قاسم عسکری نسب در گفت وگو با ایسنا، افزود: از سال گذشته در بندر شهید بهشتی چابهار به دلیل موقعیت استراتژیکی که داشته بحث ترانشیپ کالا را شروع کرده ایم و از ۴۰ هزار کانتینری که تخلیه و بارگیری شده سهم ترانشیپ ۱۰ هزار کانتینر بوده که حدود ۲۵ درصد از تخلیه و بارگیری کالا را شامل میشود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ترانشیپ در بنادر داخلی قشم، عسلویه و بندر بوشهر و بندر خرمشهر انجام شده و کانتینرها از بسیاری نقاط دنیا مخصوصا کانونهای اصلی وارد بندر چابهار شده و سهم مراودات ما از بندر چابهار به بندر جبل علی ۲۳ درصد، بندر هند ۲۲ درصد و بندر چین هم ۵۵ درصد بوده است.
عسکری نسب اظهار کرد: بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران، آماده پذیرش کانتینر و تسهیلگری در تخلیه و بارگیری کالاست و هدف گذاری که در این بخش انجام داده ۱۰۰ هزار TEU است که از این میزان ۲۵ درصد به ترانشیپ مربوط می شود.
وی عنوان کرد: این بندر محل ورود و خروج کالا و تخلیه و بارگیری است که در حوزه واردات کالا ۴۸ درصد فعالیت داشته ایم که بخش عمدهای از نیازهای مشتریان از جمله قطعات یدکی خودروها که نیاز مشتریان بوده است را وارد کردهایم.
وی بیان کرد: در حوزه ترانزیت هم رشد بسیار خوبی داشتهایم به طوری که رشد ۵ تا ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتهایم و در حوزه کالاهای اساسی هم تاکنون چندین کشتی وارد شده به طوری که در دو ماه گذشته کشتی ۱۲۰ هزار تنی تخلیه و بارگیری شده و در حال حاضر هم یک کشتی ۷۰۰ هزار تنی در حال تخلیه و بارگیری است و دو کشتی دیگر هم در مسیر هستند که محموله آنها شکر و کنجاله است.
انتهای پیام
نظرات