• دوشنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403102417640
  • خبرنگار : 50105

تقاضای پورشه در چین کم شد

تقاضای پورشه در چین کم شد

پورشه، تولیدکننده خودروهای اسپورت آلمانی گزارش داد که فروش خودروهای چینی در سال ۲۰۲۴ به میزان ۲۸ درصد کاهش یافته است، زیرا ضعف مداوم در بزرگترین بازار خودروی جهان به خودروسازان آلمانی ضربه زده است.

به گزارش ایسنا، پورشه ۵۶ هزار و ۸۸۷ دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۴ در چین فروخت، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۷۹ هزار و ۲۸۳ رسید.

این کاهش، فروش جهانی را تحت تأثیر قرار داد که در مقایسه با سال ۲۰۲۳ با سه درصد کاهش به ۳۱۰ هزار و ۷۱۸ دستگاه رسید.

مصرف کنندگان چینی به طور فزاینده‌ای تمایلی به صرف پول برای کالاهای لوکس برای رشد اقتصادی متزلزل ناشی از بحران املاک در این کشور ندارند.

عضو هیئت مدیره پورشه در بیانیه‌ای گفت: به طور کلی، خودمان را در یک محیط بازار چالش برانگیز در سال ۲۰۲۴ بسیار قوی نشان داده‌ایم.

پورشه در ماه اکتبر اعلام کرد که شبکه نمایندگی‌های خود در چین را کاهش می‌دهد که منعکس کننده تقاضای ضعیف مداوم است.

رویترز گزارش کرد که این خودروساز هفته گذشته اعلام کرد که فروش خودروهای مرسدس بنز نیز در سال ۲۰۲۴ کاهش یافته است که با کاهش هفت درصدی در چین آسیب دیده است، در حالی که فروش برند فولکس‌واگن در چین با ۸.۳ درصد کاهش به ۲.۲ میلیون دستگاه رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha