• پنجشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403102015277
  • منبع : نمایندگی اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

معلمان اصفهانی از هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت آموزشی استفاده کنند

معلمان اصفهانی از هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت آموزشی استفاده کنند

ایسنا/اصفهان مدیرکل آموزش‌وپرورش اصفهان گفت: امروزه دانش‌آموزان از ابزارهای هوش مصنوعی بهره‌مند هستند و معلمان باید از این فناوری‌ها برای ارتقای کیفیت آموزشی استفاده کنند.

محمدرضا نظریان امروز پنجشنبه ۲۰ دی در نشست با کارشناسان امور شاهد استان ضمن تبریک اعیاد پیشرو به‌ویژه ولادت امام علی(ع) و روز پدر، اظهار کرد: امیدوارم در مسیر مسئولیت‌های خود، در مکتب اهل‌بیت و تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، بتوانیم در راستای تقویت مدارس شاهد و به‌ویژه مدارس دولتی اثرگذار باشیم.

وی افزود: کارشناسان مدارس شاهد باید تسلط کافی بر دانش تخصصی و مهارت‌های آموزشی و تربیتی داشته باشند و این تسلط به‌ویژه در نظارت‌ها و تحلیل چالش‌های آموزشی و تربیتی اهمیت فراوانی دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان بر لزوم توجه به مهارت‌های ارتباطی و روابط انسانی در مدارس شاهد تأکید و بیان کرد: مدیران، معلمان و کارشناسان مدارس شاهد باید با استفاده از مهارت‌های ارتباطی قوی، روابط بهتری با اولیا، همکاران و دانش‌آموزان برقرار کنند.

نظریان در خصوص انتخاب و سازماندهی کادر مدارس شاهد نیز اظهار داشت: در مدارس شاهد، معلمان و مدیرانی که استخدام می‌شوند باید ویژگی‌های خاصی مانند صبر، تاب‌آوری بالا و دلسوزی داشته باشند تا بتوانند به‌درستی به دانش‌آموزان خدمت کنند.

وی به استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی و هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: امروزه دانش‌آموزان از ابزارهای هوش مصنوعی بهره‌مند هستند و معلمان باید از این فناوری‌ها برای ارتقای کیفیت آموزشی استفاده کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان بر اهمیت توجه به مشاوره و خدمات روان‌شناختی در مدارس شاهد تأکید کرد و اظهار داشت: باتوجه‌به ویژگی‌های خاص دانش‌آموزان مدارس شاهد، نیاز به خدمات مشاوره‌ای تخصصی برای دانش‌آموزان و اولیا احساس می‌شود که باید موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، وی تأکید کرد: کارشناسان مدارس شاهد باید نقش نظارتی خود را فراتر از انجام کارهای اداری ببینند و به‌عنوان افراد مؤثر در کیفیت‌بخشی به آموزش و تربیت در این مدارس، تأثیرگذار باشند.

نظریان به اهمیت توجه به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و تطبیق فعالیت‌های مدارس شاهد با اهداف این سند اشاره و خاطرنشان کرد: باید همواره روند اجرای سند تحول بنیادین را در مدارس شاهد مورد ارزیابی قرار داده و به طور مستمر از آن بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha