام شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز دارد.

وی با اشاره به ملکی که مقرر بود به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست شورای ششم، به فروش برسد، افزود: مدیریت شهری اجازه فروش این ملک را نداد و امروز قیمت آن ۱۰ هزار میلیارد تومان شده که همین خودش سرمایه‌گذاری است‌ و امسال بخشی از آن را به فروش رساندیم.

شهردار شیراز تصریح کرد: قرارداد با شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری به انجام رسیده که موفقیت‌آمیز بوده است.

اسدی ادامه داد: شهربازی ۱۵۰۰ میلیاردی هم نمونه تلاش پیمانکاران شهرداری است که برای اقتصاد شیراز و شهر حافظ و سعدی تلاش می‌کنند، علاوه بر مجموعه زندیه، باغ‌های قصردشت و .‌...مردمان شیراز داشته‌های ارزشمند این شهر هستند که در هر جایگاهی برای پیشرفت شهر می‌کوشند.

وی اظهار کرد: طی سه سال گذشته موفق شدیم بسته پروژه‌های عمرانی ۵۰ همتی و ۱۰۰ همتی را برداریم و امروز شیراز بزرگترین خریدار میلگرد در بورس است و خریدار بزرگ سیمان و قیر نیز به شمار می‌رود.

شهردار شیراز ادامه داد: کلانشهری هستیم که برای دهه فجر ۲۲ همت پروژه تعریف کرده‌ایم که اکثرا در خصوص بهره‌برداری است و از عید انقلاب اسلامی تا عیدفطر شاهد به ثمر رسیدن این پروژه‌ها هستیم.

اسدی از افتتاح پروژه زیرگذر گویم طی ۲ ماه آینده هم خبر داد و گفت: بیش از ۲ هزار متر طول مسیر این زیرگذر و با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم حضرت احمدبن موسی(ع) را به طور ۱۰۰ درصد افتتاح می‌کنیم و در دهه فجر فاز اول موزه بلدیه به بهره‌برداری و افتتاح می‌رسانیم و پروژه جام جم را در کنار صداوسیمای مرکز فارس هم تملک کرده‌ایم.

شهردار شیراز تأکید کرد: بحث امیدآفرینی باید در عمل محقق شود و امروز مسیر توسعه در کشور از طریق شهرداری‌هاست.

وی اظهار کرد: اعتبار عمرانی فارس ۹ همت است و این در حالی است که امسال بودجه عمرانی شهرداری شیراز بیش از ۲۵ همت است و در بودجه پیشنهادی ۳۸ همت تقدیم شورای شهر شیراز شده است که حدود ۸۰ درصد بودجه شهرداری عمرانی و مابقی هزینه‌های جاری است و طی ۲ سال گذشته بودجه درآمدی را بیش از ۱۰۰ درصد محقق کرده‌ایم و از تلاش شهرداران مناطق و شورای اسلامی شهر و ... قدردانی می‌کنیم.

اسدی با بیان اینکه توانسته‌ایم جذب سرمایه‌گذاری را از خارج از استان و حتی خارج از کشور محقق کنیم که نقطه عطف مهمی است، تصریح کرد: امروز اعتمادسازی شده است و آینده شیراز قطعا بهتر از امروز خواهد بود و در  سفر به عراق شاهد تمایل برای سرمایه‌گذاری و در حوزه مترو در شیراز بودیم.

وی این نشست تخصصی را کار مشترک کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز دانست که آوازه‌سازی و بازاریابی موضوع آن بوده و مورد استقبال جمع کثیری از سرمایه‌گذاران قرار گرفته است و جای تشکر از برگزار کنندگان و شرکت‌کنندگان دارد.

اسدی با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز به موضوع سرمایه‌گذاری نگاه ویژه‌ای دارند، گفت: امروز شاهد ثمردهی سرمایه‌گذاری و بودجه شهرداری و منافعی که از قبال انعقاد تفاهم سرمایه‌گذاری است، هستیم و این روند نشست‌های سرمایه.گذاری مطلوب بوده است و مدیران به امر سرمایه‌گذاری واقف شده‌اند و در سال‌های آینده شاهد درخشش شیراز در حوزه سرمایه‌گذاری خواهیم بود.

