تیمور پورحیدری امروز، ۹ دیماه در نشست با رؤسای ۷ اتحادیه صنفی پرشکایت رشت که با حضور رئیس اتاق اصناف مرکز استان، معاون نظارت و بازرسی اداره کل سمت گیلان، مسئول سامانه ۱۲۴ برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ماههای پایانی سال، باید رسیدگی به شکایت صنفی بدون وقفه و هیچ مماشاتی تسریع گردد.
وی با بیان اینکه زمان رسیدگی به شکایاتی که نیازمند کار کارشناسی باشد حداکثر ۱۵ روز است، افزود: مابقی شکایت میبایست ظرف ۴۸ ساعت پاسخ داده شود و سرعت بررسی به شکایات باعث اعتماد بیشتر مردم به اصناف خواهد شد.
پورحیدری سامانه ۱۲۴ را پناه زیان دیدهگان حوزه صنفی دانست و گفت: این سامانه به صورت شبانه روزی با ارائه کد رهگیری شکایات و گلایهمندیهای حوزه صنفی را دریافت و به سرعت بررسی میکند و این روند در شهرستان رشت میزان تماس و گزارش، روزانه از ۶۰ مورد تا گاها به ۱۵۰ شکایت میرسد که با توجه به رستههای متعدد صنفی در بین اتحادیهها جهت بررسی توزیع میگردد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان نسبت به طولانی شدن زمان رسیدگی برخی از شکایات در محل اتحادیههای صنفی هشدار داد و گفت: این موضوع به عنوان یک تخلف و ترک فعل از طریق کمیسیون نظارت مرکز استان قابل پیگیری است و پس از این نیز با توجه به اتصال سامانه سیمبا به اتحادیهها تعلل در بررسی شکایت تحت هیچ عنوانی پذیرفته نیست.
انتهای پیام
نظرات