سعید مقیمینژاد صبح امروز ۲۳ دیماه در نشست مشترک با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در راستای توسعه خدمات پستی استان افزود: بیش از ۹۰ درصد این خدمات فیزیکی هستند که شامل پذیرش و دریافت مرسولات است. از این تعداد، دو سوم مرسولات وارد استان میشوند و یک سوم مربوط به مرسولاتی است که از استان به سایر نقاط کشور ارسال میشود.
مشکلات تجزیه مرسولات و برنامهریزی برای هوشمندسازی فرآیندها
وی به فرآیند تجزیه مرسولات در شیفت شب اشاره کرد و گفت: همکاران ما از ساعت ۸ شب تا صبح در حال تجزیه دستی مرسولات هستند که این امر باعث خستگی جسمانی و احتمال اشتباه در تفکیک مرسولات میشود. گاهی اوقات اشتباه در ارسال مرسولات به شهرستانها موجب تأخیر چندروزه و نارضایتی مردم میشود.
مقیمینژاد افزود: برای رفع این مشکل، در حال همکاری با شرکتهای دانشبنیان هستیم تا سیستمهای سورتینگ هوشمند و خطی را راهاندازی کنیم. همچنین برای احداث یک سوله جدید برای نصب تجهیزات، به دنبال تخصیص زمین مناسب هستیم که با مشکلاتی مواجه شدهایم، اما امیدواریم این پروژه تا نیمه اول سال ۱۴۰۴ به بهرهبرداری برسد.
توسعه زیرساختها و راهاندازی نواحی و دفاتر جدید
مدیرکل پست کرمان از برنامههای توسعه زیرساختهای پستی در استان خبر داد و گفت: در شهر کرمان سه ناحیه پستی فعال داریم و ناحیه چهارم نیز تا نیمه اول سال ۱۴۰۴ راهاندازی خواهد شد. علاوه بر این، از ابتدای سال جاری دفاتر پستی غیرفعال را احیا کردهایم. از جمله ناحیه سوم توزیع شهر کرمان، دفتر پستی مجتمع گل گهر، چترود، دانشگاه شهید باهنر و یک دفتر پستی در اداره ثبت احوال شهرستان کرمان.
وی درباره دفتر پستی ثبت احوال توضیح داد: این دفتر بهصورت اختصاصی برای مرسولات مربوط به شناسنامه فعالیت میکند تا خدمات در این حوزه با دقت بیشتری ارائه شود و از اختلاط با مرسولات دیگر جلوگیری شود.
همکاری با شرکتهای خصوصی برای ارتقاء خدمات
مقیمینژاد به همکاری پست استان کرمان با شرکتهای خصوصی اشاره کرد و گفت: همکاری دوجانبه با شرکتهایی با برندهای بزرگ پستی ادامه دارد و این همکاریها به ارتقاء کیفیت خدمات و جلب اعتماد مردم کمک میکند.
وی در پایان تأکید کرد: اعتماد مردم به پست و خدماتی که ارائه میشود، سرمایه بزرگی است و تلاش ما این است که این اعتماد حفظ شود و خدمات باکیفیتی به مردم ارائه دهیم.
انتهای پیام
نظرات