شیراز به عنوان شهر پایدار در حوزه سرمایه‌گذاری مطرح‌شده است

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست گفت: امروز شاهد حضور سرمایه‌گذاران و اساتید مطرح در حوزه سرمایه‌گذاری هستیم و اعتقاد داریم رخدادهای این سه سال در حوزه سرمایه‌گذاری  موجب می شود تا شیراز به عنوان شهر پایدار در حوزه سرمایه‌گذاری مطرح شود و الگویی موفق برای سایر کلانشهرهای کشور باشد.

علیرضا اسکندری با بیان اینکه شیراز از گذشته دارای فرصت‌ها و ظرفیت‌های زیادی در حوزه سرمایه‌گذاری بوده است، افزود: امروز فرصتی ایجاد شده تا جذب سرمایه‌گذار موجب ایجاد آوازه جدید این کلان‌شهر در حوزه سرمایه‌گذاری باشد که عواید آن نصیب شیراز و شهروندان می‌شود و این نشست‌ها در هموار شدن مسیر پیش روی سرمایه‌گذاری نقش مؤثری دارند.

وی همچنین عنوان هفتمین نشست سرمایه‌گذاری را بسیار کاربردی دانست و گفت: از اردیبهشت برای عنوان این نشست برنامه.ریزی شد و سازوکارهای بازاریابی و آوازه‌سازی  سرمایه‌گذاری موضوع بسیار کاربردی در حوزه سرمایه‌گذاری است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: شیراز شهر فرصت‌ها و جاذبه‌هاست و این نشست‌ها می‌تواند جاذبه‌ای به شهر شیراز اضافه کند که ما مسئولان باید در این امر مهم سهیم باشیم.

اسکندری اضافه کرد: مبحث بازاریابی مهم است و اگر قوی انجام شود در ایجاد نماد موفقیت حاصل می‌شود و رخدادهای این سه سال در خصوص سرمایه‌گداری باید به ایجاد یک آپترع منجر شوند، در این زمینه نباید شعار داد و باید وارد عمل شویم تا به جایگاه واقعی شیراز در این حوزه برسیم.

وی، آوازه‌سازی و بازاریابی را دو فاز دانست و بیان کرد: شیراز پر از هویت و اصالت است و نیمی از راه را رفته و باید مابقی راه را برای مشخص شدن برند شیراز با انجام امور اصولی و با شعار شیراز شهر پایدار اقتصادی باید وارد عمل شویم.

اسکندری تصریح کرد: شورای ششم و شهرداری شیراز در ابتدا ۶ همت بودجه تصویب شده داشتند و امروز برای سال آینده ۳۸ همت بودجه برای مصوب شدن پیشنهاد شده که نشان از افزایش ۶ برابری است، راهکار تأمین منابع درآمدی این رشد ۶۰۰ درصدی، سرمایه‌گذاری بوده و ادامه این راه به تلاش فراوان نیاز دارد.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سرمایه‌گذاری موجب می‌شود منافع اقتصادی عاید شهرداری ما را به جهش‌های بالا برساند تا شاهد شهری جهانی و خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان باشیم.

وی، موفقیت شیراز در تصویب بودجه و رشد ۶ برابری آن را نتیجه عزم و اراده مدیران شهری دانست که می‌توانیم آن را باز هم رشد دهیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری را یک بنگاه اقتصادی دانست و گفت: کالای این بنگاه همین بسته‌های سرمایه‌گذاری است و شهرداری ظرفیت فراوانی برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به شمار می‌رود و ردیف‌های بودجه را از طریق سرمایه‌گذاری در شیراز توانسته‌ایم پیش ببریم.

اسکندری، شهرداران مناطق را هم در موفقیت سرمایه‌گذاری حائز اهمیت دانست و بر ایجاد باشگاه ویژه سرمایه‌گذاران را در پیشبرد اهداف سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر شیراز تأکید کرد.

