سیدمجتبی سیف لله پور امروز ۲۸ دی درنشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه نگرش مخابرات براساس تعهد است، اظهار کرد: در فاز نخست ایجاد شبکه ارتباطی برای جامع هدف، متشکل از بخش سازمانی، دولتی و خانگی مورد توجه قرار گرفت.
وی از بکارگیری تکنولوژی مدرن با قابلیت سرعت بالا در آینده نزدیک خبرداد و افزود: استفاده از این تکنولوژی مصرف باطری گوشی را کنترل تا بهرهمندی از دیتا بر مبنای تکنولوژی جدید مدیریت شود.
سیف الله پور تصریح کرد: این تکنولوژی در ۳۰ سایت انجام شده و با وجود هزینه زیاد برای بهرهمندی بیشتر مشترکین درصدد فراگیر کردن آن هستیم.
مدیر مخابرات منطقه مازندران رفع محرومیت حوزه ارتباط روستاها را از محوریترین برنامه خود برشمرد و یادآور شد: نگاه توسعه خدمات به طور مساوات را دنبال میکنیم.
وی ادامه داد: در صورت حمایت دولت در صدد توسعه خدمات بیشتر و بهرهمندی همه مردم شهر و روستا از فیبرنوری هستیم.
سیف الله پور با اشاره به اینکه در صدد رفع قطعی در حوزه ارتباطات روستاها هستیم، گفت: روستاهای مازندران برعکس استانهای دیگر بسیار به شهر نزدیک بوده و فرهنگ نزدیک بهم دارند، این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.
وی به نگاه ویژه شرکت مخابرات ایران برای عبور از اپراتور ارتباطی به سمت اپراتور سرویسی خبر داد و تصریح کرد: این رسالت تاکنون مغفول مانده است.
مدیر مخابرات منطقه مازندران گفت: مازندران باید خدماتی چون دیتا سنتر، شهر هوشمند و غیره را داشته باشد که فعلا در یک نقطه کشور متمرکز شده و باید توزیع شود.
این مسئول از ایجاد تفاهمنامه همکاری با جامعه خبری برای ارائه خدمات ارزنده به رسانهها اشاره کرد و افزود: در فاز نخست تفاهمنامهای با صدا و سیما خواهیم داشت تا در مراحل بعدی با نمایندگان رسانهها قرارداد داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه با قطعی برق، شرکت مخابرات دچار مشکل جدی میشود، گفت: استفاده از پنلهای خورشیدی در این مجموعه مورد بررسی قرار میگیرد.
سیف الله پور تصریح کرد: با توجه به سرقت وسیع کابلها و خسارت سنگین به مخابرات، نهضت فیبرنوری را در استان اجرایی کردیم که به سبب جنس شیشهای این فیبرها شاهد کاهش سرقت خواهیم بود.
وی ادامه داد: پویش فیبرنوری تا سال ۱۴۰۵ به پایان میرسد.
مدیرمخابرات منطقه مازندران گفت: با وجود افزایش تعرفه انرژی، تورم و افزایش حقوق پرسنل هزینه مخابرات افزایش داشته لذا برای برون رفت از این مشکل باید خدمات جدید ارائه دهیم تا درآمد بیشتر داشته باشیم.
وی به ضرورت توانمندسازی پرسنل اشاره کرد و افزود: دراین راستا آموزش را در دستور کار قرار دادیم.
به گزارش ایسنا، سه میلیون و ۲۵۶ مازندرانی مشترک تلفن همراه، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشترک تلفن ثابت و ۱۷۵هزار مازندرانی از خدمات اینترنت مخابرات مازندران بهرهمند هستند.
انتهای پیام
نظرات