شیراز به پایتخت سرمایه‌گذاری تبدیل کنیم

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز اظهار کرد: این نشست‌ها قبلا در سال‌های گذشته هم برگزار شده و پنل امروز به صورت عملیاتی و کاربردی انجام می‌شود و به همین منظور از صاحبان آوازه‌سازی و کسب‌وکار و حوزه سرمایه‌گذاری شهر کیش به واسطه ارتباطی که در فعالیت‌های خود با شهرداری داشته‌اند، در این نشست دعوت به عمل آورده ایم.

هومان معصومی ادامه داد: شهرداری شیراز طیف وسیعی از خدمات را در این کلان‌ ‌شهر ارائه می‌دهد و یکی از مؤثرترین ارکان در شهر است و باید با شناسایی نقاط قوت شهرداری در کنار آوازه‌سازی شهر شیراز در حوزه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی، علمی هم بتوانیم مسیری در سرمایه‌گذاری در شیراز هموار کنیم.

به اعتقاد وی، ما می‌توانیم در کنار عنوان پایتخت زیست‌محیطی آسیا و پایتخت فرهنگی و سومین حرم اهل‌بیت(ع)، شیراز را به پایتخت سرمایه‌گذاری هم تبدیل کنیم و این اهتمام هم اکنون هم در شورای اسلامی شهر و هم شهرداری شیراز وجود دارد.

فرصتی برای ارتقای زندگی شهروندان شیراز با توسعه سرمایه‌گذاری

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و دبیر پنل علمی هفتمین نشست تخصصی توسعه سرمایه‌گذاری نیز گفت: این نشست فرصتی ایجاد کرده تا در خدمت اصحاب و صاحبان کسب‌وکار و الگوهای موفق در این کلان‌شهر باشیم و از تجربیات آنها استفاده کنیم و راه و رسم آوازه‌سازی را به طور عملی از آنها جویا شویم.

ابوالقاسم ابراهیمی اظهار کرد: قسمتی دیگری هم در کارگاه آموزشی بود و به نحوه ساخت برند سازمانی پرداخت و کارگاه دیگری هم به منشور هفت وجهی سرمایه‌گذاری مبتنی بر آوازه‌سازی را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه در این جلسه درخصوص مشکلات و چالش‌های سرمایه‌گذاری با تأکید بر بازاریابی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بررسی شد، ابراز امیدواری کرد: نتیجه این نشست در ارتقای بهبود کیفیت زندگی مردمان این کلان‌شهر اثربخش باشد.

به گزارش ایسنا، مباحث تخصصی این نشست توسط وحید کیا و محمدرضا رستمی ارائه شد. وحید کیا بیزینس کوچ و مشاور تخصصی توسعه و بهبود کسب‌وکار، آوازه‌سازی، بازاریابی و فروش با موضوع «آوازه‌سازی شهری، سازمانی و مدیران شهری  با رویکرد سرمایه‌گذاری» ضمن مقایسه تطبیقی برخی شهرهای بزرگ دنیا از منظر آوازه و شهرت شهری، به بررسی عناصر ایجاد تمایز و مراحل نهادینه سازی برند در ذهن مخاطب پرداخت.

در بخش دوم نیز محمدرضا رستمی مدرس، مشاور و استراتژیست حوزه برندسازی با موضوع «منشور هفت‌وجهی توسعه سرمایه‌گذاری شهری مبتمی بر برند» به بررسی عوامل مؤثر در برندسازی شهرداری شیراز به‌عنوان یک سازمان خدمات‌محور همچنین راهکارهای برندسازی موفق در راستای جذب سرمایه‌گذار، تقویت حس اعتماد و ایجاد وفاداری برای توسعه سرمایه گذاری پرداخت.

در هفتمین نشست تخصصی توسعه سرمایه‌گذاری، دو بخش مجزا نیز به صاحبان کسب‌وکارهای برتر و به‌نام حوزه‌های مختلف در شیراز اختصاص یافت تا تجارب خود را در زمینه ایجاد و تقویت برند خود بیان کنند که مدیران سازمان سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش، شرکت تولیدی صنعتی فراسان، شرکت زرین‌غزال، گروه گردشگری پرسیاتور و... از جمله‌ آن‌ها بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha